Biznesowe konto na Instagramie – dlaczego warto?

6. 7. 2018Porady

Jeśli w swojej działalności biznesowej nie używasz firmowego profilu na Instagramie, to powinieneś to szybko zmienić. Business profil umożliwia dostęp do wielu funkcji, którymi nie dysponuje profil prywatny. Dodatkowo przechodzenie z konta prywatnego na business jest bardzo łatwe!

Jeśli nie jesteś pewien, czy używasz na Instagramie biznesowego profilu, wystarczy kliknąć na ikonę ustawienia. W ten sposób zobaczysz, czy masz konto prywatne czy firmowe. Za pomocą jednego kliknięcia możesz potem przełączyć na typ profilu, którego chcesz używać.

Jak osiągnąć sukces na Instagramie? 6 porad

Jeśli na Instagramie reprezentujesz firmę lub markę, zalecamy natychmiastowe przejście na konto biznesowe. Business profil ma ciekawe i użyteczne funkcje, niedostępne dla kont prywatnych. Przyjrzyjmy się im dokładnie.

1. Planowanie postów

Wśród nowości, które przedstawił Instagram w 2018 roku, jest zmiana w planowaniu postów. Chodzi o dostosowanie interfejsu API, gdzie za pomocą aplikacji trzecich stron możesz zaplanować wpisy z wyprzedzeniem. Przypuszczamy, że z czasem będzie można planować posty również bezpośrednio w natywnej aplikacji.

Planowanie postów ma zalety w postaci oszczędności czasu i wydajniejszego zarządzania zadaniami oraz harmonogramem, ponieważ nie musisz już wtedy przerywać innych czynności ze względu na nowy post czy zajmować się publikowaniem treści w godzinach wieczornych. Wszystko będzie zaplanowane.

2. Statystyki z Instagrama

Ważną częścią prawidłowo ustawionej strategii marketingowej jest kontrola osiąganych wyników. Profil firmowy oferuje funkcję statystyki i dokładniejszej analizy rezultatów.

Do istotnych wskaźników mierzenia skuteczności na Instagramie zalicza się:

  • stopień zaangażowania: like, komentarz, udostępnianie,
  • liczba odwiedzin: ile osób odwiedza Twój profil i widzi Twoje wpisy,
  • brand sentiment: jak ludzie wypowiadają się o Twojej marce,
  • sprzedaż: jaka jest Twoja konwersja i przychody.

W aplikacji znajdziesz również podstawowe statystyki dla Instagram Stories.

Obserwowanie statystyk pozwoli Ci uzyskać jasne informacje o tym, czy Twoja strategia jest skuteczna, z czym sobie radzisz dobrze, a co powinieneś poprawić. Tylko w ten sposób możesz zrozumieć zachowanie swoich odbiorców i optymalizować strategię contentową.

3. Płatna reklama

Po zmianie algorytmu Instagrama regularnie zmniejsza się organiczny zasięg postów i coraz trudniej jest dotrzeć do użytkowników. Dlatego wiele firm używa płatnej, targetowanej reklamy, która pomaga zwiększyć zasięg postów i zaangażowanie. Z kolei na profilu prywatnym nie możesz używać reklamy i promować treści.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie znacznie ciężej będzie osiągnąć wysokie zaangażowanie bez jakiegokolwiek płatnego wsparcia treści.

4. Udostępnianie linków w Stories

W tym roku Instagram dodał możliwość wklejania linków do filmów i zdjęć na Instagram Stories. Funkcja ta jest jednak dostępna tylko dla kont, które mają więcej niż 10.000 followerów.

Dodanie odnośnika to doskonały sposób, by zwiększyć liczbę odwiedzin na Twojej stronie, blogu lub zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. W skrócie – osiągnąć swój marketingowy cel.

5. Posty sprzedażowe

Instagram wprowadził również na rynek funkcję, która daje możliwość utworzenia, tak zwanych, postów sprzedażowych, wspierających sprzedaż towaru przez treści organiczne. Na jednym zdjęciu możesz oznaczyć aż 5 produktów. Oprócz nich, użytkownicy zobaczą również dalsze informacje, włącznie z ceną i linkiem do strony internetowej sklepu.

Przechodząc na Instagramie na profil biznesowy będziesz mógł używać wielu narzędzi, których nie oferuje profil prywatny. Dodatkowo Instagram stale oferuje nowe ulepszenia, które warto wykorzystać w swojej strategii.

Dlatego równie ważne jest obserwowanie nowości, aby móc w pełni wykorzystać wszystko, co może wspomagać Twój profil. Nie tylko osiągniesz w ten sposób lepszy zasięg, ale dotrzymasz kroku aktualnym trendom i konkurencji.

Instakod szansą dla Twojej firmy?

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares