Zmień statyczne obrazy w angażujące wideo – Facebook Video Creation Kit

Szymon Szott

31. 10. 2018Nowości z Facebooka

Materiały wideo cieszą się największą popularnością wśród odbiorców na wszystkich platformach social media. Z tego powodu, zespół Facebooka udostępnił nową funkcję, która umożliwia łatwe i szybkie tworzenie reklam w tym formacie, wykorzystując zwykłe statyczne obrazy i tekst. Nosi ona nazwę Video Creation Kit.

Idea tworzenie filmów ze statycznych grafik została zapoczątkowana przez zespół Facebook Creative Shop, czyli grupę 250 ekspertów z zakresu digital marketingu i strategii marketingowych. Rozwijali oni nowe narzędzie przez ponad 2 lata. Współpracują z marketerami i agencjami, aby wspomóc ich w tworzeniu jak najlepiej zoptymalizowanych kampanii na Facebooku i Instagramie. Dysponują wewnętrznymi danymi Facebooka, które stanowią idealne uzupełnienie do rozwiązań kreatywnych proponowanych przez same marki.

29 października Facebook oficjalnie udostępnił opisywane narzędzie pod nazwą Video Creation Kit. Możecie znaleźć je wewnątrz panelu reklamowego Facebooka.

Dostępne jest już narzędzie pozwalające zmienić obrazy w film.

Dostępne jest już narzędzie pozwalające zmienić obrazy w film.

Nowa funkcja

Nowa funkcja umożliwia markom maksymalizację wyników z reklam na Facebooku, bez konieczności poświęcania mnóstwa czasu na regularne tworzenie treści wideo. Jak widać na filmiku promocyjnym, zespół Facebook Creative Shop może dodać delikatny ruch, do zwykłej statycznej treści, co zdecydowanie wyróżni kreację na tle przepełnionego News Feeda.

Facebook wymienia różne sposoby, jak można wykorzystać funkcję:

  • Basic motion – ożywienie stałych obrazów poprzez dodanie jednego/dwóch elementów ruchomych w kilku sekundach filmiku; na końcu przycisk call-to-action (CTA), by doprowadzić do pożądanego wyniku biznesowego.
  • Brand in motion – ożywienie elementów nazwy lub logo marki, aby wesprzeć jej rozpoznawalność, a na końcu dodanie przycisku CTA, by wywołać akcję.
  • Benefit in motion – ożywienie wiadomości na temat udostępnianych benefitów. Może to być benefit produktowy, oferta specjalna, bądź zniżka. Wyróżnienie zysku podkreśli wartość w oczach odbiorców, a dodanie na końcu przycisku CTA umożliwi im łatwe przejście do oferty.
  • Demo in motion – wykorzystanie ruchu, aby zademonstrować, jak działa aplikacja, strona internetowa, usługa, produkt lub funkcja. Dzięki temu można zaprezentować użytkownikom, jak nawigować wśród oferty. Na końcu można załączyć przycisk CTA, by umożliwić im gładkie podjęcie akcji zaraz po reklamie.

Nowa funkcja z pewnością przynosi wiele korzyści – jak podaje sam Facebook, 69% firm, które wprowadziły w życie nowe techniki, zauważyły poprawę wyników – głównie wzrost wskaźnika konwersji i niższe koszty reklamy.

Po oficjalnej premierze narzędzia Video Creation Kit, każdy marketer może stworzyć angażujące wideo ze statycznych obrazów i tekstu.  Możliwe jest zmontowanie filmów o długości do 15 sekund. Obsługiwane są formaty 1:1 oraz 9:16, czyli dostosowane do Stories na Facebooku i Instagramie.

Zespół Facebooka stworzył możliwość wykorzystania czterech gotowych template’ów, stworzonych z myślą o wykorzystaniu biznesowym. Oto one:

  • Promowanie produktu (6 sekund)
  • Sprzedaż wielu produktów (6 sekund)
  • Pokaż zalety produktu (15 sekund)
  • Odkrywanie produktu (15 sekund)

Co więcej, dostępne są obecnie świąteczne szablony oraz naklejki.

Video Creation Kit w panelu reklamowym Facebooka

Video Creation Kit w panelu reklamowym Facebooka

Kreatywny przewodnik tworzenia reklam na Facebooku

Dodatkowo Facebook opublikował w sierpniu nowy kreatywny przewodnik tworzenia reklam. Wyjaśnia on, jak najlepiej wykorzystać możliwości różnych formatów reklamowych, które są udostępniane przez platformę, by zwiększyć zaangażowanie odbiorców. Wciąż jest aktualny, jako, że materiały wideo nieustannie zyskują na popularności.

Facebook podkreśla, że:

  • Obrazy statyczne i wideo najlepiej sprawdzają się razem – tworząc kampanię, warto umieścić w niej zarówno obrazy statyczne, jak i wideo, aby osiągnąć lepsze wyniki w zakresie bezpośrednich reakcji.
  • Kluczowa jest jasna wiadomość i punkt centralny kampanii – reklamy oparte na obrazach statycznych osiągają lepsze wyniki, jeśli zawierają jasne przesłanie i są skupione na konkretnym produkcie lub usłudze, a nie na ogólnej ofercie.
  • Ważna jest optymalizacja reklamy w formacie wideo pod użytkowników smartfonów – platforma podkreśla, jak istotne jest umieszczenie jasnego wizerunku marki i wiadomości  na samym początku wideo, ponieważ użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych wolą krótsze treści.

W raporcie Facebooka można znaleźć również wiele innych, opartych na badaniach, wskazówek dotyczących optymalizacji reklam na Facebooku. Główny nacisk kładzie się na wykorzystanie nawet niewielkiej ilości ruchu w kreacji. Ma się to przełożyć na polepszenie wyników.

Nowa funkcja jest już dostępna w panelu reklamowym Facebooka. Z pewnością nowe narzędzie stanie się bardzo popularne, co wynika z ogólnego trendu zastępowania statycznych treści materiałami wideo.

To Cię może zainteresować

2 odpowiedzi na “Zmień statyczne obrazy w angażujące wideo – Facebook Video Creation Kit”

  1. Chester napisał(a):

    A gdzie ta funkcja jest dostępna? Bo nigdzie nie mogę jej znaleźć … :(

  2. Newsfeed.pl napisał(a):

    Zobacz proszę screen: https://imgur.com/a/YbnXocZ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares