Tworzysz wideo na Facebooka? Niedługo możesz na tym zarobić!

Szymon Szott

13. 9. 2018Nowości z Facebooka

Czy wiesz, że reklamodawcy i twórcy wideo mogą zarabiać na Facebooku poprzez wstawianie w materiałach wideo krótkich reklam? Funkcjonalność ta jest znana od dłuższego czasu i stale zyskuje na popularności. Chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona spełnia wymagania do wstawiania przerw reklamowych?

Przerwy reklamowe w filmach to świetny sposób na monetyzację Twojej pracy. Facebook wie, że wkładasz dużo czasu i wysiłku w tworzenie angażującego contentu dla odbiorców, więc daje Ci powód, aby robić to dalej. Działanie przerw reklamowych jest proste – ustalasz gdzie ma zostać wyświetlona reklama, a później czerpiesz zysk z udziału w przychodach. Ciekawe, prawda?

Oczywiście! Na pewno już teraz chcesz skorzystać z tej funkcji. Są jednak pewne ograniczenia. Strona, która chce zarabiać na reklamach wyświetlanych w jej filmach musi:

  • Posiadać przynajmniej 10 tysięcy obserwujących,
  • W ostatnich 60 dniach musi mieć przynajmniej 30 tysięcy jednominutowych odtworzeń filmów, które trwają ponad 3 minuty,
  • Publikowane treści muszą spełniać standardy Facebooka.

Test Ad Breaks

Rzecz jasna, nie musisz teraz przeglądać wszystkich swoich filmów i liczyć na to, że spełniasz wymagania. Portal udostępnia specjalne narzędzie, dzięki któremu sprawdzisz, czy Twoja strona jest gotowa na wykorzystanie przerw reklamowych. Sprawdź, czy kwalifikujesz się do przerw reklamowych!

Musimy jednak nieco ostudzić Twój zapał – opcja ta nie jest jeszcze dostępna dla polskich reklamodawców. Pewne jest jednak to, że lista dostępnych krajów będzie nieustannie się powiększać. Mamy nadzieję, że Polska pojawi się wśród nich już niedługo. Aby być na bieżąco, odwiedzaj co jakiś czas stronę dostępności funkcji przerw reklamowych.

Najlepsze jest jednak to, że kontrolujesz cały proces. Decydujesz gdzie i kiedy pojawi się reklama oraz kto będzie mógł reklamować się w Twoich filmach. Będziesz mógł również poddać materiał ocenie przed publikacją, tak, aby w momencie opublikowania go, od razu zacząć zarabiać.

Tworzysz wideo na Facebooka? Niedługo możesz na tym zarobić!

Facebook udostępnia również opcję automatycznego umiejscowienia, w przypadku którego sam decyduje gdzie wstawi reklamę. Dokona on optymalizacji, co może polepszyć wyniki. Jeśli chcesz sam decydować o umiejscowieniu, to polecamy wstawić przerwę reklamową zaraz po zawieszeniu akcji, aby zbudować napięcie. Dzięki temu, odbiorcy nie będą chcieli odejść od ekranu!

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares