Jak skutecznie i bez wysiłku zadebiutować ze swoim produktem lub usługą na nowym rynku?

3. 4. 2017Porady

Każdy biznes dąży do maksymalizacji zysków poprzez poszukwianie nowych źródeł dochodów. W takiej sytuacji rozwiązaniem jest wejście na rynek globalny, a Facebook jest najlepszym do tego narzędziem. Dlaczego? Z danych opublikowanych we wrześniu wynika, że dziennie z Facebooka korzysta aż 1.18 miliarda użytkowników, z czego 1.09 miliarda użytkowników jest aktywnych na urządzeniach mobilnych.

Miesięcznie natomiast portal odwiedza 1.79 miliarda osób ( z czego aż 1.66 na mobile’u). Największym wyzwaniem w tej sytuacji jest zidentyfikowanie grupy użytkowników, którzy będą najbardziej zainteresowani naszym produktem, aplikacją czy usługą. Na szczęście Facebook oferuje rozwiązanie w tej kwestii – a jest nim narzędzie Lookalike Audience.

Lookalike Audience – nowe cechy i możliwości

Targetowanie Lookalike pozwala na znalezienie osób, które są jak najbardziej podobne do na przykład: Twoich obenych klientów, osób odwiedzających stronę www, użytkowników aplikacji, czy też fanów Twojego Fanpage’a. Jeżeli jesteś wytrawnym marketingowcem lub stałym czytelnikiem newsfeed.pl, Lookalike Audience nie jest dla Ciebie niczym nowym. Nowością jest natomiast możliwość tworzenia Lookalike Audience dla innych krajów.

Pewne wejście na zagraniczne rynki!

Niedawno wprowadzona funkcjonalność Lookalikes Audiences pozwala na pozyskiwanie nowych klientów na zagranicznych rynkach, na podstawie danych o obecnych użytkownikach.  Można to wykorzystać do:

  1. Znalezienia np. osób zainteresowanych Twoją aplikacją mobilną na obcych rynkach.
  2. Zidentyfikowania grup targetowych potencjalnie najbardziej podobnych do Twoich aktualnych klientów.
  3. Przyciągniecia osób podobnych do tych, którzy odwiedzają Twoją stronę www.
  4. Powiększenia bazy fanów w danym kraju na podstawie targetowania osób podobnych do obecnych fanów.

 

Lookalike: rzeczy które musisz wiedzieć i pułapki których należy unikać.

Wykorzystując lookalike, musisz mieć na uwadze, że grupa źródłowa powinna zawierać co najmniej 100 osób z danego kraju. Pomimo, że targetujesz osoby o podobnej charakterystyce jak grupa źródłowa, nie powinieneś powielać pewnych schematów:

1)Te same kreacje

Spróbuj wykorzystać nowe kreacje oraz copy. To, że targetujesz podobnych użytkowników nie znaczy, że zareagują oni na te same komunikaty. Podejdź kreatywnie do tematu, eksperymentuj i wyciągaj wnioski ze swoich testów.

2) Takie samo bidowanie

Aukcje na nowych rynkach wymagają również dostosowania bidowanych stawek. Prowadząc kampanie w USA i Indiach z łatwością zauważysz różnice w stawkach za daną akcję. Wkraczając na nowy rynek ustaw maksymalną akceptowalną przez siebie stawkę i poczekaj na pierwsze wyniki, żeby zacząć optymalizować bid.

 

Użyj międzynarodowych Lookalike Audience w 3 prostych krokach.

Krok 1

Wejdź do Managera Reklam, tam rozwijając menu „wszystkie narzędzia” wybierz „grupy odbiorców”

screencapture-facebook-ads-manager-audiences-manage-1-copy

Krok 2

Wybierz grupę źródłową dla Lookalike’a. Może to być strona www, fanapage, plik csv lub pixel konwersji. Następnie wybierz kraj, który chcesz targetować i wielkość grupy (od 1% -10% populacji danego kraju).

screencapture-facebook-ads-manager-audiences-manage-2-copy

Wskazówka: Stwórz Lookalike’i 1%, 3% i 7% po to, aby sprawdzić, która z tych grup działa najlepiej, a następnie dostosuj bidowanie do stopnia skuteczności.

Powinieneś wiedzieć, że:

  • Twój Lookalike obejmuje jedynie osoby z wybranego przez Ciebie kraju
  • Grupa źródłowa powinna zawierać minimum 100 osób z danego kraju
  • W grupie źródłowej nie musi być ani jednego użytkownika z kraju, który chcesz targetować. Mimo to narzędzie poszuka podobnych użytkowników na innym, wybranym przez Ciebie rynku.

Krok 3

Udało się! Właśnie utworzyłeś swojego pierwszego międzynarodowego Lookalike’e!

screencapture-facebook-ads-manager-3-copy

Miej na uwadze to, że Lookalike będzie gotowy do użycia niedługo po jego stworzeniu.

Zapamiętaj:

  • Lookalike aktualizuje się automatycznie, gdy zachodzą zmiany w grupie źródłowej na podstawie której został stworzony.
  • Nie musisz czekać na aktualizację Lookalike Audience, żeby użyć jej w kampanii.
  • Możesz sprawdzić ostatnią datę aktualizacji Lookalike’a w Menadżerze Grup Odbiorców.

Wskazówka: Możesz wybrać dowolną ilość grup odbiorców i użyć ich dla dowolnego konta reklamowego poprzez przycisk Actions w Menadżerze Grup Odbiorców.

Lookalike Audience w liczbach

Użyliśmy międzynarodowego Lookalike’a do promocji naszego portalu Newsfeed.pl w Polsce. Targetowaliśmy osoby podobne do tych, które odwiedziły Newsfeed.cz w ostatnich 180 dniach.

Wyniki były ponad 2 razy lepsze w porównaniu z targetowaniem po zainteresowaniach.

Ad Set CPM (Cost per 1,000 Impressions) (EUR) CTR (Link) CPC (Link) (EUR)
Lookalike: NFczTraffic                              2,54 € 1,27%                              0,20 €
Lookalike: NFczPage                              2,67 € 0,98%                              0,27 €
Behavioral Payment (Recent)                              1,79 € 0,31%                              0,57 €
Behavioral Payment (HigherXAverage)                              1,54 € 0,15%                              1,04 €

 

Powyższe wyniki pokazują, że międzynarodowe Lookalike’i są bardzo wartościowym narzędziem dla marketerów w kontekście wkraczania na nowe rynki. Możliwe jest uzyskanie lepszych rezultatów poprzez targetowanie użytkowników podobnych do naszych klientów na rynku rodzimym.

A czy Ty miałeś już doświadczenia z międzynarodowym Lookalike Audience? Jeżeli tak, podziel się z nami swoimi doświadczeniami!

 

I am a multilingual marketing professional with more than 3 of experience in the PPC sector, who loves to smile. For you, I wear my data-glasses and creative ideas-hat and share with you the tips, suggestions and tutorials that will enhance your Facebook advertising efforts.

Komentarze