Publikowanie facebookowej transmisji na żywo na wielu stronach jednocześnie

11. 5. 2018Nowości z Facebooka

Facebook zdecydowanie zmierza w kierunku rozwoju wideo i kolejne nowe funkcjonalności to potwierdzają. Tym razem nowością będzie możliwość publikacji relacji live na więcej niż jednym fanpage’u jednocześnie (crossposting transmisji na żywo).

Całkiem niedawno wprowadzono nowe wskaźniki dla oceny skuteczności kampanii wideo, a teraz Facebook robi ukłon w stronę twórców i stron, które wykorzystują relacje live. Wideo w 2018 roku rośnie w oczach.

Crossposting transmisji na żywo dla stron

Funkcja crosspostingu na żywo pozwala publikować tę samą relację live na wielu stronach jednocześnie. Funkcjonalność pojawiła się zarówno narzędziach do publikowania na poszczególnych fanpage, jak i w Live API.

Do tej pory funkcja crosspostingu na żywo była testowana chociażby przez World Surf League. Ta sama transmisja live była prowadzona na trzech stronach równocześnie – głównym fanpage ligi, na stronie sponsora i jednego z zawodników. Wideo transmisja osiągnęła tym samym ponad 1,5 miliona wyświetleń, 4500 udostępnień i ponad 538 tysięcy minut oglądania.

Wyniki testów opublikował także brazylijski kanał rozrywkowy Multishow. Crosspostowana relacja dała 40% więcej zasięgu i dwa razy więcej interakcji w porównaniu do innych transmisji na żywo z ostatnich 90 dni. Znacznie lepsze wyniki crosspostingu transmisji na żywo są więc zauważalne na pierwszy rzut oka.

Twórcom, którzy regularnie wykorzystują transmisje na żywo, zostanie przyznany także „stały klucz streamingowy”, który ułatwi crossposting. Klucz może zostać wysłany jeszcze przed startem relacji live, co dodatkowo powinno ułatwić planowanie działań związanych z facebookowym przekazem na żywo.

Przewijanie transmisji na żywo

Przyjemniejsze ma być także oglądanie transmisji na żywo dla odbiorców. Facebook testuje przycisk, który pozwoli przewijać do tyłu relacje live i jeszcze raz obejrzeć czy odsłuchać interesujący moment. Nie będzie trzeba czekać na zapis transmisji i ponowne jej oglądanie, tylko wszystko będzie odbywać się w czasie rzeczywistym, w trakcie streamingu.

Facebook rozwija funkcje transmisji na żywo także na Instagramie. Podczas konferencji F8 zapowiedziana została funkcja, która umożliwi prowadzenie wideo rozmowy między kilkoma osobami.

Takie zmiany, wprowadzane przez Facebooka, to dla marketingowców jasny sygnał, że w działaniach marketingowych trzeba coraz poważniej traktować materiały wideo. Transmisje na żywo to spory test dla kreatywności poszczególnych marek – co warto pokazać? Ci, którzy najszybciej wprowadzą skuteczną strategię realizowania relacji live, osiągną sporą przewagę nad konkurencją.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares