Born2be: 9,5x wyższy ROI z reklam na Facebooku dzięki optymalizacji całego lejka sprzedażowego

Marcin Bajda

22. 3. 2018Case studies

Born2be jest częścią AZAGroup, międzynarodowej firmy, która prowadzi sklepy internetowe z odzieżą damską, męską i dziecięcą. Born2be zdecydowała się skorzystać z pomocy ROI Hunter by zachęcić większą liczbę klientów do zakupów na swojej platformie internetowej a tym samym zwiększyć ROI z reklam na Facebooku.

Wyzwanie

Born2be ma już na swoim koncie doświadczenia z reklamą na Facebooku i przeznaczyła na nie ogromną część swojego budżetu reklamowego. Nie była jednak w stanie określić ROI prowadzonych dotychczas działań. Firma zastosowała również ręczne tagowanie linków swoich reklam, aby śledzić ich efektywność.Takie rozwiązanie okazało się jednak zbyt czasochłonne – zamiast szybkiej analizy, Born2be traciła cenny czas na ręczne tagowanie.

Pomimo tego w firmie panowało przekonanie, że Facebook może być naprawdę dobrym źródłem sprzedaży. To czego brakowało, to możliwość śledzenia, które kampanie przynoszą najlepsze wyniki.

born2be case study - ROI z reklam wyższe 9,5x

Rozwiązanie

Po konsultacji z marketerami Born2be stwierdziliśmy, że to co pomoże im osiągnąć założony cel to kampanie dynamicznych reklam produktowych (DPA) z wykorzystaniem strategii optymalizacji całego lejka sprzedażowego (full funnel approach). Strategia ta polega na odpowiednio dobranym wspieraniu wszystkich faz procesu zakupowego, a nie tylko skupianiu się na etapie tuż przed zakupem.

Nasze działania rozpoczęlismy od przeprowadzenia kampanii prospectingowej, której celem było dotarcie do możliwie dużej grupy docelowej potencjalnych klientów. Kierowaliśmy nasze reklamy także do użytkowników, którzy nie odwiedzili witryny Born2be przez ostatnie 30 dni.

Celem tych działań było pozyskanie możliwie dużej liczby odbiorców w grupie docelowej tak, aby w dalszej kolejności zastosować remarketing na dużą skalę.

W trakcie prowadzenia działań remarketingowych okazało się, że musieliśmy “ulepszyć” wiele zestawów reklamowych i samych reklam tak by wybrać te o możliwie najwyższym ROI. Na podstawie osiągniętych wyników dostosowaliśmy strategię pozostałych kampanii.

born2be case study - ROI z reklam wyższe 9,5x

Wynik

Dzięki zastosowaniu nowego podejścia, zaobserwowaliśmy 9,5-krotny wzrost ROI z reklam na Facebooku. Sekretem takiego wyniku była optymalizacja i dostosowywanie reklam do użytkowników będących na różnych etapach swojej ścieżki zakupowej. Dzięki takiej strategii wiedzieliśmy, że ludzie do których docieramy są zainteresowani produktami Born2be.

Sprawdź również: 8 sposobów na zwiększenie sprzedaży przez aktywności postów

Kolejną zaletą była możliwość ciągłego testowania, pozwalająca na szybką identyfikację najskuteczniejszych elementów i wykorzystanie ich, jednocześnie rezygnując z mniej produktywnych taktyk. Podejście to pomaga w optymalizacji kampanii naszych klientów. Natomiast żeby zbudować taką strategię podstawową kwestią dla nas jest zrozumienie kluczowych problemów klienta.

born2be case study - ROI z reklam wyższe 9,5x

 

„ROI Hunter to świetne narzędzie do codziennego użytku. Pozwala nam zaoszczędzić sporo czasu dzięki szybkiemu podglądowi danych. Co więcej interfejs jest przejrzysty, intuicyjny oraz funkcjonalny – co znacznie ułatwia pracę.”

Rafał Kostka, Head of Performance Marketing, AZAGroup

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares