Jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie na Facebooku? Case study Bio-Oil

9. 5. 2018Case studies

Od miesięcy słyszymy i czytamy o tym, że zmiany algorytmu Facebooka odbijają się wyraźnie na popularności profili firmowych. Wiele z facebookowych stron zauważyło znaczny spadek zasięgów organicznych, a liczne firmy czy agencje dostrzegły także spadek zaangażowania na fanpage’ach biznesowych.

Czy rozwiązaniem jest lepszy content?

W lutym przejęliśmy na Facebooku fanpage Bio-Oil, który funkcjonował już od roku i opierał swoje posty na zdjęciach i gifach.

Celem wyznaczonym nam przez klienta było zwiększenie zaangażowania (powyżej 4%) i jednocześnie zwiększenie poziomu udostępnień. Fanpage miał stać się bardziej przyjazny grupie docelowej, by odbiorcy chętniej dzielili się postami marki. Dlatego zdecydowaliśmy się kompletnie odejść od poprzedniej strategii i wprowadzić znaczące zmiany.

Jaki był nasz pomysł na zmianę? Zaczęliśmy tworzyć niepowtarzalne treści, których użytkownicy nie znajdą nigdzie indziej.

Podzieliliśmy stronę na cztery główne kategorie, wytypowane w oparciu o analizę wyników wyszukiwania, prowadzących do strony www produktu. Zdecydowaliśmy się oprzeć naszą strategię i kampanię na tym, czego najbardziej potrzebowali użytkownicy. Naszym prowadzeniem fanpage odpowiadaliśmy na ich pytania i wątpliwości.

Największą zmianą na fanpage jest to, że teraz cały content opiera się o profesjonalne sesje fotograficzne i treści wideo z naszej kampanii „unikatowy jak Twoja skóra!”

Για να αναδείξουμε τη φυσική μας ομορφιά με τον καλύτερο τρόπο, χρειαζόμαστε αυτοπεποίθηση και… λίγες σταγόνες Bio-Oil καθημερινά!

Zveřejnil(a) Bio-Oil Greece dne Pondělí 9. duben 2018

Βio Oil

… για να απλώσεις τέλεια το make up στην επιδερμίδα σου και να αναδείξεις τη φυσική της λάμψη.

Zveřejnil(a) Bio-Oil Greece dne Středa 31. leden 2018

Przez pierwsze dwa miesiące zarządzania fanpage marki, zwiększyliśmy poziom zaangażowania do 6,97%. Jednocześnie treści, które są pożyteczne dla odbiorców, przełożyły się na wzrost liczby udostępnień. W ten sposób marka zyskała wśród swoich fanów wiernych ambasadorów.

Wniosek z całości działań nasuwa się sam – nawet w dobie malejących zasięgów organicznych można zwiększyć zaangażowanie i zasięg na Facebooku. Należy jedynie pamiętać, że nasi fani poszukują nie tylko rozrywki ale także odpowiedzi na trapiące ich problemy związane z branżą w której działamy. Podobnie jak w realnym życiu chętniej dzielimy się z innymi wiedzą, która pomogła nam samym. Nie inaczej jest w social media.

Jak zwiększyć zaangażowanie na Facebooku – pięć kroków:

  1. Wprowadź strategię opartą o zainteresowania i potrzeby grupy docelowej.
  2. Kampania i kreacje powinny być dostosowane do Facebooka ale spójne wizualnie z kreacjami dostępnymi w innych mediach.
  3. Twórz posty takiego typu, które pomogą spełnić cele marki, np. zwiększyć zaangażowanie.
  4. Staraj się połączyć własne, jakościowe treści z treściami tworzonymi przez użytkowników.
  5. Nie przesadzaj z częstotliwością postów. Skup się na jakości, odpowiednim doborze formatów i grupy docelowej, opierając się na aktywności użytkowników offline, jak i online.

Bazując na przykładzie kampanii Bio-Oil „każda skóra ma swoją własną historię do opowiedzenia”, uważamy, że każdy marka powinna mieć własną, unikalną strategię, zgodną z jej wartościami i przede wszystkim dopasowaną do zainteresowań oraz potrzeb grupy docelowej.

Sprawdźcie też ten artykuł na Search Engine Journal – znajdziecie tam kilka ciekawych inspiracji, które mogą pomóc Wam zbudować większy zasięg organiczny na Facebooku.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares