Facebook LOL – rozwiązanie, które zachęci młode pokolenie do portalu

Szymon Szott

21. 1. 2019Nowości z Facebooka

Młode pokolenie zaczyna powoli tracić zainteresowanie mediami społecznościowymi. Jak podaje Social Media Today, młodzi nie uważają już Facebooka za “cool” aplikację, a jedynie miejsce do wymiany wiadomości między rodziną i przyjaciółmi. Co na to portal?

Facebook ma na to sposób. Portal rozpoczął pracę nad nowym rozwiązaniem, które ma być odpowiedzią na zmniejszające się zainteresowanie stroną przez młode pokolenie. Nowość ma nosić nazwę Facebook LOL i być oddzielną tablicą z aktualnościami w formie… memów i gifów.

Jak podaje wersm.com, na ten moment trwają testy nowego rozwiązania. Są one prowadzone wśród małej grupy 100 nastolatków. Co ciekawe, młodzi testerzy musieli podpisać klauzulę poufności. Działania opierają się głównie na testach jeden-na-jeden z pracownikami Facebooka. Niestety nie znamy jeszcze żadnych szczegółów.

Facebook LOL - rozwiązanie, które zachęci młode pokolenie do portalu
Pierwsze widoki na Facebook LOL prosto od testerów; źródło: SocialMediaToday

LOL ma zbierać najpopularniejsze memy z najciekawszych stron na Facebooku i pokazywać je w formie feedu. Prawdopodobnie zobaczymy podział na odpowiednie kategorie (np. śmieszne koty).

W parze z nowymi aktualnościami mają iść nowe reakcjeFunny, Alright, Not Funny. Oczywiście dostępna będzie też opcja udostępnienia. Nikt nie wątpi chyba w fakt, że algorytm Facebooka będzie musiał przez pewien czasu uczyć się, co jest śmieszne a co nie.

Facebook chce jak najbardziej zadowolić młodych odbiorców. Nie ma w tym nic dziwnego – to oni są przyszłością. A skoro stanowią przyszłość portalu, to również marketerzy powinni skupić swoją uwagę na tej części odbiorców.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares