Instagram wprowadza kolekcję – formę reklamy, na której zyska Twoja marka!

Szymon Szott

4. 7. 2018Nowości z Facebooka

Dzień dzisiejszy przyniósł nam bardzo ciekawą nowość dla reklamodawców na Instagramie. Platforma wprowadziła możliwość wyświetlania reklam w formie kolekcji. To świetna wiadomość dla wielu marketerów, szczególnie z branży modowej.

Dzięki tym zmianom Twoja marka zyskuje niepowtarzalną okazję, aby już w pierwszym momencie styczności z odbiorcą zaprezentować mu najciekawsze produkty z Twojej oferty. Ponadto, Instagramowe kolekcje to spore ułatwienie w odkrywaniu, przeglądaniu i kupowaniu produktów na urządzeniach mobilnych.

instagram kolekcje

 

Kolekcja na Instagramie pozwala na stworzenie zestawienia różnych produktów i zaprezentowania ich klientom w wygodnej formie, również do przeglądania w pełnoekranowej kanwie nazwanej “Sprzedaż produktów: układ siatki”. Pierwsze testy przeprowadzone Facebooka wskazują na to, że format ten może znacząco poprawić wyniki sprzedażowe.

Czym wyróżnia się kolekcja?

W reklamie w formie kolekcji możesz wykorzystać zarówno obraz, jak i film. Ten element zostanie wyświetlony samodzielnie – jako nagłówek kolekcji. Pod nim znajdować się będą wybrane przez Ciebie obrazy. Standardowo możesz również dodać tekst do 90 znaków. Kolekcje obsługują cele: Ruch, Konwersje, Sprzedaż z katalogu oraz Wizyty w firmie.

Kolekcja na Instagramie = kolekcja na Facebooku?

Wprowadzona forma reklamy różni się od tej dostępnej na Facebooku. Podczas tworzenia Instagramowej kolekcji należy więc pamiętać o znaczących różnicach:

  • Do dyspozycji masz wyłącznie opcję “układ siatki”,
  • Kolekcja na Instagramie wyświetla trzy produkty pod nagłówkiem. Facebook proponuje tam cztery elementy. Dlatego jeśli wykorzystujesz kolekcje na obu portalach to wybieraj cztery obrazki – trzy zostaną dynamicznie umieszczone na Instagramie,
  • Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, możesz zmienić domyślny przycisk CTA “Więcej informacji”, jeśli dostarczysz link do opcji “Zobacz więcej”,
  • Niestety nie dodasz kolekcji do starych postów i kampanii na Instagramie.

instagram reklama kolekcje

Sprawdź również: Wiemy jak działa algorytm Instagrama!

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares