Jak prowadzić Instagram Stories? 9 pomysłów dla Twojej marki

5. 6. 2018Porady

Umiejętne wykorzystanie Instagram Stories może być wyznacznikiem skutecznego działania firmy w social media i łatwym sposobem na zwiększenie liczby obserwujących. Poniżej znajdziesz 9 pomysłów na efektywne wykorzystanie tego formatu komunikacji!

1. Wykorzystuj transmisje na żywo

Jednym z kluczowych działań powinno być wykorzystanie relacji live. Dlaczego? Zyskują one bardzo duże zaangażowanie, a jednocześnie można wykorzystać je w różnoraki sposób, dostosowany do branży.

Jednym z takich pomysłów są sesje Q&A. Prosta formuła „odpowiedź – pytanie” jest bardzo popularnym formatem w transmisjach na żywo. Przede wszystkim mogą nieść ze sobą ogromną wartość dla osób obserwujących profil, a jednocześnie doskonale promować markę i jej wartości. O pytania można poprosić wcześniej, zapowiadając z wyprzedzeniem live’a lub też na bieżąco odpowiadać na pojawiające się komentarze z pytaniami (rozwiązanie dla kont, które mają już więcej obserwujących). Tego typu transmisje sprawdzą się także doskonale w przypadku, gdy budujesz mocną markę osobistą i wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

Transmisje na żywo można wykorzystać także do przeprowadzania wywiadu. Kogo zaprosić na rozmowę? Chociażby lidera w danej branży czy influencera, który jest interesujący dla Twojej grupy docelowej. Ty zyskujesz obserwujących, on kanał do zaprezentowania wiedzy/poglądów/pomysłów. Sytuacja wygrana dla obu stron.

2. Kieruj ruch na stronę internetową

Instagram Stories to także skuteczna metoda na kierowanie ruchu na stronę. Bez względu na to, czy to landing page, nowy wpis na blogu czy link do witryny firmowej. To szczególnie łatwe dla osób, które mają co najmniej 10 tysięcy obserwujących i dzięki temu mogą zyskać dodatkową przewagę dzięki przyciskowi „przesuń palcem w górę”. To bezpośrednie przeniesienie ze Stories na stronę www. W tym wypadku popularność konta zdecydowanie się opłaca.

3. Pokaż, co się dzieje za kulisami

To zazwyczaj ekskluzywne treści, których poszukują obserwujący. Jeśli chcesz ich zaciekawić, to pokaż im coś, czego nie znają. Równie dobrze może to być zaplecze firmy jak i przygotowania do organizacji konferencji. Dobre wykorzystanie tego, co masz do pokazania za kulisami, może przynieść zaskakująco dobre rezultaty.

Jakie były ostatnie zmiany w algorytmie Instagrama?

4. Ankiety

Relacje na Instagramie pozwalają także wykorzystać ankiety. Każdy głos to zaangażowanie ze strony użytkownika i dłuższa interakcja z przygotowanymi przez nas treściami. Dlaczego tego nie wykorzystać? Jedno pytanie, dwie odpowiedzi – proste do przygotowania, proste do wykorzystania przez odbiorcę. A pytać można w zasadzie o wszystko – nastrój, ocenę danego konceptu czy pogodę. Wszystko jest kwestią kreatywności i pomysłu na zaangażowanie grupy docelowej.

5. Stwórz „dni tematyczne”

Bardzo pomocne zarówno przy planowaniu jak i tworzeniu treści. Pomaga to też Waszym odbiorcom, którzy wiedzą kiedy i jaki format Instagram Stories pojawi się na Waszym profilu.

Na jakiej zasadzie to działa? Wybrane lub wszystkie dni wiążą się z jednym tematem. Dla przykładu wtorek to dzień porad i protipów, a czwartek transmisji na żywo zza kulis. W ten sposób Twoi odbiorcy wiedzą, kiedy się czego spodziewać i kiedy będą najważniejsze dla nich treści.

6. Listy i podsumowanie

Stories przewija się poprzez kliknięcia i kolejne elementy historii pokazują się chronologicznie. Dlatego to dobry sposób na tworzenie różnego rodzaju list czy podsumowań, np. najlepszych restauracji danego miesiąca czy największych sukcesów firmy w danym kwartale. To także metoda, by pokazać wszystkie teksty, które ukazały się na blogu w danym miesiącu. Listy mogą być świetnie wykorzystane, jeśli tylko dopasujesz je do grupy docelowej.

Reklama karuzelowa w Instagram Stories

7. Wykorzystaj content od użytkowników

Jeśli Twoje konto już jest popularne i ma wielu fanów, to na pewno regularnie dostajesz/zbierasz zdjęcia czy filmiki także od fanów. Wykorzystaj je w Instagram Stories! To dodatkowa zachęta dla użytkowników, jeśli wiedzą, że wysyłane przez nich treści nie idą na marne, tylko są pokazywane na oficjalnym kanale marki.

8. Opowiedz o lokalnych wydarzeniach

To szczególnie pożyteczne zastosowanie dla firm, które opierają swoje działania na lokalnych odbiorcach. Pozwala nie tylko na przekazanie wartościowych informacji, ale także wykorzystanie popularności danych hashtagów czy tematycznych naklejek. Wykorzystaj to!

Sprawdź również: Facebook wprowadzi wyczekiwane reklamy w Stories

9. Instagram Stories jako vlog

Choć vlogi kojarzone są częściej z Youtubem, to w kwestii mini-vlogów nawet wygodniej jest wykorzystać Instagram Stories. Choć wydaje się, że to najskuteczniejsze rozwiązanie dla blogerów, to i marki również mogą się w tym działaniu odnaleźć.

O czym nagrywać vlogi? Pokaż codzienną pracę, np. w korporacji dzień z życia każdego specjalisty (informatyk, marketingowiec czy nawet prezes – ponownie wracamy za kulisy i pokazujemy coś do tej pory niedostępnego) czy historie z życia pracowników. Vloga może prowadzić także brand hero, jeśli odpowiednio wpleciesz go do komunikacji.

Pokazując poszczególne osoby i ich emocje oraz ludzką twarz firmy, nie tylko zdobędziesz nowych obserwujących, ale jednocześnie zadziałasz w kierunku employer brandingu. Pokazujesz atmosferę i niebanalne jednostki, które pracują dla firmy – to zachęca zarówno potencjalnych pracowników, jak i klientów poszukujących biznesowych partnerów.

Uniwersalne porady dla wszystkich

  • Wykorzystaj naklejki z lokalizacją, by dotrzeć do osób, które Cię nie obserwują, a szukają ciekawych treści w okolicy.
  • Naklejki z hashtagami to również prosty sposób, by zyskać większy zasięg. Szczególnie, gdy hashtag jest popularny, a jednocześnie oddaje tematykę Instagram Stories.
  • Oznaczaj innych, by dodatkowo budować zasięg. To zawsze zachęta, by oznaczona osoba podawała dalej Twoje treści czy też robiła screeny Twoich Stories.

Jakie nowości czekają nas na Instagramie?

Mam nadzieję, że te kilka pomysłów pokaże Ci, że wykorzystanie Instagram Stories nie tylko może przynieść wymierne korzyści Twojej firmie, ale także być doskonałą zabawą! Dopracuj swoją strategię, by była dopasowana do grupy docelowej, a szybko zwiększysz liczbę obserwujących nawet bez dodatkowych nakładów finansowych na reklamy.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares