Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji przy pomocy reklam dynamicznych?

8. 11. 2017Porady

Reklamy dynamiczne są nieodzowne w facebookowym marketingu. Wstęp do reklam dynamicznych prezentowaliśmy we wcześniejszych artykułach. Dzisiaj skupimy się na zwiększaniu liczby pobrań aplikacji mobilnej dzięki wykorzystaniu reklam dynamicznych.

Funkcja działań reklam dynamicznych umożliwia targetowanie użytkowników w uzależnieniu od czynności, które podjęli na naszej stronie internetowej. Dzięki temu ukazuje się reklama dostosowana specjalnie do produktu, który przeglądali. Cały proces przebiega dynamicznie. Targetowanie reklam ma wiele możliwości i jest uzależnione od różnych czynników, takich jak dobrej jakości feed, skonfigurowanie piksela na stronie internetowej i rozpoznawanie działań użytkownika.

Optymalizacja dla aplikacji mobilnych

Jeżeli chcemy zwiększyć liczbę pobrań aplikacji mobilnej, musimy zoptymalizować reklamy, by wyświetlały się użytkownikom, którzy rzeczywiście są  skłonni pobrać aplikację. Zamiast najczęściej wybieranego celu marketingowego Sprzedaż z katalogu produktów, wybieramy Instalacje aplikacji.

Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji przy pomocy reklam dynamicznych?

Na następnej stronie wybieramy aplikację mobilną, która ma zostać zainstalowana i kontynuujemy w taki sam sposób, jak przy tworzeniu reklam DPA. Wybieramy katalog produktów, z którego chcemy pobierać dane.

 

Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji przy pomocy reklam dynamicznych?

Zastosowanie DPA w aplikacjach mobilnych

W pierwszym rzędzie targetujemy reklamy DPA na użytkowników na podstawie tego, czy pobrali aplikację. W celu marketingowym Instalacje aplikacji możemy wykorzystać wiele działań i na ich podstawie grupę docelową. Są to np.:

  • Pobranie aplikacji
    • Tworzymy grupę docelową z osób, które pobrały już aplikację. Możemy zaoferować im rozszerzone usługi i funkcjonalności. Na podstawie osób, które pobrały aplikację, możemy stworzyć również Lookalike audience.
  • Osiągnięty poziom
    • Przy pomocy tego działania targetujemy osoby, które osiągnęły konkretny poziom (jeżeli aplikacja jest np. grą). W reklamach możemy promować kolejne poziomy oferowane przez aplikację.
  • Rezerwacja
    • Możemy też obserwować, czy użytkownik zarezerwował hotel, wczasy albo cokolwiek innego przy pomocy naszej aplikacji. Następnie na tej podstawie tworzymy kolejne reklamy. Ta sama zasada działa w przypadku dokonanego zakupu.

DPA dla zakupów w aplikacji możemy tworzyć w Business Managerze bezpośrednio w katalogu produktów przy pomocy przycisku Utwórz reklamę. Następnie wybieramy cel marketingowy Sprzedaż z katalogu produktów, tak jak na poniższej ilustracji. Kolejne kroki są takie same, jak w przypadku klasycznych kampanii DPA.

Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji przy pomocy reklam dynamicznych?

W ostatnim czasie ustawienia reklam DPA na Facebooku dla celu Instalacje aplikacji, zmieniły się. Więcej o zaletach, wadach i różnicach w optymalizacji napiszemy następnym razem.

Marketingowcy są w stanie docenić wartość reklam DPA dla aplikacji. Widać to chociażby po tym, że reklamy te stosuje ponad połowa aplikacji w TOP 100. Podczas analizy kampanii DPA wiele ciekawych informacji możemy uzyskać nie tylko z samych kliknięć, ale też z odsłonZ badań wynika, że odsłony generują instalacje, nawet jeżeli reklamy DPA nie mają żadnych kliknięć.

Dodatkowo, warto również przypominać się użytkownikom, którzy pobrali już naszą aplikację. Reklama DPA z celem zainstalowania aplikacji może być skutecznym rozwiązaniem. Pamiętajmy też, że ten cel ma w dzisiejszych czasach zasadnicze znaczenie, ponieważ coraz więcej osób dokonuje zakupów przy pomocy smartfona.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares