Facebook wprowadza zaawansowaną analitykę Instagrama i stron

Szymon Szott

5. 11. 2018Nowości z Facebooka

Analiza skuteczności prowadzonych w social media działań to podstawowa składowa udanego biznesu. Zaryzykuję stwierdzenie – bez dobrej analityki nie da się zbudować solidnej marki w internecie. Mamy analitykę Facebooka i analitykę Google. Czy czegoś brakuje?

Instagram to obecnie bardzo popularna platforma do generowania ruchu i zwiększania sprzedaży. Portal oferuje wiele ciekawych rozwiązań, które to ułatwiają – np. wciąż gorąca nowość, jaką jest opcja reklamowa “Promuj”, czyli odpowiednik przycisku “Boost” z Facebooka. Do tej pory nie mieliśmy jednak możliwości dokładnego mierzenia wpływu Instagrama na biznes. Teraz to się zmieni.

Facebook Analytics: Instagram Account

Jeśli kiedykolwiek zadałeś sobie pytanie “Czy to wpłynęło na konwersję?” lub “Czy zaangażowanie pod moimi zdjęciami wpływa na sprzedaż?” to ten news jest właśnie dla Ciebie. Facebook rozszerzył możliwości swojego narzędzia analitycznego o dedykowaną analitykę działań na Instagramie.

Jak wskazują oficjalne dane, 80% wszystkich kont na Instagramie aktywnie obserwuje co najmniej jedną markę. Przy miliardzie użytkowników, jest to ogromna potencjał marketingowy. Do tej pory mogliśmy mierzyć zaangażowanie obserwujących i sposób ich interakcji, jednak dalsza ścieżka pozostawała dla nas zagadką.

Facebook Analytics: Instagram Account to m.in.:

  • Możliwość analizowania wskaźników retencji osób wchodzących w interakcję z postami
  • Porównanie lifetime value użytkowników lubiących Twoją stronę do tych, którzy jej nie polubili
  • Tworzenie segmentów odbiorców (np. wszyscy, którzy skomentowali jakiś post) i mierzenie ich wpływu na biznes
  • Zrozumienie sposobu pokrywania się użytkowników, którzy ściągnęli aplikację, odwiedzili stronę lub są zaangażowani na stronie na Facebooku
Narzędzie analityczne działań na Instagramie; źródło: analytics.facebook.com

Narzędzie analityczne działań na Instagramie; źródło: analytics.facebook.com

Facebook Analytics: Advanced analytics for Facebook Pages

Oprócz nowości w analityce Instagrama, pojawiła się również nowość w mierzeniu skuteczności stron na Facebooku. Uruchomiono betę zaawansowanego systemu analitycznego, który pozwoli Ci na uzyskanie dużo szerszego wglądu we wpływ strony na Facebooku na biznes. Zaawansowana analityka zawiera więcej istotnych zdarzeń, m.in.:

  • wyświetlenia postów
  • obserwowanie / wypisanie ze śledzenia strony
  • polubienie / odznaczenie polubienia strony

Dzięki tym danym, możliwe jest stworzenie nowych, bardziej wartościowych segmentów odbiorców i analizowanie ich drogi sprzedażowej.

Zaawansowana analityka stron na Facebooku w Facebook Analytics; źródło: Narzędzie analityczne działań na Instagramie; źródło: analytics.facebook.com

Zaawansowana analityka stron na Facebooku w Facebook Analytics; źródło: Narzędzie analityczne działań na Instagramie; źródło: analytics.facebook.com

Jak zyskać dostęp?

Facebook będzie wprowadzał nowości w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Każdy reklamodawca może spodziewać się wiadomości e-mail o przyznaniu dostępu do nowych funkcji. Jest jednak sposób na szybsze otrzymanie dostępu do bety zaawansowanej analityki. Wystarczy wypełnić  ten formularz – trzymamy kciuki, abyście dostali dostęp szybciej niż Wasza konkurencja 😉

Dowiedz się więcej: Porównanie śledzenia konwersji w Facebook Analytics i Google Analytics

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares