Podsumowanie konferencji F8 – zmiany Facebooka, Instagrama i Messengera

4. 5. 2018Nowości z Facebooka

Konferencja F8 to zawsze moment, gdy Facebook zapowiada wiele nowości i zmian. Nie inaczej było i tym razem, a wiele z wprowadzanych funkcjonalności może mieć ogromne znaczenie dla marketerów i strategii biznesowych firm działających w social media.

Zmiany, większe lub mniejsze, dotyczyć będą w zasadzie wszystkich najważniejszych kanałów – Facebooka, Messengera i Instagrama.

FaceDate

Facebook ma w planach uruchomienie specjalnej funkcjonalności, która pozwoli dostosować swój profil (zupełnie inny niż „zwykły”, prywatny) niczym do profilu randkowego. Co ciekawe, skonfigurowany w ten sposób profil będzie pokazywać się tylko osobom, których nie mam w znajomych i które również szukają drugiej połówki. Facebook będzie starał się dopasować pary na zasadzie wszystkich dostępnych informacji (zachowań, zainteresowań, polubień, wspólnych znajomych). Powstanie prawdopodobnie nowa, dedykowana skrzynka, przeznaczona tylko dla wykorzystania FaceDate (nie będzie to Messenger).

facebook date facedate facebook podsumowanie konferencji f8

To kolejna zmiana, która ma sprawić wrażenie, że Facebook łączy przede wszystkim ludzi, czyli spełnia swój główny cel. Łączenie ludzi w pary to następny etap strategii Zuckerberga. Jednocześnie może to być także bardzo interesujące narzędzie dla marketerów. Gdy tylko zostanie udostępnione, na pewno przeprowadzimy testy i postaramy się przedstawić ciekawe rozwiązania dla biznesu za pomocą FaceDate.

Czysta historia

Czysta historia to z kolei następna zmiana mocno związana z prywatnością użytkowników. Ma to być narzędzie, które pozwoli przejrzeć/usunąć dane, zbierane przez Facebooka z zewnętrznych stron czy aplikacji. Mark Zuckerberg porównał to do usuwania ciasteczek z historii przeglądania, z tym że sami będziemy mogli zdecydować, co konkretnie chcemy skasować. Zmiana ta na pewno korzystnie wpłynie na bezpieczeństwo i poziom zaufania użytkowników, szczególnie w kontekście zmian dotyczących RODO.

Zmiany na Instagramie

Kilka ważnych korekt czeka nas też na Instagramie. W najbliższych planach jest chociażby czat wideo. Direct Messages już teraz cieszą się na Instagramie dużą popularnością, a z wykorzystaniem formatu wideo rozmowy, może ona jeszcze wzrosnąć.

Znacznie łatwiejsze ma być także wyszukiwanie treści w aplikacji, które ma stać się bardziej intuicyjne. Treści mają być podzielone tematycznie i logiczniej posortowane.

Powrót Messenger Botów

Facebook dopracował kwestie zabezpieczeń i ponownie wprowadza możliwość weryfikacji aplikacji. To oznacza z kolei, że lada moment kolejne Messenger Boty będą wprowadzane przez developerów i marketerów, a marki dalej będą mogły rozwijać ten sposób komunikacji marketingowej.

Nowa skórka i tłumaczenia wiadomości w Messengerze

W kwestii Messengera pojawi się także nowa, ciemna skórka, która odświeży layout aplikacji i ułatwi jej użytkowanie np. w trybie nocnym. Oczywiście, będzie to tylko opcja, a nie z góry narzucona zmiana.

messenger skórka revamp lite restart wygląd lifting design

W Messengerze pojawi się także wbudowany translator. Póki co ma występować przy tłumaczeniu wiadomości angielsko-hiszpańskich. To kolejny etap łączenia ludzi – tym razem tych o różnej narodowości i wykorzystujących różne języki.

messenger translation tłumaczenie język zmiany hiszpański angielski us amerykański facebook

3D, VR i AR

Facebook nie rezygnuje z eksperymentów z wirtualną oraz rozszerzoną rzeczywistością. W ciągu najbliższego miesiąca w newsfeedzie użytkowników powinny się pojawić posty 3D. Uproszczone zostanie także ich przygotowanie – Facebook zdradził, że do ich wykonania wystarczy wykorzystać tryb portretowy w iPhonie z podwójnym aparatem.  Zobaczcie jak to będzie wyglądać:

Do sprzedaży trafił też Oculus Go (199$ w podstawowej wersji). Specjalnie dla czytelników Newsfeeda i Wersm.com Nikoloz Bolkvadze z ROI Huntera nakręcił video w którym dokonał “unboxingu” tego urządzenia i podzielił się wrażeniami z jego użytkowania. Zobaczcie poniżej co sądzi na jego temat.

[fb_pe url=”https://www.facebook.com/nikolozbolkvadze/posts/10157510262058569″ bottom=”30″]

Obie te nowości są wyraźnym sygnałem, że Facebook widzi w segmencie AR/VR/3D spory potencjał do rozwoju i może to być jeden z najbardziej rozbudowywanych elementów w najbliższych latach.

Udostępnianie z aplikacji do Stories

Facebook pozwoli także udostępniać z innych aplikacji (na razie Spotify, Soundcloud i GoPro) zdjęć czy filmów bezpośrednio do facebookowych/instagramowych Stories. Dzięki temu użytkownicy w bardziej intuicyjny sposób będą mogli dzielić się np. ulubioną muzyką, bez konieczności wykonywania screenów, jak ma to miejsce teraz.

messenger stories instagram facebook share story stories

Większość ze zmian zapowiedzianych podczas konferencji F8 ma zostać wprowadzonych do końca bieżącego roku. Dla marketerów na pewno ważne jest, by trzymać rękę na pulsie i dostosowywać swoją strategię do kolejnych zmian. Im szybciej ktoś się do nich dostosuje i znajdzie w nich swoja niszę, tym lepsze efekty biznesowe i zasięgowe może uzyskać.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares