The Best of Engage: Wybraliśmy najciekawsze wystąpienia

Michal Filípek

24. 7. 2017Opinie

 

Naprawdę dobre wystąpienie to takie, które miesiąc po konferencji jest nadal aktualne. Na tegorocznej konferencji Engage słyszeliśmy kilka takich wykładów. Poniżej znajdziesz ich nagrania.

Fascynaci nowości ze świata social media spotkali się w Forum Karlín już ponad miesiąc temu. Nagrania z wykładów i prezentacje od jakiegoś czasu są dostępne na stronach organizatorów. Jeżeli dotychczas nie miałeś okazji ich zobaczyć, być może po lekturze naszego zestawienia postanowisz obejrzeć jedno z nich.

Nie musisz przekopywać się przez zapis całej konferencji. Dla twojej wygody wybraliśmy najciekawsze wystąpienia.

Walka o uwagę pokolenia Y

Steve Barlett, szef brytyjskiej agencji cyfrowej Social Chain, specjalizującej się we współpracy z influencerami, wniósł do spotkania świeżą energię i jednocześnie bogate doświadczenie. Steve rzeczywiście rozumie millenialsów, czyli swoją publiczność. Nie tylko dlatego, że jest jednym z nich. Przy pomocy własnej platformy usiłuje uporządkować świat gwiazdek Instagrama i ich publiczności i stara się wyciągać z niego „twarde dane”.

Komiksy na usługach marketingu

Dobry dowcip rysunkowy i wysokiej jakości marketing mają wiele cech wspólnych. Powinny być oparte na błyskotliwym pomyśle, nie na bezmyślnym dążeniu do sensacji. Mówił o tym z dużym zaangażowaniem Tom Fishburne, autor pomysłu Marketoonist. Inicjatywa Toma łączy w sobie content marketing i estetykę z błyskotliwą puentą karykatur i comic stripów.

Co ma mapa do sztucznej inteligencji?

W majowym wywiadzie z Philipem Evansem pytaliśmy go o marketing przyszłości.

Na wykładzie, który wygłosił tuż przed wywiadem, mówił o fenomenie coraz szybszego przenikania sztucznej inteligencji w życie człowieka. Evans nazywa to digital disruption. Porównuje poruszanie się w tym zaburzonym cyfrowo świecie do nawigowania przy pomocy mapy w skali 1:1, tak jak w alegorii, którą do dyskursu przywrócił hiszpański eseista Jorge Luis Borges.

Cambridge analizuje ślady ludzi w świecie cyfrowym

Vesselin Popov z Centrum Psychometrii w Cambridge przewidział możliwość wykorzystania teorii cyfrowego śladu. Dzięki temu, że zespół Vessa odkrył m.in. korelację zainteresowań podanych na Facebooku z konkretnymi cechami psychologicznymi, możliwe jest dostosowywanie reklam lub analiza ich dystrybucji na podstawie kryteriów, takich jak cechy charakteru, temperament lub prawdopodobne IQ.

Engage to też polityka, ekologia, światopogląd

Ostatnia konferencja Engage miała dwa główne filary. Pierwszy był poświęcony wykorzystaniu sieci społecznościowych w biznesie. Drugi filar natomiast skupiał się na social mediach służących konkretnemu światopoglądowi i kreował polityczny wymiar konferencji. Duńska copywriterka Anne Ingevold mówiła o kampanii, burzącej niektóre stereotypy rodem ze stocka, dotyczące wizerunku kobiet.

Sferę polityczną reprezentowała też m.in. Laura Miller. Laura była odpowiedzialna za komunikację w sieciach społecznościowych Białego Domu. Współtworzyła komunikację kancelarii prezydenta, kiedy ten urząd sprawował Barack Obama. Laura nie pokazywała schematów tworzenia koncepcji komunikacji i ich weryfikacji, przygotowała natomiast dla odwiedzających Forum Karlín przegląd ciekawostek ze swojej pracy dla prezydenta.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares