Facebook będzie słuchał użytkowników – pojawi się system punktowania reklamodawców

Szymon Szott

11. 1. 2019Nowości z Facebooka


Jak podaje Matt Navarra, na Facebooku pojawi się system punktowania reklamodawców. Każdy marketer będzie otrzymywał odpowiednią punktację w zależności od treści, jakie promuje.  O ich jakości zadecydują odbiorcy.

Każdy reklamodawca będzie miał dostęp do tej funkcji poprzez odpowiednią zakładkę w panelu reklamowym Facebooka. Tam też będzie mógł zobaczyć swój obecny wynik punktowy, wykres z ocenami użytkowników oraz informację o ewentualnych sankcjach.

Tak będzie wyglądała zakładka z punktacją reklamodawcy; źródło: The Social Media Geek Out
Tak będzie wyglądała zakładka z punktacją reklamodawcy; źródło: The Social Media Geek Out

Tak, pojawią się odpowiednie konsekwencje złych wyników reklamowych. Na ten moment mówi się o zwiększonych kosztach reklamy i zawężeniu grupy odbiorców, lecz wciąż nie mamy oficjalnej informacji od źródła – Facebooka.


“This enforcement rewards businesses that offer superior service and high quality products as they face less competition in the delivery auction and benefit from higher consumer trust overall. — We should have more details to share soon, but there arent any urgent actions required. Most advertisers will not immediately be affected by changes. Those that are affected should be notified.” – Wes Finley, Social Media Marketing at Facebook Business

Nowa funkcja reklamowa może oznaczać spore wyzwania dla samych reklamodawców. Codzienna praca marketerów promujących usługi/produkty kontrowersyjne lub “źle widziane” (np. usługi bankowe czy telecom), może w tym wypadku być mocno utrudniona. Mamy nadzieję, że zachowany zostanie odpowiedni balans.

Facebook będzie słuchał użytkowników - pojawi się system punktowania reklamodawców
Reklamodawca będzie mógł przeglądać i analizować wystawiane opinie; źródło: The Social Media Geek Out

Mimo to, oceniamy nowość na Facebooku zdecydowanie pozytywnie – oznacza to, że Facebook chce słuchać użytkowników, respektować ich zdanie i dostosowywać treści reklamowe do ich upodobań. Dla każdego z nas oznacza to również mniej słabych jakości reklam.

Jeśli chcecie wyrazić opinię o ostatnio widzianych reklamach, to możecie zrobić to przez odpowiednią stronę.

Już teraz możecie zostawiać feedback pod widzianymi reklamami.
Już teraz możecie zostawiać feedback pod widzianymi reklamami.

To Cię może zainteresować

Jedna odpowiedź do “Facebook będzie słuchał użytkowników – pojawi się system punktowania reklamodawców”

  1. dawid pisze:

    polecam.
    dawid z websoul

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares