5 korzyści, jakie płyną z prowadzenia Facebook Stories

Szymon Szott

4. 10. 2018Porady

Publikujesz materiały marketingowe w Facebook Stories? Jeśli nie, to właśnie jest najlepszy czas na to, aby zacząć. Facebook Stories rośnie w siłę, ze świeżych informacji portalu dowiadujemy się, że format ten przekroczył 300 milionów użytkowników. Facebook poinformował również, że wszyscy reklamodawcy mają już dostęp do reklam w Stories.

Format wideo to świetna forma treści w social media – jest wciągająca i o wiele bardziej angażująca. Dobrze zbudowane wideo jest nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale również stwarza pozór interakcji z twórcami bez wstawania z kanapy. Nie jest to tylko nasza opinia – Facebook potwierdza nasze założenia w swoim raporcie dotyczącym wideo.

Dlaczego marki powinny korzystać ze Stories?

Facebook jest jednym z najlepszych wyborów do marketingu online. 96% ekspertów twierdzi, że to właśnie ten portal pozwala osiągnąć największe ROI ze wszystkich platform social media.

Pisaliśmy dla was o konferencji F8, na której Facebook stwierdził, że to właśnie Stories będą dominowały w mediach społecznościowych w 2019. Jak pokazują rosnące statystyki (300 milionów użytkowników Facebook Stories i grubo ponad 400 milionów użytkowników Instagram Stories), właśnie tak będzie. Warto więc zacząć korzystać z nich jak najwcześniej.

Dlaczego Stories są warte uwagi

1. Atrakcyjne umiejscowienie

Facebook Stories pojawiają się na samej górze aplikacji – są pierwszą rzeczą, jaką widzi użytkownik po wejściu na portal. Dzięki temu, o wiele szybciej mogą przyciągnąć uwagę.

Ba, sekcja z Stories tak naprawdę podąża za użytkownikiem w momencie scrollowania po newsfeedzie.

Sekcja Stories

2. Stories rosną w siłę

Czy to na Instagramie, czy na Snapchatcie – relacje są coraz popularniejsze.

Każdego dnia coraz więcej osób wybiera Stories w celu szybkiego i łatwego komunikowania się ze znajomymi. A więc co może być lepszym wyborem dla Twojej marki, aby pokazać swoje “człowieczeństwo” i zdobyć trochę organicznego ruchu, niż krótka wrzutka wideo?

Na samym Facebooku z relacji korzysta każdego dnia 300 milionów użytkowników – jeśli nie wykorzystujesz tej okazji, to wiele tracisz.

3. Lepszy kanał komunikacyjny

Nie ma co ukrywać – zaufanie do marek nie stoi obecnie na zbyt wysokim poziomie. Jednakże, prawdziwy i autentyczny charakter, jaki masz możliwość zaprezentować przez Stories, to szansa na przebicie się z przekazem przez natłok nieciekawych i autopromocyjnych komunikatów innych marek.

Stories dają niepowtarzalną okazję na szybką komunikację z fanami. Dzięki nim, możesz pokazać co wyróżnia Twoją markę, co dzieje się w Twoim biurze lub pokazać humorystyczne wideo “zza kulis”. Prezentowanie codziennego życia Twojej firmy to świetny sposób na ocieplenie wizerunku i przyciągnięcie nowych fanów.

4. Łatwo mierzalny sukces

Facebook to świetna platforma marketingowa, również dlatego, że oferuje duże możliwości analizowania danych. W bardzo prosty sposób możesz zobaczyć, kto wyświetlił Twoją relację – poświęć chwilę na przejrzenie listy, a bardzo szybko zorientujesz się, czy dociera ona do pożądanej przez Ciebie grupy odbiorców.

Kiedy poczujesz się pewniej, a Twój content będzie jeszcze bardziej angażujący, możesz zacząć eksperymentować z targetowaniem i porównywać rezultaty. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do analityki działań włączyć zewnętrzne narzędzia.

5. Reklamy w Stories

Od dłuższego czasu odbywały się testy reklam w Stories, ale kilka dni temu Facebook oficjalnie poinformował, że wszyscy reklamodawcy na świecie mają już dostęp do tej funkcji. Jest to świetna wiadomość dla wszystkich marketerów, albowiem ten format również będzie posiadał pełen zakres możliwości precyzyjnego targetowania i mierzenia postępów kampanii. Warto zainteresować się tym umiejscowieniem, jako, że 62% respondentów deklaruje zwiększone zainteresowanie marką po zobaczeniu jej relacji (według interaktywnie.com)

Reklama w Stories

Porada od Newsfeed.pl: Z naszego doświadczenia wynika, że jest szansa na to, że reklamowanie się w Stories będzie teraz tańsze niż inne umiejscowienia. Wynika to z prostego założenia – Facebook chce spopularyzować nowy format i zachęcić reklamodawców do wykorzystywania go w kampaniach.

Wykorzystaj okazję

Facebook Stories są tak popularne, ponieważ łączą dwa podstawowe modele komunikacji – wideo i przekaz.

Storytelling, który oferują relacje, to świetny sposób na budowanie świadomości marki, zaangażowania fanów, a co najważniejsze – ich zaufania. Każdego dnia, klienci i marki publikują więcej materiałów wideo w miesiącu, niż największe stacje telewizyjne w USA mogą stworzyć w ciągu 30 lat.

Nie czekaj – wykorzystaj okazję zanim zrobią to inni.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares