Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby zainteresowane danym wydarzeniem

15. 9. 2017Porady

Facebook dodaje nowy sposób retargetowania i przenosi na wyższy poziom eventy organizowane przez osoby i firmy na całym świecie. Możliwym staje się skierowanie reklamy do użytkowników, którzy są zainteresowani danym wydarzeniem. Poznaj Facebook Event Custom Audiences.

Wiele osób i firm organizujących różne spotkania i imprezy automatycznie tworzy zaproszenie na to wydarzenie na Facebooku. Promowanie w sieciach społecznościowych jest dziś już standardem w zarządzaniu eventami. Dzięki Facebookowi organizatorzy mają szereg możliwości: w jednym miejscu mogą publikować szczegółowe informacje o wydarzeniu, zapraszać gości i komunikować się z nimi bezpośrednio w odpowiednim panelu. Facebook Events mają ogromne znaczenie dla samych odwiedzających, którym mogą dostarczyć wielu informacji. Szczególnie cenna może być na przykład ta, kto weźmie udział w wydarzeniu – to pomaga zdecydować, czy warto przyjąć zaproszenie.

Facebook poszerza możliwości wydarzeń. Właśnie uruchomił możliwość targetowania reklam na osoby zainteresowane wydarzeniem. Nowy rodzaj custom audience obejmuje więc osoby, które potwierdziły swój udział w wydarzeniu lub wyraziły zainteresowanie nim. Dzięki tej funkcji można stworzyć prostą albo złożoną publiczność obejmującą m.in. użytkowników zainteresowanych kilkoma lub nawet wszystkimi wydarzeniami związanymi z danym Facebook Page.

Tak stworzonej publiczności możemy zaoferować dodatkowe materiały i informacje dotyczące wydarzenia albo reklamy direct response produktów lub usług związanych z eventem.

Jak to działa?

Nowe targetowanie jest już dostępne w narzędziach Ads Manager i Power Editor. Obejmuje użytkowników Facebooka, Instagrama i Audience Network. Zobaczmy, jak stworzyć Facebook Event Custom Audience krok po kroku.

W menedżerze reklam jako sposób tworzenia własnej publiczności wybieramy opcję „Zaangażowanie”.

Pojawia się okno, w którym wybieramy element, na podstawie którego chcemy stworzyć grupę docelową. Na dole znajdziemy nową opcję „Wydarzenie”.

Kolejne etapy tworzenia publiczności są następujące: w tabeli wybieramy użytkowników, do których chcemy dotrzeć – osoby, które wezmą udział w wydarzeniu lub są nim zainteresowane, lub obie grupy.

Następnie określamy okres, z którego Facebook ma czerpać dane. Możemy wykorzystać wydarzenia maksymalnie z ostatnich 180 dni.

Następnie wybieramy Facebook Page, z którym związane jest wydarzenie lub szukamy od razu konkretnego wydarzenia.

Mamy możliwość wykluczenia pewnej grupy użytkowników, tak samo jak w pozostałych rodzajach custom audiences. W końcu zapisujemy publiczność pod wybraną nazwą.

Gotowe!

Dlaczego warto stworzyć taką grupę docelową? Chociażby po to, aby poszerzyć zasięg promowania wydarzenia „offline” lub by móc w przyszłości tworzyć podobne lookalike audience.

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako edytor Newsfeed.pl jestem odpowiedzialna za to, by trafiały do Was najbardziej interesujące aktualności, praktyczne porady pomogą Wam zrobić krok do przodu a studia przypadku będą inspiracją do generowania jeszcze lepszych wyników.

Komentarze