Facebook umożliwia targetowanie reklam na wszystkich członków gospodarstwa domowego

17. 7. 2017Nowości z Facebooka

Marzenie marketingowców staje się rzeczywistością. Facebook przenosi targetowanie reklam na całkiem nowy poziom. Niebawem możliwe będzie targetowanie jednej reklamy na wszystkich członków rodziny lub na tego członka gospodarstwa domowego, który jest odpowiedzialny za zakupy.

Wygląda na to, że nadchodzi koniec szastania pieniędzmi na reklamę i ślepego targetowania na pojedyncze osoby, które mogą być głową rodziny. Z nową funkcją reklamową Facebook umożliwia targetowanie reklam na osoby, które mają realny wpływ na decyzje zakupowe i prezentuje je tym, którzy rzeczywiście dokonują zakupów. Mimo że wydaje się, że to niemożliwe, dla Facebooka to proste. Zbiera przecież niesamowitą ilość informacji o zachowaniach i zwyczajach swoich użytkowników.

Jak to działa?

Ustawianie reklamy zaczyna się standardowo od stworzenia custom audience, idealnie na podstawie danych CRM albo listy mailingowej. Następnie Facebook umożliwia aktywację elementu household audience. W ten sposób dociera do osób, które mieszkają w jednym gospodarstwie domowym.

Tak, na podstawie różnych sygnałów Facebook wie, z kim mieszkasz. Wykorzystuje informacje, które sam mu podajesz – np. status związku, członków rodziny (wpisani w twoim profilu), lokalizację albo adres IP, z którego się logujesz. Wszystkie dane są oczywiście anonimowe.

Co nam to da?

Targetowanie na całe gospodarstwo domowe, a nie tylko na pojedyncze osoby, zwiększa szansę na sukces. Rodziny często podróżują razem, dlatego reklamy z branży turystycznej mogą zainteresować wszystkich członków rodziny i dostarczyć im urlopowych inspiracji. Jeżeli wszyscy członkowie rodziny zobaczą taką samą reklamę, istnieje większa szansa na to, że przy kolacji będą o niej rozmawiać i na jej podstawie zaplanują wycieczkę.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na wszystkich członków gospodarstwa domowego

Ten typ targetowania przyda się również w okresie przedświątecznym, kiedy rodzice szukają odpowiednich prezentów dla dzieci. Odpowiednia reklama może trafić do nich obojga. Osoby zamieszkujące w jednym gospodarstwie domowym mają podobne zainteresowania, marketingowcy mają więc większe szanse, by przekonać ich do ponownych zakupów określonych towarów.

Z drugiej strony w przypadku niektórych rodzajów towaru w każdym gospodarstwie domowym istnieje zapotrzebowanie tylko na jedną jego sztukę. Np. jeśli kupujesz lodówkę, nie potrzebujesz już kolejnej. Dlatego warto zastanowić się, czy ten typ targetowania będzie rzeczywiście korzystny dla konkretnego reklamodawcy i jego odbiorców.

Więcej nowości

Warto wspomnieć też o kolejnych aktualizacjach Facebooka. Do dynamicznych reklam produktowych (DPA) można teraz dodawać nie tylko zdjęcia, ale też video. Użytkownicy lepiej reagują na filmy wyświetlające się na urządzeniach mobilnych, zatem jest ono bardziej skutecznym impulsem do zakupu. Facebook umożliwia też dodanie do obrazu reklamy dynamicznej dodatkowej informacji o zniżce lub cenie promocyjnej.

Facebook umożliwia targetowanie reklam na wszystkich członków gospodarstwa domowego

Wszystkie te nowości są obecnie dostępne tylko w USA. Do nas powinny trafić w przyszłym roku. Ostatnie dwa narzędzia platforma ROI Hunter oferuje jednak już dziś także u nas.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares