Facebook uruchamia specjalny program dla graczy

12. 6. 2018Nowości z Facebooka

Facebook już w styczniu uruchomił program, który ma przyciągnąć graczy do streamowania na żywo poprzez Facebooka. Tysiące ludzi dołączyło do programu i dzieliło się swoją grą z użytkownikami social media. Teraz ma kolejny pomysł – Level Up Program, kierowany przede wszystkim do nowych graczy i streamerów.

Platforma prawdopodobnie ma być lepszym odpowiednikiem Twitcha, obecnie popularnego narzędzia wśród graczy.

Platforma dla graczy

Póki co platforma dla graczy zdobywa popularność przede wszystkim w obu Amerykach i w Azji. Streamować można gry komputerowe, konsolowe jak również natywne gry Facebooka. Platforma pozwalała także na monetyzację swoich relacji poprzez dołączenie do grona „Facebook Stars”. Wówczas streamerzy mogą otrzymywać od fanów „dotacje” jako symbol wsparcia. Dodatkową opcją, niedawno wprowadzoną, była opłata w wysokości 5 dolarów, która przekładała się na kolejne, pozakulisowe materiały od gamera.

Jednym z bardziej popularnych streamerów Facebooka, którzy osiągnęli sukces, jest Tim “Darkness429” Havlock. W ciągu czterech miesięcy zdobył ponad 170 tysięcy obserwujących. Jak sam przyznaje, kolejne zmiany wprowadzane przez Facebooka działają na korzyść streamerów. Sam organizuje chociażby „soboty dla wspierających”, kiedy razem z nimi gra i czatuje. Dla jego fanów to prawdziwa gratka, a dla niego samego możliwość zarabiania sporych pieniędzy.

Transmisje na żywo na wielu stronach jednocześnie. Przeczytaj!

Wspomniany streamer jako największe zalety Facebookowego programu wskazuje przede wszystkim odbiorców, którzy różnią się od tych na Twitchu. Przede wszystkim podpisani są imieniem i nazwiskiem, a brak anonimowości wpływa bezwzględnie na jakość dyskusji.

Facebook stara się dopasować relacje streamingowe do użytkowników i ich upodobań. Każdy może samodzielnie wybrać, jakie gry najbardziej go interesują i jakie rozgrywki chciałby oglądać. Proste sortowanie, intuicyjne narzędzia i przede wszystkim ogromna baza użytkowników to bez wątpienia aspekty, które działają na korzyść FB.

E-sport i jego siła

Wiele osób już ogląda e-sportowe starcia na Facebooku, a kolejne narzędzia i aktualizacje mają to tylko ułatwić. Dlatego wszystkie treści związane ze streamingiem gier mają pojawiać się w specjalnej zakładce „wideo z grami”.

W tym widoku można wybrać swoje ulubione gry (ewentualnie dostosowane na podstawie wcześniejszych polubień), streamerów, rozgrywki czy platformy jak np. Playstation 4. Najlepsze z transmisji osiągają po nawet kilkanaście tysięcy wyświetleń i wydaje się, że dalszy wzrost oglądalności przy tak potężnej bazie użytkowników, jaką dysponuje Facebook, jest nieunikniony.

Level Up Program ma z kolei pomóc znaleźć nowych streamerów, którzy swoją grą „porwą” użytkowników i zachęcą do oglądania swoich popisów. Osoby, które dołączą do programu, mogą także zostać Facebook Stars i korzystać z zasad monetyzacji transmisji. Poszukiwani są gamerzy, którzy mają określoną częstotliwość streamowania (co najmniej 4 godziny i dwa streamy w ciągu 14 dni).

E-sport już teraz wiąże się z ogromną liczbą użytkowników, a i w Polsce streaming meczów League of Legends czy Counter Strike’a zyskuje rzesze fanów. Niewykluczone, że gdy platforma stanie się popularniejsza w Polsce, to i tutaj będzie ogromne pole do popisu dla marketerów. Gamerzy to pełnoprawni influencerzy, z wartościową i ściśle zdefiniowaną grupą odbiorców. Dlaczego nie wykorzystać tego na swoją korzyść?

Facebook Watch przejmie streaming telewizyjny?

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares