Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

10. 7. 2017Opinie

Od dłuższego czasu nie pisałem dla serwisu Newsfeed. Pora więc, bym naprawił ten błąd i podzielił się z wami wrażeniami i informacjami z imprezy Facebook Partner Bootcamp, na którą zostaliśmy niedawno zaproszeni w charakterze Facebook Marketing Partner. Razem z kolegami z ROI Hunter wróciłem do swojego dawnego miejsca pracy, do siedziby Facebooka w Dublinie.

Gdzie jesteśmy po dwóch latach współpracy partnerskiej?

Zmiana pozycji ROI Hunter w ekosystemie partnerów marketingowych Facebooka jest na tego typu imprezach bardzo widoczna. Ekosystem składa się z partnerów o różnym profilu i specjalizacjach. Z pozycji jednego z wielu, gdy jeszcze rok temu na takich imprezach nie wyróżnialiśmy się z tłumu, stopniowo awansowaliśmy na jednego z partnerów strategicznych w regionie EMEA, zasiadającego w pierwszym rzędzie. Nie to, żeby goście imprezy byli odgórnie rozsadzani. Była to bardziej kwestia naszego nastawienia. Usiedliśmy z przodu, bo teraz jesteśmy bardziej pewni siebie.

Jak nam się to udało?

Nasza współpraca z Facebookiem jest korzystna dla obu stron. Dostarczamy wysokiej jakości feedback na temat wczesnych produktów (alfa/beta), które pomagamy testować zanim jeszcze trafią do API dla wszystkich partnerów. Intensywnie współpracujemy z zespołami produktowymi w Menlo Park. W zamian Facebook przedstawia nas klientom i zaprasza na eventy. Co więcej, słuchamy uważnie tego, co przekazuje nam Facebook i wprowadzamy innowacje z prędkością światła. W przeciwieństwie do innych, większych partnerów (ale też znacznie wolniejszych, z przestarzałym kodem), Facebook postrzega nas jako firmę „nimble”, która jest bardzo innowacyjna i potrafi naginać technologie do nieustannie zmieniających się potrzeb marketingowców.

Radzimy sobie też z integracją z Google Analytics i innymi źródłami danych, których Facebook nie umie samodzielnie przetwarzać. Ważnym czynnikiem jest też to, że jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się partnerów w EMEA. Mimo że w kwotach bezwzględnych „ad spend”, trafiających do Facebooka za pośrednictwem naszej technologii, należymy nadal do mniejszych partnerów, Facebook jest zadowolony z tempa naszego wzrostu i dlatego nas wspiera.

O czym więc rozmawialiśmy w Dublinie?

Partner Bootcamp to spotkanie partnerów z zespołami z Facebooka i swego rodzaju „określenie priorytetów”, czyli czego Facebook oczekuje od ekosystemu swoich partnerów.

Pierwszym mówcą był Joe – szef zespołu partnerskiego (Facebook Marketing Partners) na EMEA. Otworzył spotkanie i podkreślił trzy priorytety: Activate, Build, Service (w wolnym tłumaczeniu „Aktywizuj, Rozwijaj, Obsługuj”) i przyznał, że bycie partnerem Facebooka czasami bywa „tricky”. Facebook wprowadza innowacje w błyskawicznym tempie – od początku roku pojawiło się ponad 100 nowych produktów ADS. Dlatego przyjrzeliśmy się jego rozwojowi w szerszej perspektywie.

Następnym prelegentem był Kai, szef eCommerce EMEA, które należy do najbardziej nas interesujących linii. Kai mówił o rozwiązaniach komórkowych, personalizacji video i pomiarach.

intensywna agenda Bootcampu

intensywna agenda Bootcampu

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

Kai o potencjale eCommerce. Te miliardy są prawdziwe

Dalej przemawiał pierwszy specjalista od produktów Doug, genialny kierownik rozwoju produktów Lead Ads i Offline Conversions. Jego prezentacja była bardziej techniczna, ale nie mniej interesująca. Mówił o rozwoju technologicznym Lead Ads i dalszym rozwoju integracji danych offline z Facebookiem oraz oczywiście o nowych produktach, o których na razie nie mogę napisać więcej.

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

Klienci wykorzystują produkty Facebooka w sposób kreatywny. Wygląda też na to, że w San Francisco skarpetki są passé

Nasz ulubiony temat, czyli Dynamic Ads, omówiła świetnie kolejna mówczyni i pierwsza kobieta na scenie – fantastyczna Giulia, menedżer produktów dynamicznych. Mówiła o tym, że zwyczaje zakupowe rozwijają się i zmieniają dynamicznie. Ludzie znacznie więcej odkrywają i kupują z urządzeń mobilnych, a najcenniejszą wartością w marketingu jest uwaga konsumenta. Właśnie dlatego reklamy muszą być tak bardzo spersonalizowane, jak tylko jest to możliwe od strony technicznej. Reklamy dynamiczne są ważnym elementem personalizacji marketingu na poziomie jednostki. Do jednego konsumenta skierowana jest jedna kampania dynamiczna, a każda kolejna osoba widzi inną reklamę, w zależności od zainteresowań.

Reklamy dynamiczne są też bardzo wymagające od strony kreacji (jak zwiększyć atrakcyjność reklam generowanych na podstawie feedu). Giulia mówiła o warstwie kreatywnej ponad warstwą produktów w feedzie (tak działa to w naszym Template Editor) i o innowacjach, jakich możemy się spodziewać w tym zakresie.

Po Giulii przemawiał Yair, menedżer produktu i były „Solutions Engineer” z Tel Avivu, który przybliżył rozwój maksymalizacji wartości, optymalizacji efektywności i relewancji. Mówił szczegółowo o biddingu i otworzył przed nami temat możliwości dalszego rozwoju w tych dziedzinach, zwłaszcza rozwoju algorytmów Facebooka.

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

– Musimy umożliwić uczenie się algorytmom machine-learning – podsumował Yair

Kolejnym prelegentem był Joe, jeszcze jeden przedstawiciel zespołu produktowego Menlo Park. Mówił głównie o pomiarach, atrybutach multi-touch i możliwościach pomiaru kompletnej ścieżki konwersji klienta. Każdy, kto choć trochę orientuje się w modelach atrybucji, wie, że zbadanie kompletnej drogi klienta przez różne kanały (multi-channel) i urządzenia (cross-device) jest obecnie bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do wykonania. Facebook, Google i pozostali gracze konkurują w tej dziedzinie o to, kto jako pierwszy zaoferuje kompleksowe rozwiązanie.

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

Kto potrafi to zmierzyć?

Na scenę wrócił Yair, który przybliżył nam dalszy rozwój celów konwersji offline (zakupy w sklepach stacjonarnych, czyli offline i ich pomiary: użytkownik widzi reklamę, klika w nią na Facebooku, następnie kupuje offline). Ważna statystyka: na 49% konwersji offline mają wpływ interakcje online. Jednocześnie 92,2% wszystkich zakupów przebiega obecnie offline (w USA).

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

Yair mówi o konwersjach offline.

Po przerwie obiadowej przyszła pora na breakout sessions, podczas których developerzy udali się na wykłady o tematyce technicznej, a my z sales słuchaliśmy dyskusji panelowej poświęconej temu, jak najlepiej współpracować z Facebookiem. Dyskusję prowadził Gareth, menedżer partnerów. Ten znakomity panel, w którym brali udział przedstawiciele Facebooka, był poświęcony transparentności i proaktywności w przekazywaniu do Facebooka informacji o pracy z klientem.

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

Joe mówi o sukcesie formatu Collection.

Po panelu i krótkiej przerwie kontynuowaliśmy sesję o tematyce produktowej. Przedstawiciele Facebooka mówili o formacie Collections, Offer Ads, Video Ads i Instagram. Prezentację prowadzili Joe, Doug, Matt – Video Lead dla brand marketingowców oraz Mike – Product Lead Instagrama.

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

Refleksja Matta na temat kreacji w reklamach video

Pod koniec imprezy przyszedł czas na Q&A ze wszystkimi prelegentami. Dyskusja była rzeczowa i pełna inspiracji. Niestety nie mogę na razie przybliżyć wam wszystkich szczegółów. Wybaczcie, że podaję tylko imiona prelegentów. Moglibyście zacząć dopytywać ich o produkty, a nie chciałbym mieć tego na sumieniu. Event był jednak skierowany wyłącznie do partnerów technologicznych i obowiązują nas pewne reguły.

Czego dowiedzieliśmy się na Partner Bootcamp?

Mike o innowacjach w Instagramie

Jeżeli jednak chcesz testować z nami te produkty jako klient, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziemy jednymi z pierwszych partnerów, którzy zaimplementują je na platformie. Jako Marketing Partner Facebooka już tak mamy, że wdrażamy innowacje od razu, kiedy tylko Facebook udostępni nam nowe produkty. Myślę, że dla naszych lokalnych partnerów i klientów jest to bardzo cenne.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares