Facebook wprowadza nowy, kwadratowy format reklamowy

30. 10. 2018Nowości z Facebooka

Na początku października niektórzy z użytkowników Facebooka donieśli, że w ich News Feedzie na Facebooku zaczęły pojawiać się kwadratowe miniatury linków. To jednak nie koniec nadchodzących zmian.
Facebook właśnie rozpoczął wdrożenie nowego formatu reklamowego – Link Ad w formacie 1:1. Dzięki tej zmianie, popularny na Facebooku Link Ad zyska wygląd i styl zbliżony do Instagrama. Wdrożenie powinno się zakończyć do 7 listopada.

 

Kwadratowe zdjęcie w podglądzie linku

Jak być może pamiętacie, na początku tego miesiąca Facebook rozpoczął testy kwadratowych grafik w linkach share’owanych na Facebooku. Jako jeden z pierwszych zaobserwował to Matt Navarra, social media consultant, który poinformował o tym na swoim koncie na Twitterze.

Facebook zdjęcie kwadratowego podglądu linku

Przykład kwadratowego zdjęcia w podglądzie linku (źródło: Matt Navarra)

Test kwadratowych zdjęć w podglądzie linków wywołał spore poruszenie w świecie social media managerów. Wprowadzenie kwadratowych zdjęć to nie tylko konieczność przeprojektowania materiałów i zmiany specyfikacji. To przede wszystkim przesunięcie ciężaru komunikacji jeszcze bardziej w kierunku przekazu wizualnego. W całym tym procesie najbardziej poszkodowany będzie tekst towarzyszący temu linkowi, którego wartość może się stać marginalna. Zmienia to całkowicie podejście do przygotowywania treści, których największym wyzwaniem będzie przygotowanie warstwy wizualnej w jeszcze bardziej angażujący sposób.

Bez wątpienia jest to ruch, który ma na celu zacieśnianie powoli postępującej integracji Facebooka z Instagramem. Trudno jednakże oceniać efekty takiej zmiany przed jej globalnym wdrożeniem. Z pewnością damy Wam znać jakie będą jego efekty (jeśli Facebook się na nie zdecyduje)

Kwadratowe zdjęcie w reklamie na Facebooku

Nie minął jeszcze miesiąc od testów kwadratowych zdjęć w podglądach linków gdy Facebook robi kolejny ruch. Jak donosi Thomas Hutter wczoraj rozpoczęło się wdrożenie nowego formatu reklamowego – Link Ada w proporcjach 1:1.

facebook linkad link ad square

Porównanie formatów reklamy typu Link Ad (źródło: Thomas Hutter)

Jest to kolejny ważny ruch, który łączy dwa kierunki działania Facebooka:

  1. Dostosowanie całości contentu (organic/paid) do urządzeń mobilnych, które odpowiadają za ponad 95% ruchu (źródło: Statista)
  2. Zbliżenie ekosystemów reklamowych Facebooka i Instagrama. Oznacza to zarówno łatwiejsze przygotowanie kreacji jak również większą efektywność reklam, które na urządzeniach mobilnych oglądane są zazwyczaj w pionie. Przewaga formatów kwadratowych jest w tym kontekście bezsprzeczna.

Pojawienie się formatu w proporcji 1:1 nie oznacza jednak, że zniknie znany i lubiany 1200×628. Formaty te mają być dostępne zamiennie w Menadżerze Reklam. W naszych panelach nie widzimy jeszcze tego formatu ale jak tylko się pojawi to z pewnością go przetestujemy i damy Wam znać jak się spisuje w reklamach.

Jeśli chcecie być na bieżąco, że wszystkimi formatami na Facebooku i Instagramie to dodajcie do ulubionych naszą Specyfikację grafik i video w reklamie na Facebooku [aktualizacja październik 2018]

Uruchomiliśmy także grupę na Facebooku dla wszystkich osób, które chcą wykorzystać Facebooka i Instagrama do zwiększania sprzedaży i maksymalizacji ROI. Dzielimy się tam najlepszymi praktykami, wiedzą i materiałami. Jeśli należysz do tej grupy to dołącz do nas już teraz.

 

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares