Jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie na Facebooku? Case study Bio-Oil

9. 5. 2018Case studies

Od miesięcy słyszymy i czytamy o tym, że zmiany algorytmu Facebooka odbijają się wyraźnie na popularności profili firmowych. Wiele z facebookowych stron zauważyło znaczny spadek zasięgów organicznych, a liczne firmy czy agencje dostrzegły także spadek zaangażowania na fanpage’ach biznesowych.

Czy rozwiązaniem jest lepszy content?

W lutym przejęliśmy na Facebooku fanpage Bio-Oil, który funkcjonował już od roku i opierał swoje posty na zdjęciach i gifach.

Celem wyznaczonym nam przez klienta było zwiększenie zaangażowania (powyżej 4%) i jednocześnie zwiększenie poziomu udostępnień. Fanpage miał stać się bardziej przyjazny grupie docelowej, by odbiorcy chętniej dzielili się postami marki. Dlatego zdecydowaliśmy się kompletnie odejść od poprzedniej strategii i wprowadzić znaczące zmiany.

Jaki był nasz pomysł na zmianę? Zaczęliśmy tworzyć niepowtarzalne treści, których użytkownicy nie znajdą nigdzie indziej.

Podzieliliśmy stronę na cztery główne kategorie, wytypowane w oparciu o analizę wyników wyszukiwania, prowadzących do strony www produktu. Zdecydowaliśmy się oprzeć naszą strategię i kampanię na tym, czego najbardziej potrzebowali użytkownicy. Naszym prowadzeniem fanpage odpowiadaliśmy na ich pytania i wątpliwości.

Największą zmianą na fanpage jest to, że teraz cały content opiera się o profesjonalne sesje fotograficzne i treści wideo z naszej kampanii „unikatowy jak Twoja skóra!”

Για να αναδείξουμε τη φυσική μας ομορφιά με τον καλύτερο τρόπο, χρειαζόμαστε αυτοπεποίθηση και… λίγες σταγόνες Bio-Oil καθημερινά!

Zveřejnil(a) Bio-Oil Greece dne Pondělí 9. duben 2018

Βio Oil

… για να απλώσεις τέλεια το make up στην επιδερμίδα σου και να αναδείξεις τη φυσική της λάμψη.

Zveřejnil(a) Bio-Oil Greece dne Středa 31. leden 2018

Przez pierwsze dwa miesiące zarządzania fanpage marki, zwiększyliśmy poziom zaangażowania do 6,97%. Jednocześnie treści, które są pożyteczne dla odbiorców, przełożyły się na wzrost liczby udostępnień. W ten sposób marka zyskała wśród swoich fanów wiernych ambasadorów.

Wniosek z całości działań nasuwa się sam – nawet w dobie malejących zasięgów organicznych można zwiększyć zaangażowanie i zasięg na Facebooku. Należy jedynie pamiętać, że nasi fani poszukują nie tylko rozrywki ale także odpowiedzi na trapiące ich problemy związane z branżą w której działamy. Podobnie jak w realnym życiu chętniej dzielimy się z innymi wiedzą, która pomogła nam samym. Nie inaczej jest w social media.

Jak zwiększyć zaangażowanie na Facebooku – pięć kroków:

  1. Wprowadź strategię opartą o zainteresowania i potrzeby grupy docelowej.
  2. Kampania i kreacje powinny być dostosowane do Facebooka ale spójne wizualnie z kreacjami dostępnymi w innych mediach.
  3. Twórz posty takiego typu, które pomogą spełnić cele marki, np. zwiększyć zaangażowanie.
  4. Staraj się połączyć własne, jakościowe treści z treściami tworzonymi przez użytkowników.
  5. Nie przesadzaj z częstotliwością postów. Skup się na jakości, odpowiednim doborze formatów i grupy docelowej, opierając się na aktywności użytkowników offline, jak i online.

Bazując na przykładzie kampanii Bio-Oil „każda skóra ma swoją własną historię do opowiedzenia”, uważamy, że każdy marka powinna mieć własną, unikalną strategię, zgodną z jej wartościami i przede wszystkim dopasowaną do zainteresowań oraz potrzeb grupy docelowej.

Sprawdźcie też ten artykuł na Search Engine Journal – znajdziecie tam kilka ciekawych inspiracji, które mogą pomóc Wam zbudować większy zasięg organiczny na Facebooku.

To Cię może zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares