Nowości od Facebooka – ankiety w wideo na żywo i Premiery

Szymon Szott

5. 10. 2018Nowości z Facebooka

Zespół Facebooka pochwalił się wczoraj udostępnieniem Premier, czyli nowego, interaktywnego formatu wideo. Pozwala on twórcom na zaprezentowanie nagranego wcześniej materiału, jako wideo na żywo. W parze z tą nowością dowiedzieliśmy się również o wprowadzeniu ankiet w filmach na żywo.

Nowe funkcjonalności są kolejnymi krokami w rozwoju wideo, które mają na celu zaangażowanie społeczności, budowanie aktywnej grupy odbiorców oraz pogłębienie relacji twórca-odbiorca. Jak mówi sam Facebook – “We focus on creating video experiences that put people at the center.

Premiery

Od dnia wczorajszego, globalnie dostępne stały się Premiery, dając marketerom na całym świecie nową broń w arsenale budowania zaangażowania wśród odbiorców. Nowa forma wideo to świetny sposób na to, aby zachęcić fanów to rozmowy i dzielania się wrażeniami odnośnie oglądanych treści.

Zespół Facebooka koncentruje się obecnie na tym, aby każda forma wideo na portalu pozwalała na wspólne oglądanie i dyskutowanie w czasie rzeczywistym. Udostępnienie Premier to pierwszy krok w tym kierunku – odbiorcy po raz pierwszy mają szansę angażować się wspólnie w wideo. Premiery pojawią się zarówno na stronach marek, na profilach użytkowników jak również w Facebook Watch.

Jak działa nowość? Możesz zaplanować premierę z tygodniowym wyprzedzeniem. Utworzony zostaje post o zbliżającym się wideo. Odbiorcy mogą wyrazić zainteresowanie nadchodzącym filmem, wchodzić w dyskuje między sobą lub zaplanować przypomnienie o premierze. Post zapowiadający video płynnie zmienia się w Premierę w określonym przez twórcę czasie, a później w regularne facebookowe wideo.

Testerzy, który mieli okazję sprawdzić działanie Premier wcześniej, mówią o znacząco zwiększonym zaangażowaniu fanów i widzą potencjał w nowej funkcjonalności.

How to use Facebook Premieres

Zveřejnil(a) Facebook Media dne Pátek 28. září 2018

Więcej informacji o Premierach i dotyczących ich wymagań, znajdziecie na Facebook Business.

Ankiety w wideo na żywo

Kolejna nowość od Facebooka to ankiety w filmach na żywo, które finalnie zostały udostępnione globalnie. Funkcjonalność ta była testowana od początku roku tak by ocenić czy użytkownicy docenią możliwość angażowania się w video na żywo.

Na tą chwilę ankiety dostępne są jedynie przez Live API Facebooka ale już wkrótce mają pojawić się również w standardowych wideo na stronach.

Poniżej przedstawiamy też kilka ciekawych inspiracji użycia nowej funkcjonalności:

  • Anderson Cooper Full Circle: Codzienne newsy CNN dostępne w Facebook Watch wykorzystywały ankiety, aby pytać odbiorców o ich opinie na temat prezentowanych newsów. Jedna z popularniejszych ankiet dotyczyła huraganu Florence i pytania “Czy opuścilibyście swój dom podczas nakazu ewakuacji?
  • Gaming Creator ViruSs utrzymywał zaangażowanie poprzez pytania o to, co odbiorcy chcą zobaczyć w kolejnym wideo. Dawał też informacje zwrotne na żywo, odnośnie ich decyzji. Jeden z ostatnich filmów cieszył się dużą popularnością, ponieważ fani mogli głosować na nazwę dla nowopowstałej drużyny twórcy.

Mieliście może już możliwość skorzystania z tych nowości? Dajcie znać co myślicie lub jakie osiągnęliście rezultaty stosując te rozwiązania.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares