Facebook testuje reklamy oparte na rozszerzonej rzeczywistości

Szymon Szott

11. 7. 2018Nowości z Facebooka

Wybrane marki mają już możliwość tworzenia reklam wykorzystujących AR – rozszerzoną rzeczywistość. Facebook testuje tę funkcjonalność od kilku tygodni. W planach portalu jest rozszerzenie testów na większą liczbę reklamodawców jeszcze tego lata.

Facebook dał wybranym reklamodawcom możliwość wykorzystywania rozszerzonej rzeczywistości w reklamach pojawiających się w News Feedzie. Jedną z pierwszych firm, które miały okazję sprawdzić działanie nowych reklam, jest Michael Kors. Musimy powiedzieć, że wykorzystali AR w naprawdę świetny sposób!

facebook reklamy AR

Reklamy Michaela Korsa w nowej formie pozwoliły odbiorcom na wypróbowanie okularów przeciwsłonecznych przed zakupem. Jak się pewnie domyślacie, to właśnie branża modowa może skorzystać na tej funkcjonalności najbardziej. Facebook planuje rozszerzyć testy również na branże: kosmetyczną, meblową, rozrywkową czy gier komputerowych. Dzięki wykorzystaniu aparatu w telefonie, odbiorca będzie mógł wirtualnie przymierzyć dany produkt, obejrzeć się w nim i później dokonać akcję przez samą reklamę.

Dzięki wprowadzeniu reklam AR w News Feedzie, ludzie będą mogli eksperymentować z produktami Twojej marki w kilku kliknięciach. Dzięki wykorzystaniu przycisków CTA i kamery w telefonie, odbiorcy będą mogli wygodnie korzystać z Twoich filtrów – np. pomalować usta szminką lub odkrywać nową grę – w celu dokonania zakupu lub pobrania aplikacji.” – Facebook Business Blog

Facebook bardzo optymistycznie patrzy na tę funkcjonalność, zwłaszcza po doświadczeniach z wykorzystania AR w Messengerze. Jako przykład platforma podaje, że ASUS podniósł 10-krotnie zaangażowanie w swoje treści wykorzystując AR w reklamach na Messengerze. Kia również wykorzystała w swojej kampanii AR i osiągnęła 46% dzienny wzrost wyszukiwań w sklepach.

Naszym zdaniem nowe możliwości reklamowe to duża szansa na zwiększenie zaangażowania odbiorców i, w ostatecznym rozrachunku, podniesienie liczby konwersji. Temat związany z rozszerzoną rzeczywistością jest wciąż świeży, dlatego reklamy AR będą przyciągać dużą liczbę odbiorców – również tych, którzy nie są zainteresowani stricte Twoją marką.

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares