Facebook wprowadza ograniczenia dla reklam niskiej jakości

Szymon Szott

19. 10. 2018Nowości z Facebooka

Oczyszczania Facebooka ciąg dalszy. Portal poinformował, że zabiera się za ograniczenie ilości słabej jakości reklam. Jest to bardzo dobry ruch ze strony Facebooka, który chce tym samym poprawić komfort użytkowników strony oraz marek. Podnosi tym samym kary za publikowanie takich reklam.

Zespół Facebooka ma zamiar drastycznie ograniczyć ilość reklam, które zawierają tzw. clickbaity, czyli mylące nagłówki, które mają generować ruch. Ponadto, portal zabiera się również za usuwanie reklam wprowadzających w błąd lub przenoszących na nieoczekiwaną witrynę internetową. Jak mówi sam Facebook:

Reklamy o niskiej jakości negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników i nie są zgodne z naszą misją – łączeniem ludzi i biznesów.

Jesteś pewien, że Twoje reklamy nie należą do grupy niepożądanej? Przekonaj się, czytając zasady reklamowe Facebooka. Reklam tego typu powinieneś zdecydowanie unikać:

  • Wymuszanie aktywności

Jest to bardzo popularna forma treści, z angielskiego nazwana “engagement bait”. Możemy zaliczyć do nich wszystkie reklamy nakłaniające do zostawienie polubienia lub udostępnienia. Podobny mechanizm wykorzystywany jest w różnego typu konkursach.Wiedzieliście, że są robione nielegalnie?

Low quality ad

Czemu ten typ postów jest tak często nadużywany? Odpowiedź jest banalna – duża aktywność buduje zasięgi, zwłaszcza po ostatnich aktualizacjach algorytmu. Niestety wciąż zdarza się, że tego typu treści w języku polskim pozostają niezauważone.

  • Mylące treści

Kolejny typ reklam, które mają zniknąć z Facebooka. Bardzo popularny, mylący, wprowadzający w błąd. Takie treści są zwyczajnie irytujące i obniżają jakość korzystania z portalu.

Low quality ad 2

  • Sensacyjne treści

Facebook nie lubi również nadmuchanych, sensacyjnych nagłówków. Są to wszystkie reklamy w typie: “nie do uwierzenia”, “niemożliwe”, “nie do pomyślenia” i wiele innych. Jak najbardziej popieramy blokowanie takiego typu treści.

Low quality ad 3

Ważna informacja – Facebook nie będzie blokował każdego podobnego nagłówka czy reklamy, ale usunie te, których treść nie jest współmierna z nagłówkiem, copy czy grafiką. Innymi słowy – zablokowane zostaną reklamy mające na celu wprowadzić w błąd lub wymusić reakcję.

Jaka jest kara?

Reklamodawca, który będzie umieszczam tego typu reklamy musi liczyć się z odrzuceniem kampanii oraz mniejszym zasięgiem poszczególnych reklam. Dotyczy to wszystkich reklamodawców, choć Facebook otwarcie mówi, że można wyszczególnić kilka obszarów, które notorycznie nadużywają zakazanych reklam – reklamodawcy z tych branż mogą odczuć kary mocniej. Co więcej, portal ostrzega, że konto reklamowe z dużą ilością oflagowanych reklam będzie w ogólnym rozrachunku mniej wydajne.

Pełna wypowiedź Facebooka na temat ograniczania reklam niskiej jakości znajduje się tutaj – Reducing Low-Quality Ads on Facebook

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares