106x wyższy ROI dla Invia dzięki dynamicznej reklamie produktowej

22. 5. 2018Case studies

Invia to największa agencja turystyczna online w Czechach, oferująca oferty wakacyjne od ponad 300 touroperatów na rynku czeskim i słowackim. Przez 12 lat swojej działalności Invia obsłużyła ponad milion zadowolonych klientów, jednocześnie zapewniając najniższe ceny. Agencja zdecydowała się poszerzyć swój zasięg z AdWords na Facebooka, gdzie może dotrzeć do ponad 4,5 miliona czeskich użytkowników.

Wyzwanie

Imponujące liczby, które uzyskaliśmy w dwa miesiące, są dowodem na ogromny potencjał dynamicznych reklam produktowych na Facebooku. Naszym głównym zamierzeniem było targetowanie osób, które myślą o wyjeździe wakacyjnym i aktywnie szukają ofert, ale jeszcze się nie zdecydowały. Chcieliśmy również zaoszczędzić czas na optymalizacji i zarządzaniu reklamami agencji Invia. Pragnęliśmy pokazać, że Facebook może przynieść wysoki ROI i udowodnić, że dynamiczne reklamy produktowe na Facebooku to naprawdę skuteczna strategia.

invia

Rozwiązanie

Razem z agencją Invia podzieliliśmy odwiedzających na segmenty według oglądanej kategorii i czasu od ostatniej wizyty. Następnie użyliśmy dynamicznej reklamy produktowej na Facebooku, aby dostarczyć im aktualną ofertę z katalogu (użyliśmy pliku XML) z wysokiej jakości zdjęciami promocyjnymi, rabatami i wiadomościami dostosowanymi do każdego kraju.

Dzięki niestandardowej grupie odbiorców utworzonej na podstawie remarketingu, ROI Hunter znajdywał najlepszą ofertę według danych Google Analytics i adresował ją do odpowiednich odbiorców.

Przeprowadziliśmy również testy A/B, aby sprawdzić, które reklamy odnoszą sukces i czy warto z nich korzystać w przypadku, gdy ta sama reklama trafia do różnych odbiorców. Testy A/B mają za zadanie określić, czy dana zmiana wprowadzona na stronie może wpływać pozytywnie na współczynnik konwersji.

106x wyższy ROI dla Invia dzięki dynamicznej reklamie produktowej

Wynikiem testów było automatyczne wstrzymanie tych reklam, które nie przynosiły zamierzonego efektu (zrezygnowanie z nieskutecznych reklam lub zwiększenie działania najlepszych), co pozwoliło nam znacznie zaoszczędzić budżet. Marketerzy agencji Invia mogli od razu zobaczyć wydajność reklam dzięki integracji z Google Analytics, uzyskując całkowitą kontrolę nad budżetem. Reklamy DPA na Facebooku okazały się najbardziej wydajnym narzędziem w tej kampanii.

Wynik

invia wyniki kampanii

Sprawdź również: 5 kroków, by uzyskać zwrot z inwestycji (ROI) w social media

Różnice pomiędzy starymi kampaniami bez reklam dynamicznych na Facebooku a kampaniami z DPA przeprowadzonymi w tym samym czasie przez ROI Hunter były znaczne.

Co wykorzystaliśmy podczas kampanii?

  • Dynamiczne reklamy produktowe na Facebooku
  • Reklamy karuzelowe
  • Remarketing WCA (Website Custom Audiences)
  • Testy A/B
  • Integrację z Google Analytics
  • Promocję postów
  • Reguły automatyczne

„ROI Hunter dał nam możliwość łatwego i skutecznego dotarcia do osób z grup docelowych z wybranych krajów, które aktywnie szukają ofert wakacyjnych. Dzięki połączeniu dynamicznych reklam produktowych (DPA) i remarketingu WCA, udało nam się zaoferować klientom wakacje, które ich najbardziej interesowały.”

Jan Kuchař

Specjalista ds. marketingu online, Invia.cz

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares