Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

15. 9. 2017Porady

Facebook dodaje nowy sposób retargetowania i przenosi na wyższy poziom eventy organizowane przez osoby i firmy na całym świecie. Możliwym staje się skierowanie reklamy do użytkowników, którzy są zainteresowani danym wydarzeniem. Poznaj Facebook Event Custom Audiences.

Jak wykorzystać wydarzenia do promocji biznesu?

Wiele osób i firm organizujących różne spotkania i imprezy automatycznie tworzy zaproszenie na to wydarzenie na Facebooku. Promowanie w sieciach społecznościowych jest dziś już standardem w zarządzaniu eventami. Dzięki Facebookowi organizatorzy mają szereg możliwości: w jednym miejscu mogą publikować szczegółowe informacje o wydarzeniu, zapraszać gości i komunikować się z nimi bezpośrednio w odpowiednim panelu. Facebook Events mają ogromne znaczenie dla samych odwiedzających, którym mogą dostarczyć wielu informacji. Szczególnie cenna może być na przykład ta, kto weźmie udział w wydarzeniu – to pomaga zdecydować, czy warto przyjąć zaproszenie.

Facebook poszerza możliwości wydarzeń. Właśnie uruchomił możliwość targetowania reklam na osoby zainteresowane wydarzeniem. Nowy rodzaj custom audience obejmuje więc osoby, które potwierdziły swój udział w wydarzeniu lub wyraziły zainteresowanie nim. Dzięki tej funkcji można stworzyć prostą albo złożoną publiczność obejmującą m.in. użytkowników zainteresowanych kilkoma lub nawet wszystkimi wydarzeniami związanymi z danym Facebook Page.

Co warto wiedzieć, rozpoczynając przygodę z remarketingiem?

Tak stworzonej publiczności możemy zaoferować dodatkowe materiały i informacje dotyczące wydarzenia albo reklamy direct response produktów lub usług związanych z eventem.

Jak to działa?

Nowe targetowanie jest już dostępne w narzędziach Ads Manager i Power Editor. Obejmuje użytkowników Facebooka, Instagrama i Audience Network. Zobaczmy, jak stworzyć Facebook Event Custom Audience krok po kroku.

W menedżerze reklam jako sposób tworzenia własnej publiczności wybieramy opcję „Zaangażowanie”.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

Pojawia się okno, w którym wybieramy element, na podstawie którego chcemy stworzyć grupę docelową. Na dole znajdziemy nową opcję „Wydarzenie”.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

Kolejne etapy tworzenia publiczności są następujące: w tabeli wybieramy użytkowników, do których chcemy dotrzeć – osoby, które wezmą udział w wydarzeniu lub są nim zainteresowane, lub obie grupy.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

Następnie określamy okres, z którego Facebook ma czerpać dane. Możemy wykorzystać wydarzenia maksymalnie z ostatnich 180 dni.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

Następnie wybieramy Facebook Page, z którym związane jest wydarzenie lub szukamy od razu konkretnego wydarzenia.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

Mamy możliwość wykluczenia pewnej grupy użytkowników, tak samo jak w pozostałych rodzajach custom audiences. W końcu zapisujemy publiczność pod wybraną nazwą.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

Gotowe!

Dlaczego warto stworzyć taką grupę docelową? Chociażby po to, aby poszerzyć zasięg promowania wydarzenia „offline” lub by móc w przyszłości tworzyć podobne lookalike audience.

Nowy kreator wydarzeń na Facebooku.

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares