Jak stworzyć Dynamic Products Ads bez użycia feedu XML

15. 11. 2016Porady

Dynamic Products Ads, co potwierdza szereg e-shopów, są jednym z najbardziej efektywnych formatów reklamowych. DPA pozwalają prezentować użytkownikom treść, która ich rzeczywiście interesuje. Warunkiem stworzenia DPA jest posiadanie katalogu produktów wykreowanego w oparciu o produktowy feed. XML feed nie jest do tego potrzebny. Można go w prosty sposób zastąpić cvs feedem.

Dynamiczne reklamy produktowe – wstęp.

Zarządzanie plikiem produktowym, stworzonym ręcznie, jest zajęciem czasochłonnym. Dlatego, z uwagi na konieczność ręcznego wprowadzania każdej kolejnej zmiany do pliku, polecamy ograniczyć prace do wybranych produktów.
Feed jest właściwie listą produktów i ich cech zamieszczoną pod określonym adresem URL. Do stworzenia feeda wystarczy Google Sheets lub jakikolwiek inny klient służący do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych.

Tworzenie kategorii

Facebook wymaga by pierwszy rząd tabeli zawierał nazwy kategorii. Wśród obowiązkowych pól znajdują się ponadto ID, brand, price i inne. Opcjonalnie można wprowadzić inne dane na przykład sale_price czy google_product_category. Spis wszystkich pozycji znajduje się w instrukcji dla katalogów produktowych. Zwróćcie uwagę na wielkie/małe litery przy wpisywaniu kategorii. Wszystko powinno być napisane małymi literami.

Screenshot (71)

Wypełnianie feeda

Nie pozostaje więc nic innego niż wpisać produkty do tabeli. Niektóre pola, np. condition albo availability mają przypisane wartości, których specyfikację znajdziecie w instrukcji dla katalogów produktowych. W trakcie uzupełniania cen uważajcie na zera po przecinku i walutę. Cenę bez oznaczenia waluty Facebook automatycznie traktuje jako cenę w dolarach. Unikajcie również znaków specjalnych.

Istotnym obowiązkowym elementem tabeli jest image link czyli adres do grafiki produktowej. Doświadczenie podpowiada, by tworzyć dwa feedy z różnymi grafikami. Jeden w rozmiarze odpowiednim dla News Feeda, drugi zaś w kwadratowym formacie do reklamy typu Carousel.

Jak stworzyć Dynamic Products Ads bez użycia feedu XML
Publikacja feeda

Gotową tabelę publikujemy za pomocą funkcji Publish to the web w menu. Podczas publikowania wybierzcie w menu – format csv.

Publish_to_csv

W ten sposób wytworzy się nam link do feeda.

Screenshot (75)Kreacje dynamiczne dla Raiffeisen.

Link wystarczy skopiować do Business Managera a następnie wytworzyć katalog produktów. Ewentualne zmiany w tabeli automatycznie wyświetlają się w katalogu produktowym.
Mamy nadzieję, że ten trik pomoże Wam stworzyć piękne i udane reklamy dynamiczne.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares