Jak budować zaangażowanie na Facebooku w 2019 roku?

Szymon Szott

7. 1. 2019Porady

Każdy kolejny rok w mediach społecznościowych przynosi nowe strategie działania. Nie ma w tym nic zaskakującego – zmieniają się odbiorcy i ich oczekiwania, a marketerzy muszą się do nich odpowiednio dostosować. Zastanawiasz się jak w 2019 roku podejść do budowania zaangażowania? Oto 3 najważniejsze czynniki.

Dzisiaj skupię się na trzech podstawowych pytaniach związanych ze zwiększaniem i utrzymaniem zaangażowania odbiorców na Facebooku. Dane pochodzą z obszernej publikacji BuzzSumo, która zawiera analizę ponad 777 milionów postów na Facebooku opublikowanych w poprzednim roku.

Jaka forma treści jest najlepsza do generowania zaangażowania?

Mówiliśmy o tym głośno już wcześniej i wyniki BuzzSumo nie są dla nas zaskoczeniem. Najbardziej angażująca widownię forma treści to materiały wideo. Słupki skuteczności tego formatu rosną od paru ostatnich lat, wyprzedzając pozostałe nawet dwukrotnie. Średnio, wideo spisuje się lepiej niż inne formaty o 59%. Spójrzcie sami:

Jak budować zaangażowanie na Facebooku w 2019 roku?
Najskuteczniejszy format postów; źródło: BuzzSumo

Jak widzicie, warto inwestować właśnie w ten rodzaj treści. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał wideo, twórz treści nie tylko jako standardowe posty, ale również Facebook Stories, transmisje na żywo czy Facebook Watch.

“Rather than increasing the volume of your Facebook posts to try and get more reach and engagement… publish fewer posts and focus on the ROI of each individual post.” Furthermore, to maximise engagement using the various content types, Mari suggests a “content type ratio for 2019” at “70% video posts, 20% image posts and 10% link posts. Video and image posts can still include links and CTAs.” – Mari Smith, Facebook Marketing Expert

Jaka pora dnia jest najlepsza do publikowania treści?

To konkretne pytanie zadają sobie nawet osoby, które na social media zjadły zęby. Jasne, możemy podać przybliżony czas i być może będzie się on nawet sprawdzał. Prawda jest jednak taka, że w każdym przypadku najlepszy czas do publikowania będzie różny. Jest on ściśle związany z grupą odbiorców oraz jej zachowaniami i “rozkładem dnia”.

Warto jednak mieć odpowiednie dane, aby na nich bazować swoje analizy. Dzięki raportowi mamy do nich dostęp – najodpowiedniejszy czas na publikowanie postów to 21:00 – 23:00. Konkretny dzień? Sobota i niedziela. Rekomendujemy jednak przetestowanie tego założenia we własnym zakresie.

Jak budować zaangażowanie na Facebooku w 2019 roku?
Najlepszy czas na publikację; źródło: BuzzSumo

Jak długie powinny być posty na Facebooku?

Pytanie, które zadaje sobie chyba każdy z nas. Sam często łapię się na tym, że wydłużam komentarz, ponieważ wydaje mi się, że całość jest zbyt krótka… to błąd. Rok 2019 będzie stał pod znakiem “less is more“. Rekomendowana długość postów to do 50 znaków. Długość wideo to natomiast od 3 do 5 minut. Tak zwany “sweet spot” – 3:20.

Jak budować zaangażowanie na Facebooku w 2019 roku?
Optymalna długość postów; źródło: BuzzSumo
Jak budować zaangażowanie na Facebooku w 2019 roku?
Optymalna długość wideo; źródło: BuzzSumo

Nie bierz niczego za pewnik

Media społecznościowe nieustannie się zmieniają. Żadna opracowana zawczasu strategia nie będzie idealna. Najważniejsze jest to, żeby testować. Jasne, możesz wykorzystać wiedzę zawartą w badaniach i wynikach, ale dostosuj ją do swojej biznesu, grupy odbiorców i celów, jakie chcesz osiągnać. Powodzenia w 2019 roku!

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares