Facebook i plany na zmiany w news feedzie

Martina Frascona' Sochurkova

11. 6. 2018Nowości z Facebooka

Konferencja F8 była wypełniona informacjami o nowościach dotyczących Facebooka czy Instagrama. Facebook wskazał kierunek, w którym będzie rozwijany legendarny algorytm news feeda. Nacisk będzie położony przede wszystkim na wzmacnianie więzi ze znajomymi i rodziną.

To w zasadzie od dawna znany fakt, że Facebook chce przede wszystkim łączyć ludzi i to w tym kierunku rozwijany ma być news feed. Badania wskazują na to, że to jest właśnie główny cel wykorzystywania Facebooka – kontakt ze znajomymi. To kluczowy fakt, który z pewnością znacznie wpłynie na rozwój algorytmu i wszystkie kolejne aktualizacje tablic użytkowników.

Jedną z nadchodzących zmian algorytmu ma być prognozowanie wartości szacunkowych. Choć brzmi to strasznie, to jest bardzo proste – kluczowe nie będzie to, jakie jest prawdopodobieństwo, że użytkownik zobaczy post, tylko to, jakie jest prawdopodobieństwo, że dany post ułatwi mu rozmowę z przyjaciółmi. Dlatego też według algorytmu tak wysoko cenione jest przesyłanie sobie contentu w wiadomościach prywatnych przez Messengera.

facebook feed news feed stories instagram facebook stories

Podczas konferencji zostały opublikowane statystyki, które jasno pokazały, że zaangażowanie przy wpisach znajomych czy też postach w grupach jest większe niż w przypadku contentu ze stron firmowych. Jednocześnie stwierdzono, że użytkownicy o wiele chętniej komentują dyskusje pod profilami firmowymi, a nie grupach. Dlatego teraz Facebook chce skupić się na budowaniu interakcji wewnątrz grup i zachęcić użytkowników do dzielenia się atrakcyjnym oraz interesującym contentem.

facebook stories

Facebook chce ulepszyć także działanie Stories. Choć popularność tego formatu regularnie rośnie, to jednak nie dorównuje ciągle liczbie postów w tradycyjnym news feedzie. Dlatego obecnie trwają różnego rodzaju testy, które mają na celu jak najlepiej połączyć oba formaty i mocniej wypromować Stories.

Jakie zmiany są planowane w najbliższym czasie?

1. Stories w grupach

Rozpoczęły się testy nad wprowadzeniem Stories w grupach, które mogliby tworzyć użytkownicy do nich należący.

facebook stories wydarzenia nowości algorytm facebook news feed nowości zmiany

Zobacz, jak rozwijało się Instagram Stories.

2. Urodzinowe Stories

W tym wypadku Stories miałoby być narzędziem służącym do wysyłania życzeń solenizantom. Mogłyby być one wysyłane właśnie w formie historii foto/wideo.

3. Wydarzeniowe Stories

Sposób na łączenie użytkowników wydarzeń i wykorzystanie publikowanych przez nich treści. Byłaby to funkcja, która pozwalałby zebrać wszystkie opublikowane publicznie zdjęcia i połączyć je w jedno, głównie Stories.

4. Stories jako zdjęcie profilowe

Według statystyk i analiz prowadzonych przez Facebooka, to zdjęcia profilowe zdobywają najwięcej polubień i komentarzy. Dlatego też Facebook chciałby wykorzystać Stories także w tym kontekście.

facebook stories facebook news nowości zmiany algorytm

Jak prowadzić Instagram Stories? Przeczytaj!

Facebook mocno stawia na Stories, mimo że nie osiągnęły (jeszcze?) takiego sukcesu jak ich instagramowy odpowiednik. Format ma być jednak rozpropagowany ze względu na intuicyjne działania – szybkie, efemeryczne treści, publikowane odruchowo i bez większych przemyśleń. Krótko mówiąc – najlepszy sposób, żeby spontanicznie dzielić się swoim życiem ze znajomymi.

Nacisk kładziony przez Facebook na Stories może być także cenną poradą dla marketerów. Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie to właśnie wykorzystywanie tego typu contentu będzie nagradzane przez algorytm Facebooka. Dlaczego nie spróbować zdobyć przewagi nad konkurencją za pomocą Facebook Stories?

Przeczytaj o innych nowościach zapowiedzianych podczas konferencji F8.

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares