Jak połączyć Facebooka z AdWordsami?

5. 10. 2017Porady

Dawno temu, zanim Facebook zaczął oferować reklamodawcom przestrzeń do promowania usług i produktów, istniał już Google z usługą AdWords. Funkcja AdWords była strzałem w dziesiątkę i stała się synonimem marketingu PPC. Wielu z nas zastanawia się dziś, jak skutecznie wykorzystać tę platformę. Do problemu należy podejść holistycznie – w jaki sposób działania na obu platformach mogą uzupełniać się nawzajem i jakie mocne strony każdej platformy możemy wykorzystać w naszych działaniach marketingowych?

W niniejszym artykule prezentujemy 5 sposobów na wykorzystanie obu metod.

Dotrzyj do osób, które zamierzają robić zakupy na Facebooku

Jeżeli nasze kampanie AdWords są prawidłowo stargetowane i dostarczają nam dużo konwersji, bez wahania możemy retargetować tych samych użytkowników na Facebooku.

Jak połączyć Facebooka z AdWordsami?

Jak to działa? Należy przygotować adset z najlepszymi słowami kluczowymi i otagować reklamy, używając parametrów UTM. Na Facebooku tworzymy Custom Audience na podstawie URL. Watro upewnić się, że URL obejmuje tagi UTM kampanii AdWords. W zależności od promowanego produktu lub usługi, a także od rodzaju i liczby konwersji, wybieramy czas trwania kampanii (maksimum to 180 dni). Nie zapomnijmy o wykluczeniu klientów kupujących!

Idź o krok dalej. Przygotuj 1% lookalike audience i twórz reklamy na Facebooku targetowane na tę grupę. Ponieważ osoby w grupie docelowej są podobne do osób znajdujących się w dolnej części lejka konwersji, prawdopodobieństwo wykonania konwersji jest wysokie. Jeżeli tworzymy więcej rodzajów lookalikes, pamiętajmy, że ustawienia powinny wykluczać się nawzajem i nie powinny się krzyżować.

Trafiaj do klientów przez AdWords, dzięki danym z Facebooka i zainteresowaniom użytkowników

Jedną z wad AdWords jest to, że klient, który skorzystał z wyszukiwarki, wprawdzie wyraził chęć kupna (w przeciwieństwie do użytkownika Facebooka), jednakże nie mamy o nim kompletnych informacji demograficznych. Połączenie AdWords i Facebooka pomoże nam to zmienić.

Jak połączyć Facebooka z AdWordsami?

Jak to działa? Przygotujmy kampanię na Facebooku targetowaną na konkretne zainteresowania i otagujmy odpowiednio reklamy. Możemy łączyć i dostosowywać zainteresowania tak, aby publiczność była dopasowana do naszego biznesu. Zasięg powinien być jednak stosunkowo szeroki. W Google Analytics tworzymy następnie listę remarketingową, którą wykorzystamy w zestawach reklamowych w AdWords.

Idźmy o krok dalej. W podobnie kreatywny sposób możemy wykorzystać też zachowania. Przykład:

  1. Możemy ustawić targetowanie na osoby pracujące w sektorze prawnym (lub dowolnym nas interesującym), aby w wyszukiwarkach i placementach pojawiało się im nasze oprogramowanie.
  2. Możemy skupić się na ekspatach mieszkających w kraju, w którym działamy i zaoferować im produkty z kraju ich pochodzenia.

Dotrzyj do klientów przez skrzynkę mailową

Jeżeli Gmail jest popularną usługą pocztową w naszym regionie, możemy promować nasze produkty i usługi osobom w dolnej części lejka konwersji bezpośrednio w ich skrzynce odbiorczej.

Jak połączyć Facebooka z AdWordsami?

Jak to działa? Przygotujmy kampanię na Facebooku skierowaną do osób, które przeglądały nasze produkty. Pamiętajmy o właściwym otagowaniu reklam. Przygotujmy listę remarketingową w AdWords i przekonajmy odwiedzających do dokonania zakupu.

Idźmy o krok dalej. Zaoferujmy im kod zniżkowy, aby wspomóc konwersję.

Wykorzystajmy lookalike audience do pozyskania nowych użytkowników strony internetowej.

Jeżeli po przetestowaniu Facebook lookalike audiences jesteśmy zadowoleni z efektów, warto połączyć je z reklamami AdWords.

Jak połączyć Facebooka z AdWordsami?

Jak to działa? Przygotujmy 1% lookalike audience z publiczności o najwyższym wskaźniku ROI (klienci o wysokim poziomie LTV). Stwórzmy kampanie z odpowiednio otagowanymi reklamami. Następnie w Google Analytics albo AdWords należy przygotować listę remarketingową i połączyć ją z wybranymi grupami reklamowymi.

Pokaż reklamy Facebook Location osobom, które szukały próbowały Cię znaleźć

Jeżeli użytkownik szuka lokalizacji, w której znajduje się nasza placówka lub sklep, warto targetować go na Facebooku reklamą na podstawie lokalizacji.

Jak połączyć Facebooka z AdWordsami?

Jak to działa? Przygotowujemy kampanię AdWords ze słowami kluczowymi związanymi z lokalizacją. W ten sposób tagujemy też kampanię. Następnie na podstawie tych kampanii tworzymy publiczność na Facebooku (jedną albo kilka, jeżeli mamy np. kilka sklepów). Dalej kreujemy kampanię targetowaną na osoby znajdujące się w pobliżu sklepu stacjonarnego. Wybieramy ofertę, która zachęci je do odwiedzenia sklepu.

Co warto zapamiętać?

Przed uruchomieniem kampanii warto zadbać o następujące kwestie:

  • Przekaz na obu platformach musi być spójny.
  • Publiczność powinna być stosunkowo szeroka, jeżeli nie chcemy, by koszt CPC wzrósł drastycznie. W przypadku DPA z wąską grupą docelową kampania będzie nieskuteczna.
  • Przy ustalaniu bidów warto się zastanowić nad pozycją naszej publiczności w lejku konwersji.
  • Słowa kluczowe powinny być dostosowane do publiczności na Facebooku – konkretne lub bardziej ogólne.
  • Grupę docelową należy wykluczyć z kampanii remarketingowych, aby uniknąć krzyżowania się.
  • Nie ma sensu porównywać wyników Facebooka oraz AdWords. Korzystając z obu platform, konwersje będą wypadkową wszystkich działań. Google Analytics używa modelu atrybucji „ostatnie kliknięcie”, jednak dobrym pomysłem może być śledzenie innego modelu.
  • Lookalike audiences mają limit co najmniej 100 osób z jednego kraju.

Przedstawiliśmy 5 pomysłów na połączenie Facebooka z AdWords. Chcesz dowiedzieć się, jakie dane wykorzystują Facebook i AdWords? Stay tuned! Niebawem kolejny artykuł pełen statystyk i zestawień.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares