Facebook testuje wyświetlanie wielu marek w ramach jednej reklamy

Szymon Szott

29. 10. 2018Nowości z Facebooka

Facebook rozpoczął testy reklam produktowych, w których wyświetla więcej niż jedną markę. Obecnie trwają testy funkcjonalności na terenie US, UK oraz Kanady. Co wnoszą reklamy wielu marek na raz?

Jak dowiedział się portal Digiday, Facebook testuje obecnie reklamy promujące więcej niż jedną markę na raz. Nowy format reklamowy pozwala na umieszczenie produktów kilku reklamodawców w ramach jednej reklamy w formie kolekcji.

Jak podają również inne media, Facebook potwierdził, że odbywają się takie testy. Bierze w nich udział niewielka grupa reklamodawców, którzy zgodzili się na sprawdzenie nowego formatu. Jednymi z nich są marki Revolve oraz Bandier, obie z obszaru fashion.

Reklama wyświetlana w ramach testów; źródło: wersn.com

Reklama wyświetlana w ramach testów; źródło: wersm.com

Przeprowadzamy niewielki test grupujący produkty od różnych reklamodawców w jedną reklamę. Oceniamy, czy tworzy wartość dla ludzi i firm, przed podjęciem decyzji o rozszerzeniu tej funkcjonalności. – Mary Haile, Product Marketing Manager, Facebook

Naszym zdaniem, jeśli tego typu reklama zagości na Facebooku na stałe, będziemy mogli obserwować bardzo ciekawe strategie marketingowe. Oczywistym zdaje się pojawienie współpracy różnych marek w ramach wspólnych reklam oraz niższe koszta promowania przy wykorzystaniu. To oczywiście przy założeniu, że strategiczna współpraca danych marek jest uzasadniona ze strategicznego, wizerunkowego i efektywnościowego punktu widzenia a grupa docelowa jest podobna. Z tego względu przypuszczalnie należałoby oczekiwać raczej reklam marek należących do jednej grupy/holdingu niż należących do odrębnych podmiotów.

Pytanie tylko, czy reklamodawcy będą mogli dobierać się w “pary”? A może Facebook sam zdecyduje z kim wyświetli daną markę? Jeśli tak, to czy nie powstaną reklamy dwóch konkurencyjnych marek? Ciekawy zdaje się też być model rozliczenia – skoro któraś marka będzie wyświetlona jako druga, to czy nie powina zapłacić mniej? Jak widzicie, powstaje wiele pytań, narazie bez odpowiedzi. Zostaje nam czekać na oficjalne stanowiska portalu.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares