Facebook udostępnia lepsze narzędzie do testowania piksela i zdarzeń

Szymon Szott

8. 11. 2018Nowości z Facebooka

Piksel Facebooka to jedna z pierwszych i najważniejszych rzeczy, o jakiej będziecie musieli pomyśleć przed rozpoczęciem działań promocyjnych na Facebooku. Kawałek kodu pozwala nie tylko na tworzenie kampanii remarketingowych, ale również na analizę ruchu na stronie. W ramach kodu piksela, możliwe jest tworzenie zdarzeń, które pozwalają zrozumieć akcje, jakie podejmują użytkownicy na stronie lub w aplikacji.

Tworzenie zdarzeń piksela wykonujemy na etapie samej konfiguracji piksela i… liczymy, że wszystko się udało. Oczywiście można sprawdzić ich działanie, np. za pomocą zewnętrznego rozszerzenia Facebook Pixel Helper, które jest dostępne w przeglądarce Google Chrome, ale wymaga to korzystania dokładnie z tej przeglądarki i marnowania czasu na instalację. Ponadto rozszerzenie to nie rejestruje nigdzie wykrytych zdarzeń. W efekcie przy każdej zmianie i dla każdej strony musisz uruchamiać rozszerzenie od nowa. O ile ustawienie standardowych zdarzeń może nie sprawić Ci wiele problemów (przeciągnięcie suwaka) o tyle niestandardowe zdarzenia to już “wyższa szkoła jazdy”.

Zapytacie – a czy można to zrobić jakoś inaczej by manualnie nie klikać za każdym razem? Odpowiadamy – pewnie, że jest :). Facebook udostępnił dziś nowe narzędzie do testowania zdarzeń piksela. Dzięki niemu:

  • Sprawdzisz, czy poprawnie skonfigurowałeś standardowe i niestandardowe zdarzenia
  • Wyeliminujesz ewentualne błędy lub nieoczekiwaną aktywność

Gdzie testować piksel?

  1. Otwórz Menedżer firmy
  2. Przejdź do sekcji Menedżer zdarzeń, następnie kliknij zakładkę Testowanie zdarzeń
  3. Uruchom swoją stronę*. Testowanie nie będzie możliwe bez wykonania tego kroku.
  4. Testuj! Każda interakcja powinna zostać zarejestrowana w ciągu 30 sekund, pozostanie widoczna w narzędziu przez 24 godziny lub do momentu, kiedy sam go nie wyczyścisz.
Testowanie musi odbywać się z włączoną stroną docelową

Testowanie zdarzeń i konwersji z piksela Facebooka

*jeśli testujesz zdarzenia aplikacji, musisz uruchomić aplikację na telefonie i tam podejmować interakcję.

Ruch ze strony możesz również filtrować według oczekiwanych typów aktywności. Oto dostępne typy:

  • Zdarzenia standardowe
  • Zdarzenia niestandardowe
  • Niestandardowe konwersje
  • Automatycznie rejestrowane zdarzenia piksela, np. metadane HTML
  • Automatycznie rejestrowane zdarzenia aplikacji, np. informacje o dacie instalacji czy zakupie
Możliwości filtrowania akcji rejestrowanych na stronie.

Możliwości filtrowania akcji rejestrowanych na stronie.

Narzędzie do testowania piksela nie działa

Jeśli w ciągu 1 minuty narzędzie nie zarejestruje Twojego zdarzenia, spróbuj wykonać poniższe kroki:

  1. Wyłącz wszelkie rozszerzenia blokujące reklamy i śledzenie ruchu w internecie
  2. Odśwież stronę, ewentualnie skorzystaj z kombinacji CTRL+SHIFT+R
  3. Jeśli testujesz aplikację, wyłącz ją i zrestartuj. Upewnij się również, że jesteś zalogowany do swojego konta w aplikacji Facebooka.

Osobiście bardzo cieszymy się z tej nowości na Facebooku. Testowanie i konfigurowanie zdarzeń będzie teraz prostsze i nie będzie wymagało dodatkowych działań – instalowania zewnętrznych rozszerzeń. Posiadanie narzędzia testowego wewnątrz samego panelu reklamowego będzie gwarantowało dokładniejsze testy, pozwoli również zaoszczędzić czas. Co więcej, wyniki testów są dostępne przez 24 godziny od momentu ich wykonania, co nie było wcześniej osiągalne. Miłośnicy trybu “Podgląd” w Google Tag Managerze z pewnością powitają tą zmianę z otwartymi ramionami :).

Sprawdźcie sami, jak działa nowe narzędzie. Kto wie, może właśnie dziś dowiecie się, że któreś zdarzenie nie działało tak, jak tego oczekiwaliście?

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares