8 mało znanych narzędzi Facebooka, których możesz potrzebować

Sylwia Grabińska

5. 9. 2018Porady

Reklamy na Facebooku są stosunkowo nowe w świecie marketingu. Do tej pory głównym nośnikiem treści reklamowych była telewizja, radio i prasa. Wraz ze wzrostem popularności social mediów, zmienił się również świat promocji. Obecnie każda firma, której zależy nie tylko na utrzymaniu się na rynku, ale także rozwoju, musi być obecna w social mediach.

Jednak, aby promocja była skuteczna i efektywna, trzeba ją odpowiednio dostosować i zoptymalizować. Ułatwią Ci to funkcje oferowane przez Facebooka – jedną z największych platform, na których możesz reklamować swój biznes. Poniżej przegląd kilku z nich.

Dostosuj News Feed do swoich potrzeb

Algorytm Facebooka jest często zmieniany i dostosowywany do nowych potrzeb użytkowników. Warto na bieżąco śledzić te zmiany, aby w pełni wykorzystać jego potencjał.

1. Filtruj treści z grup

Facebook daje członkom grup możliwość otrzymywania powiadomień o wszystkich postach zamieszczanych na grupie, wyróżnionych zdarzeniach (domyślne ustawienie) lub jedynie postach znajomych.

Jeśli więc jesteś członkiem grupy i chcesz zmienić powiadomienia, kliknij w „Powiadomienia” i wybierz pożądaną opcję.

group_preferences

Natomiast prowadząc własną grupę, weź pod uwagę, że wielu członków nie będzie otrzymywało powiadomień o wszystkich aktywnościach. Warto zachęcić ich do zmiany ustawień na „Wszystkie posty”.

Wygeneruj więcej zaangażowania na swoim fanpage’u

Obecnie głównym celem strony na Facebooku jest dzielenie się ciekawą treścią, która sprowokuje dyskusję i zapewni postom zasięg organiczny. Oznacza to podjęcie starań, aby każdy post był jak najbardziej efektywny. Również w tym wypadku Facebook oferuje wiele ciekawych funkcji.

2. Zapisuj pomysły na posty jako wersję roboczą

Jeśli w trakcie pracy przyjdzie Ci do głowy pomysł na świetny post na Facebooka, możesz nie mieć czasu, aby dopracować go do perfekcji. Tworząc wpis masz opcję zapisania go w formie wersji roboczej, a także planowania publikacji.

post_drafts

Po zapisaniu wersji roboczej, możesz ją edytować zarówno z poziomu strony, jak i Narzędzi do publikowania. Kliknij w niego, by zmienić lub dodać obrazek, czy wideo. Możesz dokonywać zmian wiele razy, aż efekt będzie zadowalający.

3. Zachęć do napisania wiadomości prywatnej

Zachęcanie odbiorców do wysłania prywatnej wiadomości do Twojej strony, jest świetnym sposobem budowania zaangażowania i zaufania. Umożliwia Ci również zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta poprzez odpowiedzi na konkretne pytania użytkowników, których nie chcą zadać publicznie.

Facebook ułatwia przekierowanie do bezpośrednich wiadomości już na etapie tworzenia postu. Wybierz opcję „Otrzymuj wiadomości”, a Facebook automatycznie doda odpowiedni przycisk, który przekieruje zainteresowanych do Messengera.

send_message

Jest to świetna funkcja, jeśli rozpoczynasz promocję nowego produktu lub usługi, ponieważ użytkownik ma poczucie, że w razie pytań ma gdzie je zadać.

4. Skup się na wskaźnikach poziomu zaangażowania postów

Korzystanie ze statystyk strony do monitorowania efektywności postów i demografii grupy odbiorców, nie jest żadną nowością. Jednak możesz tam znaleźć kilka ważnych wskaźników dotyczących publikowanych treści, których mogłeś nie zauważyć na pierwszy rzut oka – wystarczy kliknąć w zakładkę „Posty”.

  • Rozdziel dane dotyczące fanów i osoby spoza grona fanów

Kliknij strzałkę obok „Zasięgu: Organiczny/opłacony”, aby wybrać spośród różnych opcji. Wybierz parametr „Fani/osoby spoza grona fanów”, aby sprawdzić, kto częściej ogląda publikowane treści. Jest to pomocny wskaźnik, jeśli starasz się organicznie zwiększyć liczbę odbiorców.

fans_nonfans

  • Rozdziel komentarze od reakcji i udostępnień

Ze względu na zmiany algorytmu News Feeda, który obecnie preferuje chętnie komentowane posty, warto skupić się na śledzeniu komentarzy, a nie tylko kliknięć i reakcji. Kliknij na strzałkę przy „Reakcjach, komentarzach i udostępnieniach” i wybierz „Reakcje, komentarze i udostępnienia”.

comments_shares

Facebook podzieli dane na trzy kategorie i wyeliminuje z analizy dane na temat kliknięcia w post. Daje to bardziej wiarygodne spojrzenie na reakcje niż domyślne ustawienia. Możesz łatwo sprawdzić zasięg postu wśród osób spoza grona fanów (ciemny pomarańczowy słupek), a także zaangażowanie podzielone na reakcje (fioletowy), komentarze (różowy) i udostępnienia (bordowy).

5. Skorzystaj z Royalty-Free Music, aby dodać podkład muzyczny do wideo.

Jeśli chcesz dodać muzykę do krótkiego wideo na Facebooka bez konieczności martwienia się o prawa autorskie, jest to rozwiązanie idealne dla Ciebie.

Przejdź do „Narzędzi publikowania” na swojej stronie i kliknij w „Kolekcje nagrań” w menu po lewej stronie. Możesz wybrać z tysięcy darmowych utworów i efektów dźwiękowych do pobrania. Pamiętaj, że są one przeznaczone do użytku jedynie na Facebooku i Instagramie.

royaltyfree_music

Popraw efektywność swoich kampanii reklamowych

Reklamy na Facebooku są bardziej popularne niż kiedykolwiek wcześniej, zważywszy na ograniczony zasięg organiczny postów. Menedżer reklam oferuje wiele pomocnych funkcji – oto kilka z nich:

6. Poznaj odbiorców dzięki Statystykom grup odbiorców

„Statystyki grup odbiorców” to narzędzie, które pomaga poznać szczegóły dotyczące konkretnych grup odbiorców na Facebooku. Z poziomu Ad Managera możesz sprawdzić, jak przedstawia się demografia grupy osób, które polubiły stronę. Kliknij w „Dane demograficzne”, aby zobaczyć szczegóły dotyczące grupy docelowej. Pamiętaj, że przy mniejszej liczbie osób, informacje mogą być ograniczone.

audience_insights

Możesz także sprawdzić, które strony osoby z Twojej grupy docelowej lubią najbardziej. Informacje, które znajdziesz w zakładce „Polubienia strony”, będą pomocne szczególnie w przypadku zwiększania skali działania (gdy dotychczasowa grupa docelowa została już wyczerpana).

audience_insights

7. Stwórz reklamę z istniejącego posta

Nie ma konieczności tworzenia reklamy od zera – jeśli któryś z postów cieszył się dużym zainteresowaniem, warto go promować w formie reklamy, aby dotrzeć do szerszej grupy. Jest to przydatna funkcja, jeśli chcesz mieć pewność, że informacja zawarta w reklamie zostanie również umieszczona na fanpage’u.

Aby stworzyć tego typu reklamę, utwórz kampanię w menadżerze reklam, wybierz targetowanie i budżet, jak zwykle. Po przejściu do części kreatywnej kliknij „Użyj istniejącego posta” i wybierz stronę oraz interesujący Cię post.

existing_post

Reklama z istniejącego posta jest świetnym sposobem, jeśli zależy Ci na czasie. Natomiast chcąc testować różne treści, obrazy czy wideo, lepiej jest stworzyć zestaw reklam od zera.

8. Przeprowadź testy A/B

Posiadając dużo czasu lub wystarczający budżet na reklamy, warto przeprowadzić test porównawczy, aby upewnić się, że osiągasz najlepsze wyniki. Facebook znacznie ułatwił tworzenie tego typu testów w Ad Managerze. Trzeba zaznaczyć „Utwórz test porównawczy” na etapie tworzenia kampanii.

AB_test

Po wybraniu tej opcji, należy zadeklarować, której zmiennej będzie dotyczył test. Generalnie tworzenie tego typu reklamy nie odbiega znacząco od standardowego procesu, jednak kilka opcji jest dostosowane do rodzaju wybranego testu. Przykładowo, trzeba wybrać, czy budżet ma być podzielony równo, czy zoptymalizowany pod kątem lepszych wyników. Po kilku dniach Facebook wskaże zwycięzcę testu.

Podsumowanie

Wykorzystując wymienione funkcje Facebooka z pewnością będzie Ci łatwiej promować swoja firmę w mediach społecznościowych. Zapewniają one oszczędność czasu i energii przy przeprowadzaniu działań marketingowych, a także umożliwiają skuteczne budowanie społeczności wokół marki. W razie pytań nie wahaj się z nami skontaktować, pisząc na Messengerze lub na adres e-mail: redakcja@newsfeed.pl

 

To Cię może zainteresować

Jedna odpowiedź do “8 mało znanych narzędzi Facebooka, których możesz potrzebować”

  1. Marta Guziakiewicz napisał(a):

    Przydatne!
    Myślałam, że wiem wszystko ;D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares