5 sposobów jak rozsądnie wykorzystać budżet?

21. 11. 2017Porady

Skuteczne zarządzanie efektywnymi kampaniami na Facebooku nie musi być trudne. Przygotowaliśmy pięć pomysłów na to, jak nie marnować budżetów.

Poznaj swoich odbiorców

Reklamodawcy, którzy nie sprecyzowali swojej grupy docelowej, z reguły targetują zbyt szeroką lub zbyt wąską grupę użytkowników. W obu przypadkach może ucierpieć na tym budżet kampanii.
Wykorzystaj dowolną listę klientów i stwórz na jej podstawie spersonalizowaną grupę odbiorców lub grupę  podobnych odbiorców (lookalike). Możesz w tym celu wykorzystać Facebookowe narzędzie Audience Insights. Dzięki temu dowiesz się, jacy użytkownicy należą do twojej grupy odbiorców i poznasz ich dane demograficzne.

Twórz angażujące i przykuwające uwagę reklamy

Jeżeli nie poświęcimy odpowiedniej uwagi stworzeniu przykuwającej uwagę kreacji reklamowej, możemy spodziewać się niskich CTR i wskaźnika relevance score. W efekcie będziemy tylko trwonić pieniądze z naszego budżetu.
Spróbujmy zatem oczarować naszych odbiorców. Pokażmy im, jakimi przydatnymi cechami charakteryzuje się produkt, pomyślmy jakie emocje u nich wzbudzić aby zbudować potrzebę nabycia produktu. Wykreujmy te potrzebę za pomocą świetnej, dobranej do charakterystyki grupy docelowej kreacji. Brakuje ci pomysłów? Sprawdź Creative Hub i czerp inspiracje od wirtuozów Facebookowej reklamy. Stwórz reklamę idealną, która zatrzyma każdy kciuk i przyciągnie każde kliknięcie myszy.

Słaby landing page

Czasami zdarza się, że landing page nie jest poprawny czy też wyświetla się błąd przez co nie ma poprawnego połączenia pomiędzy Twoją reklamą a LP.
Zrób to dobrze: zadbaj o to, by copy w reklamie i na landing page’u były jednorodne i powiązane ze sobą. Sprawdź, czy strona wyświetla się prawidłowo. Zrobione? W takim razie, zanim opublikujemy reklamę, sprawdź czy reklama jest angażująca i czy masz dobre call-to-action.

Osobne umiejscawianie

Jeżeli nie znasz wartości każdego spośród możliwych umiejscowień reklamy i nie wiesz, w jaki sposób pomoże ci to osiągnąć cel, możesz znacząco nadszarpnąć swój budżet.
Zrób to zatem dobrze: użyj newsfeeda na mobile’u jeżeli promujesz aplikację lub masz stronę internetową dostosowaną do urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że prawa kolumna jest odpowiednia do retargetowania na desktopie i mniej kosztuje. Jeśli nie masz pojęcia, które umiejscowienie sprawdza się u ciebie najlepiej, stwórz kampanię testową i przez ograniczony czas testuj wszystkie możliwości. Ustaw niski budżet i sprawdź pierwsze wyniki. Na podstawie uzyskanych danych wybierzesz najlepszą opcję.

Ustal jasny cel

Łatwo wydaje się pieniądze, jeżeli nie określimy jasno budżetu ile chcemy przeznaczyć na zdobycie klienta lub wykonanie przez niego danego działania, np. przejscia na stronę produktu, dodanie produktu do koszyka lub chociażby wypełnienie formularza Lead Ad. Tylko, ze marketing na Facebooku to optymalizacja działań pod zwrot z inwestycji czyli ROI.

Zrób to zatem dobrze: poświęć chwilę na wyliczenie, ile zamierzasz płacić za daną akcję. O ile kwota X może mieć sens w przypadku zakupu produktu, taka sama kwota za reklamę kontaktową może być już za wysoka. Jeżeli znamy średnią wartość LTV (Lifetime Value) naszego klienta, dobierzmy właściwą strategię biddowania (określmy najwyższa możliwą cenę, którą możemy zapłacić za dana akcję) i najbardziej odpowiedni cel, dzięki czemu nasze środki zostaną optymalnie zainwestowane.

Wnioski

Przed rozpoczęciem kolejnej kampanii warto upewnić się, że znamy swoją grupę odbiorców, że mamy konkretny biznesowy cel wyrażony w liczbach oraz że tworzymy angażujące reklamy odpowiednio połączone z landing page. Wykorzystujmy raporty Facebook Analytics, aby uzyskać wartościowe statystyki (Insights) oraz wychwycić schematy zachowań naszej grupy docelowej. Dzięki temu z pewnością osiągniemy wyższą stopę zwrotu z zainwestowanego budżetu.

I am a multilingual marketing professional with more than 3 of experience in the PPC sector, who loves to smile. For you, I wear my data-glasses and creative ideas-hat and share with you the tips, suggestions and tutorials that will enhance your Facebook advertising efforts.

Komentarze