10 wskazówek dla reklamodawców na Facebooku na Black Friday & Cyber Monday

21. 11. 2017Porady

W Stanach Zjednoczonych Black Friday jest od dawna okresem zwiększonej aktywności sprzedawców. Dzień po Święcie Dziękczynienia ceny lecą w dół, a kupujący ścigają się w drodze do sklepów, by zacząć gromadzić prezenty świąteczne. Z czasem do Black Friday dołączyły wyprzedaże na Święto Dziękczynienia i Cyber Monday. Według Adobe’s Digital Index te trzy dni razem wzięte mają generować „1,6 miliarda dolarów w samych zakupach dokonanych na urządzeniach mobilnych”.

Ameryka Północna nie jest jednak już jedynym regionem w tej grze. Globalizacja sprawia, że tradycje nie ograniczają się tylko do tego miejsca, a Europa czerpie z Black Friday i Cyber Monday to, co najlepsze. To wspaniałe wieści dla sprzedaży! Trend bowiem dalej rośnie, a zorientowani na wyniki marketingowcy spieszą go wykorzystać, zanim konkurencja stanie się jeszcze ostrzejsza.

Przedstawiamy zatem 10 pomysłów zarówno naszych ekspertów jak i klientów. Dzięki nim twoje reklamy na Facebooku mogą być jeszcze bardziej skuteczne.

10 wskazówek dla reklamodawców na Facebooku na Black Friday & Cyber Monday

  1. Przygotuj kreacje z wyprzedzeniem.Przygotuj się do Black Friday/Cyber Monday czy innego momentu wyprzedaży. Zazwyczaj wszyscy wiedzą, że zbliża się Black Friday i że trzeba coś przygotować, ale czekają z przygotowaniem reklam do ostatniej chwili. Kreacja reklamowa wychodzi w końcu nijaka. Tym razem przygotuj kreacje z wyprzedzeniem. Będziesz mieć pewność, że dysponujesz solidnymi kreacjami, które zwrócą uwagę publiczności i przebija się prze clutter innych reklam.
  2. Wykorzystaj wcześniejsze reklamy.W kwestii tworzenia strategii i samych reklam nie ma potrzeby zaczynać od zera. Jeżeli w zeszłym roku miałeś kampanię Black Friday/Cyber Monday, przejrzyj wyniki i skup się na copy, produktach i najlepszych kreacjach. Jeżeli w tym roku to twoje pierwsze podejście do kampanii Black Friday, jako fundamenty kampanii możemy wykorzystać inne dotychczasowe specjalne kampanie promocyjne. Z drugiej strony, bądź odważny i nie bój się nowych rzeczy. Trudno byłoby zrobić tak z całym portfolio produktów, ale nie obawiaj się! Dzięki dynamicznym reklamom produktowym (DPA na Facebooku) możesz w kilka minut przygotować szablony dla wszystkich produktów.
  3. Przetestuj swoje reklamy.Mimo, że chodzi o kilka dni reklam (1-4 w zależności od tego, czy postanowisz przedłużyć wyprzedaż na weekend i Cyber Monday), koniecznie trzeba je przetestować. Skutecznym sposobem jest testowanie kreacji dynamicznej. Kreacja dynamiczna (Dynamic Creative Optimization) umożliwia tworzenie wielu wersji reklamy i automatyczne testowanie na różnych grupach odbiorców. Najbardziej skuteczne połączenia wszystkich elementów kreacji są wyświetlane tej grupie, u której wykonanie działania jest najbardziej prawdopodobne. Możesz więc wykorzystać najbardziej skuteczne grafiki z przeszłości, przygotować kilka nowych i automatycznie przetestować je wszystkie na swoich odbiorcach.
  4. Zwiększ budżet.Przygotuj się na zwiększenie budżetu na reklamy o 50%. Wszyscy będą zabiegać o twoją grupę docelową. To znaczy, że wartość tej grupy się zwiększy, a wraz z nią wyższy będzie koszt dotarcia.
  5. Zacznij ciut wcześniej.Aby uzyskać przewagę nad konkurencją, poinformuj kupujących o wyprzedaży z wyprzedzeniem. Środa albo nawet noc przed Black Friday to idealny czas, żeby się do nich odezwać. Będą mieli dość czasu na to, żeby zobaczyć, co oferujesz na wyprzedaży. Jednocześnie kampania nie zaburzy twoich normalnie zaplanowanych działań. Co więcej, jeżeli wystartujesz wcześniej, algorytm kreacji dynamicznej będzie mieć więcej czasu na nauczenie się, jaka kreacja sprawdza się na konkretnej grupie odbiorców, a to poprawi twoje wyniki.
  6. Wykorzystaj jedno i drugie: Black Friday i Cyber Monday.Jeżeli sprzedajesz online, ale działasz też offline, warto rozważyć podzielenie wyprzedaży na 2 wydarzenia: Black Friday i Cyber Monday. Na każdej z promocji możesz też zaoferować ciut inny rodzaj zniżki. Zmaksymalizuje to ROI każdego z eventów. Spróbuj wykorzystać też dane z konwersji offline (np. karty lojalnościowe), aby poprawić wyniki kampanii online. Skontaktuj się z nami, jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak zrobić to najlepiej.
  7. Zintegruj swoje strategie marketingowe.Jeżeli dysponujesz strategią marketingową offline, połącz ją ze strategią marketingową online. Wykorzystaj ten sam typ grafik i CTA. Możesz też polecać kupującym offline okazje dostępne tylko online.
  8. Przygotuj automatyczne reguły dla reklam.Black Friday to bardzo intensywny moment. Może brakować ci czasu, aby monitorować na bieżąco swoje reklamy. Ustaw więc reguły automatyczne, aby nie wydawać środków na reklamy, które po prostu nie zdają egzaminu i skup się na najskuteczniejszych reklamach.  Dobra rada: możesz też przygotować zestaw reguł na podstawie Google Analytics lub danych CRM. Zobacz więcej tutaj.
  9. Przygotuj dopasowane reklamy.Jeżeli na wyprzedaży będzie kilka kategorii produktów, podziel je. Targetuj użytkowników w zależności od tego, która kategoria może wzbudzić ich zaangażowanie. Przecież to właśnie dopasowane reklamy mają największe szanse na wyświetlenie w tak gorącym okresie.
  10. Reklamuj tylko produkty dostępne.Najgorsza rzecz, jaka może spotkać kupującego? Kliknięcie na reklamę i przekonanie się, że produkt jest niedostępny. Reklamodawcy też się to nie opłaca – przecież wydaje pieniądze na reklamę produktu, którego nie jest w stanie sprzedać. Nie masz feedu produktowego? Nie ma sprawy! Dzięki ROI Hunter przygotujesz feed na podstawie arkuszy Google.

Wyprzedaże specjalne są świetną okazją, by zwiększyć zysk. Wystarczy tylko trochę się postarać. Konkurencja jest zażarta, dlatego musimy mieć nowatorską strategię i nie możemy bać się ryzyka. Jeśli tylko będziemy dostarczać reklamy, które mają szansę przemówić do naszych klientów, sukces mamy jak w banku. Powodzenia!

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares