Jak utworzyć konto firmowe na Instagramie?

Sylwia Grabińska

12. 9. 2018Porady

Popularność Instagrama stale rośnie. Jest to kanał szczególnie atrakcyjny dla młodych osób w wieku 15-34 lat ze względu na wizualny charakter platformy. Zdjęcia i krótkie filmiki bardzo dobrze wpływają na wyniki kampanii w social mediach. Z uwagi na przepełniony feed, reklamodawcom coraz trudniej się wyróżnić. Tu z pomocą przychodzą właśnie wszelkiego rodzaju grafiki oraz filmiki, które przyciągają uwagę odbiorców i w mgnieniu oka przekazują to, co wymagałoby długiego opisu tekstowego.

Konsumenci chcą zobaczyć, co im oferujesz zanim poświęcą czas na dalsze zgłębianie informacji na ten temat. Dobra wiadomość jest taka, że osoby, które obserwują dane konto na Instagramie są dużo bardziej podatne na call-to-action. Z biznesowego punktu widzenia Instagram jest prostszy i wymaga mniejszego nakładu czasu niż inne platformy, ponieważ zainteresowanie podtrzymywane jest poprzez ciekawe zdjęcia i filmiki, bez konieczności dodawania rozbudowanych opisów tekstowych. Wszystko to sprawia, że Instagram jest świetnym miejscem do prowadzenia komunikacji promocyjnej. Przeczytaj dzisiejszy artykuł i dowiedz się, jak zacząć swoją przygodę z platformą.

1. Pobierz aplikację

Jeśli nie posiadasz prywatnego konta na Instagramie i dopiero rozpoczynasz swoja przygodę z platformą, zacznij od pobrania aplikacji. Możesz z niej korzystać na urządzeniach z iOS, Androidem lub w przeglądarce z komputera. Większość użytkowników korzysta z Instagrama na urządzeniach mobilnych. Ideą, jaka przyświecała powstaniu platformy, była możliwość publikacji treści z każdego miejsca i w dowolnym czasie.

2. Stwórz konto

Konto możesz stworzyć na dwa sposoby:

  • Zarejestruj się przy użyciu adresu e-mail lub numeru telefonu, a następnie podaj nazwę użytkownika.

create_account


 

zmien_nazwe_uzytkownika


 

  • Zarejestruj się przy użyciu konta na Facebooku

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się i przejdź do strony profilu.

3. Połącz się z kontem na Facebooku

Domyślnie zakładasz konto osobiste. Jednak, aby móc skorzystać z narzędzi biznesowych Instagrama, musisz podłączyć konto do strony firmowej na Facebooku. W tym celu przejdź do swojego profilu na Instagramie, a następnie przejdź do ustawień konta. Znajdź i wybierz opcję „Przełącz na profil firmowy”.


profil_firmowy


Po obejrzeniu krótkiego pokazu slajdów informującego o zaletach konta biznesowego, kliknij „Kontynuuj” i przystąp do podłączania swojej strony na Facebooku.


prezentacja


W kolejnym kroku Instagram poprosi Cię o zezwolenie na zarządzanie stroną na Facebooku. Wybierz odpowiednią i kliknij „Dalej”.


polacz_strone


Jedynie administrator konta może dokonać tych ustawień. Jeśli nie posiadasz odpowiednich uprawnień, nie połączysz konta facebookowego z Instagramem.

4. Dokończ ustawienia profilu

Aby Twój profil był profesjonalny wprowadź adres e-mail, numer telefonu i adres firmy (wymagane jest podanie przynajmniej jednej z tych informacji). Część informacji może zostać wypełniona automatycznie, jeśli zostały wcześniej umieszczone na fanpage’u. Kliknij „Gotowe” aby przejść do profilu. W menu po prawej stronie powinna pojawić się nowa zakładka – „Statystyki”, dzięki której możesz śledzić dane dotyczące promocji i zaangażowania obserwujących.


statystyki


5. Stwórz nowy fanpage na Facebooku

Jeśli nie posiadasz jeszcze strony biznesowej na Facebooku, możesz ją łatwo stworzyć w czasie konfigurowania profilu na Instagramie. Zamiast strony, do której podłączysz instagramowe konto, wybierz „Utwórz nową”.


strona_FB


Ustaw tytuł strony i wybierz kategorię, która najlepiej odpowiada charakterowi Twojej działalności.

6. Edytuj swój profil

Wróć na swój profil i kliknij „Edytuj profil”, aby dodać zdjęcie, opis do bio i link do strony. Jeśli wcześniej Twój profil był kontem osobistym, rozważ zmianę zdjęcia i nazwy użytkownika na takie, które lepiej odpowiadają charakterowi Twojego biznesu. Najlepszym rozwiązaniem jest używanie spójnego logo i nazwy we wszystkich serwisach społecznościowych.


edytuj_profil


W bio masz szansę na zaprezentowanie swojej firmy przy użyciu branżowego słownictwa i odpowiednich hashtagów. Opowiedz krótko, czym zajmuje się Twoja firma. Na Instagramie możesz pozwolić sobie na luźniejszy ton ze względu na specyficzny charakter całej platformy.

7. Zaproś znajomych do polubienia Twojego profilu na Instagramie

Wykorzystaj wcześniej zdobyte kontakty. Zaproś znajomych z Facebooka i innych źródeł tj. Gmail, Linkedin, Twitter itd. Im więcej osób obserwuje Twoje konto, tym większa wiarygodność w świecie social mediów.


wyszukaj_kontakty


8. Dodaj zdjęcia

Zacznij dodawać zdjęcia do swojej galerii. Nie musisz być profesjonalnym fotografem, aby dodawać zdjęcia i tworzyć świetne Instagram Stories. Użytkownicy uwielbiają autentyczność – wykorzystaj to. Kliknij w przycisk z krzyżykiem, aby wybrać zdjęcia z galerii telefonu. Zdjęcia możesz także dodawać z innych źródeł, jak np. Google Drive.


profil


Wiedząc, jak korzystać z Instagrama możesz tworzyć angażujące Stories, czyli krótkie kolekcje zdjęć lub wideo, które znikają po 24h od dodania. Jest to ciekawy sposób, aby dzielić się różnego rodzaju treściami z obserwującymi. Jest to sposób budowania interesującej narracji – aby wzbudzić, bądź podtrzymać zainteresowanie, możesz dzielić się wszystkim, w tym np. kolejnymi etapami swoich projektów. W razie pytań nie wahaj się z nami skontaktować – na Messengerze lub pod adresem e-mail: redakcja@newsfeed.pl.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares