Facebook Leads – jak wykorzystać ten format reklamowy?

12. 7. 2018Porady

Facebook oferuje reklamodawcom wiele formatów reklamy usprawniających proces dotarcia do klientów. Oprócz zdjęć, wideo oraz reklam karuzelowych, które koncentrują się na wizualnej atrakcyjności przekazu, istnieją także inne formaty, ukierunkowane na bardziej sprecyzowane cele. Jednym z nich są Lead Ads, których zadaniem jest zebranie danych kontaktowych potencjalnych klientów.

Wybierz właściwy cel dla swojej kampanii Facebookowej.

Czym są Lead Ads i dlaczego warto je wykorzystywać?

Lead Ads ułatwiają użytkownikom mediów społecznościowych zapoznanie się z ofertą firmy. Są także najlepszym sposobem dla reklamodawców na generowanie leadów na Facebooku i Instagramie oraz umożliwiają pozyskanie różnych informacji (np. danych kontaktowych) od potencjalnych klientów. Lead Ads można używać do wielu rzeczy np. zbierania subskrypcji na firmowe newslettery czy rozsyłania ofert specjalnych. Kontakty pozyskane dzięki Lead Ads przynoszą jednak też inne możliwości – można na ich podstawie stworzyć Custom Audiences dla celów remarketingowych lub zbudować grupy użytkowników podobnych grup Lookalike pozwalających na dotarcie do grona użytkowników podobnych do tych, którzy już wypełnili nasz formularz. Co więcej, dzięki temu, że reklama wyświetla się bezpośrednio na Facebooku czy Instagramie, nie musisz już tworzyć formularza na stronie swojej firmy, co jest dużym ułatwieniem. Nie potrzeba inwestycji w landing page, by skutecznie pozyskiwać kontakty.

Jakiego rodzaju informacje mogę pozyskiwać?

Dzięki reklamom kontaktowym możesz pozyskać takie dane jak imię, telefon czy adres e-mail. Możesz też spersonalizować pytania w formularzu tak, aby dopasować je do potrzeb swojej firmy, na przykład po to, by dowiedzieć się w której fazie lejka sprzedażowego znajdują się użytkownicy strony i jak blisko są konwersji. Pytania do formularza wybiera się spośród trzech kategorii: krótka odpowiedź, wielokrotny wybór lub odpowiedź warunkowa. Należy zaznaczyć pożądaną formę sformułowania, a jeśli jest to twoje własne pytanie, możesz je w każdej chwili usunąć klikając na odpowiednią ikonę.

Jak zacząć?

kontaky facebook leads formularz kontaktowy format

  1. Przejdź do Menadżera Firmy. Reklamy kontaktowe znajdziesz pod celem reklamowym “pozyskiwanie kontaktów”. Utwórz zestaw reklam w taki sam sposób jak przy innych reklamach (ustal kryteria targetowania) i przejdź do sekcji reklamy.
  2. Wybierz sposób, w jaki twoja firma będzie reprezentowana (przez konto na Facebooku lub Instagramie).
  3. Wybierz format reklamy (karuzela, reklama z pojedynczym obrazem, reklama z pojedynczym wideo lub pokaz slajdów).
  4. Wybierz obraz, tekst, linki i opis, które mają wyświetlić się przed formularzem.
  5. Przejdź do sekcji tworzenia formularzy i, jeśli pierwszy raz tworzysz reklamę kontaktową, kliknij “nowy formularz”. Jeśli nie jest to Twoja pierwsza reklama kontaktowa, wybierz jeden z istniejących formularzy lub skopiuj formularz stworzony wcześniej.
  6. Wypełnij informacje przeznaczone na ekran powitalny.
  7. Przejdź do pytań i kliknij “więcej opcji” – jeśli chcesz uzyskać od potencjalnych klientów inne informacje poza adresem e-mailowym oraz imieniem i nazwiskiem.
  8. Udostępnij swoją politykę prywatności dodając link w formie tekstu oraz adresu URL. To konieczny punkt tworzenia reklamy Facebook Leads.
  9. Wprowadź adres URL strony, na którą mają wejść potencjalni klienci po wypełnieniu formularza.
  10. W zakładce Ustawienia możesz wybrać formularz w Twoim języku oraz jego opcje udostępniania, czyli zdecydować, czy chcesz by był on widoczny tylko dla tych, którzy oglądają reklamę czy też dla wszystkich użytkowników (np. znajomi osób, które polubiły reklamę).

formularz fb leads facebook reklamy na facebooku format reklamowy

formularz reklamowy facebook leads leady kontakty zdobywanie kontaktów facebook for business

Podczas tworzenia formularza dostępna jest opcja podglądu. Poruszaj się po kolejnych stronach formularza za pomocą strzałek i kliknij “zakończ”, gdy będziesz zadowolony z ostatecznego efektu.

Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika?

Kiedy użytkownik zobaczy Twoją reklamę i w nią kliknie, wyświetli mu się formularz wypełniony danymi, które udostępnił Facebookowi już wcześniej, takimi jak imię i nazwisko, adres e-mailowy, miejsce zamieszkania czy numer telefonu. To ułatwia przesłanie danych i zwiększa szanse na konwersje.

Jak stworzyć skuteczny formularz reklamowy?

Nie zapomnij o RODO

Tak, nowa ustawa obowiązująca w Unii Europejskiej, dotyczy także Facebook Leads. Co zrobić, by ten format reklamowy był zgodny z prawem i spełniał wszelkie wymogi formalne?

  • Podkreśl, w jakim celu chcesz pozyskać dane kontaktowe użytkownika i uzyskaj na to wyraźną zgodę.
  • Zasygnalizuj co użytkownik dostanie za przekazanie Ci danych kontaktowych. Bez względu na to, czy będzie to ebook czy zapisanie się na darmowy webinar – w ten sposób dostajesz wyraźny dowód, że dane zostały przekazane w sposób świadomy, a użytkownik otrzymał jasną informację o tym, jak i w jakim celu będziesz je przetwarzać.
  • Wykorzystaj checkboxy, by wszystko było w pełni transparentne. Szczególnie, jeśli chcesz dane wykorzystać także w inny sposób, np. na potrzeby newslettera. Facebook obecnie daje możliwość pozyskania osobnej zgody na dodatkowe możliwości przetwarzania danych. Jak to zrobić? Tworząc nowy formularz Facebook Leads, przejdź do punktu “zasady ochrony prywatności”. Zaznacz pole “dodaj niestandardowe zastrzeżenia” i stwórz checkboxy dla zgód, które chcesz uzyskać. Voila, wszystko zgodnie z RODO i marketingowymi prawidłami.

facebook marketing facebook leads checkbox rodo zgody newsletter

  • Pamiętaj, że polityka prywatności powinna być zgodna z RODO. W ten sposób możesz spełnić też obowiązek informacyjny wobec użytkownika.

Niech twoja reklama będzie wyjątkowa!

Jeśli chcesz zwiększyć szanse na to, że duża liczba użytkowników wypełni twój formularz, trzymaj się następujących reguł:

  1. Nie rozpisuj się. Zadawaj tylko kluczowe pytania i pozyskuj dane, których potrzebujesz.
  2. Daj potencjalnym klientom powód do udzielenia odpowiedzi i przesłania Ci danych. Postaw na jasny przekaz.
  3. Motywuj potencjalnych klientów specjalnymi ofertami i kuponami. Wartość dodana to najczęstszy powód przekazywania danych kontaktowych.

Czy Instagram Stories może pomoc w pozyskiwaniu leadów?

Gdzie znajdę swoje leady?

W zakładce Narzędzia do Publikowania na swojej stronie na Facebooku. Wybierz Bibliotekę Formularzy z menu po lewej stronie, znajdź formularz, którego treść chcesz zapisać i kliknij “zapisz”. Możesz także tworzyć tutaj nowe formularze bez konieczności przechodzenia jeszcze raz przez cały proces tworzenia reklamy lub wznowić edytowanie nowego formularza, zapisanego wcześniej w szkicach.

formularz facebook leadsfacebook leads formularz

Zamiast zapisywać kolejne leady jako plik csv/xmlx, możesz również zintegrować reklamy Lead Ads ze swoim CRM. W ten sposób wszystkie kontakty biznesowe, bez względu na źródło ich pozyskania, masz w jednym miejscu. To znacząco ułatwia zarządzanie leadami i późniejszy kontakt z potencjalnymi klientami.

Zaawansowane funkcjonalności menadżera reklam, które mogą Ci się przydać.

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares