Facebook Attribution – nowe narzędzie, dzięki któremu poznasz drogę zakupu klienta

Szymon Szott

22. 10. 2018Nowości z Facebooka

Po ponad rocznych beta testach, Facebook udostępnił nowe narzędzie dla marketerów – Facebook Attribution. Jest to całkowicie darmowa platforma, która pozwoli na całościowe ocenienie ścieżki, jaką przebył klient przed zakupem – na Facebooku i w offline. Facebook Attribution jest już dostępne globalnie, dla wszystkich.

Cyfryzacja doprowadziła do tego, że coraz trudniej jest mierzyć i optymalizować reklamy pod konkretnych odbiorców. Jednym z burzliwych tematów jest mierzenie ścieżki zakupowej klienta i odpowiedź na pytanie “czy moja reklama doprowadziła bezpośrednio do zakupu?”. O ile jest to jeszcze mierzalne w sferze online, o tyle offline sprawia nam dużo większe trudności. To właśnie ma zmienić Facebook Attribution.

Facebook Attribution

Czym jest Facebook Attribution?

Dzięki nowemu narzędziu będziemy mogli przede wszystkim mierzyć wpływ reklam na klienta. Będzie to możliwe zarówno na samym Facebooku, jak i w innych aplikacji od tego dostawcy. Jednym z podstawowych zadań Facebook Attribution będzie mierzenie skuteczności reklam na biznes na Facebooku, Instagramie, Audience Network i w Messengerze, w porównaniu do wyników osiąganych bez użycia postów reklamowych. Dodatkowo, możliwe będzie śledzenie i zrozumienie ścieżki zakupowej, jaką przebył klient, dzięki użyciu raportowania cross-device. Sprawdzicie na jakim urządzeniu klient wszedł w interakcję z reklamą, a w jakim odbyła się ostateczna konwersja.

Cross-device

Kilkanaście firm testowało już Facebook Attribution – m.in. airBaltic, która wypowiada się następująco o nowym narzędziu:

Facebook Attribution pozwala nam uzyskać pełny obraz wyników na różnych urządzeniach. Pozwala nam to na podjęcie odpowiednich decyzji marketingowych, opartych o zachowanie klienta.

Wyście Facebook Attribution z fazy beta testów to niewątpliwie świetna informacja na początek tygodnia. Naszym zdaniem będzie to wkrótce mocno eksploatowane narzędzie, które ma szansę zmienić postrzeganie biznesu na Facebooku dla wielu marek. Tyczy się to zwłaszcza tych firm, które opierają sprzedaż na offline, jako, że tradycyjne pomiary nie uwzględniały do tej pory około 45% “punktów styku”.

Facebook Attribution

Wierzymy, że narzędzie Facebooka będzie skuteczne i wyeliminuje problem korzystania z blokerów reklam czy plików cookie.

Więcej o narzędziu Facebook Attribution przeczytacie na biznesowym blogu Facebooka.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares