Lepsza efektywność reklam dzięki wykorzystaniu Post ID

Szymon Szott

6. 8. 2018Porady

Social proof – czyli po polsku “społeczny dowód słuszności”. Termin ten brzmi enigmatycznie, ale jest istotny zwłaszcza w świecie marketingu. Ważną rolę odgrywa również na Facebooku, jednak nie każdy marketer przywiązuje do niego należytą uwagę. Czy powinieneś go wykorzystać?

“Społeczny dowód słuszności” to termin odnoszący się do psychologicznego zjawiska według którego człowiek, nie wiedząc jaka decyzja lub jaki pogląd jest słuszny, podejmuje określone decyzje lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy. Social proof ma również odniesienie w digital marketingu, jako, że 7 na 10 młodych osób wierzy w opinie znalezione w Internecie. Umiejętne wykorzystanie social proof jest jednym z czynników, które mogą zaważyć na skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Social proof na Facebooku

Social proof jest budowany na Facebooku za pomocą reakcji, komentarzy i udostępnień. Ludzie widząc popularne posty chętniej otworzą promowany link lub artykuł. Jest to niezwykle banalne zjawisko – kiedy widzisz reklamę z 50 pozytywnymi komentarzami i tysiącem polubień to chętniej podejmiesz reakcję z nią, niż z reklamą, która może “pochwalić się” dwoma polubieniami i jednym komentarzem.

Fakt ten jest ściśle związany z naszą psychiką – w social media mamy do czynienia z “umysłem roju” oraz efektem FOMO – fear of missing out. W skrócie – nie chcesz przegapić czegoś ważnego, nowego. Jeśli widzisz 400 polubień pod reklamą ulubionej marki, to wejdziesz w nią, bo musisz (chcesz) wiedzieć skąd wzięły się te polubienia. Jeśli do tego dodamy różne facebookowe reakcje – mamy sukces.

Nie masz wielu reakcji i zaangażowania? Sprawdź jak je zwiększyć, na podstawie naszego case-study

Jak to wykorzystać?

Jeśli widziałeś kiedyś w swoim Newsfeedzie reklamę, która zebrała tysiące polubień i komentarzy, to prawdopodobnie spotkałeś się z pracą reklamodawcy korzystającego z ID posta. Nie jest tak, jak może Ci się wydawać – nie ma on 50 reklam, każda z mnóstwem reakcji. Jest to jedna i ta sama reklama oraz jej kopie, które mają zaimplementowane ID. Dzięki temu zbierasz polubienia i komentarze do oryginalnego posta, ale widać je w każdej reklamie.

Wykorzystanie ID posta to bardzo prosty proces. Pokażemy Wam jak to zrobić!

  1. Wejdź w menu Menedżera firmy.
    wejdz do menegera firmy


  2. Wejdź w sekcję postów.
    Wejdź w sekcję postów


  3. Skopiuj Identyfikator pożądanego posta. Pamiętaj, że warto korzystać z wyjątkowo popularnego posta. Jeśli takiego nie posiadasz, to na początek puść dark posta i zbierz solidną porcję reakcji.
    Skopiuj Identyfikator pożądanego posta


  4. Stwórz nową kampanię, zestaw reklamowy i przejdź do tworzenia reklamy.
    Stwórz nową kampanię, zestaw reklamowy i przejdź do tworzenia reklamy.


  5. Wprowadź skopiowany identyfikator w odpowiednim miejscu.
    Wprowadź identyfikator


  6. Zatwierdź zmiany i czekaj na akceptację reklamy.

Testuj

Kiedy wszystko jest już gotowe, przychodzi czas na kopiowanie stworzonej reklamy. Utwórz tyle kopii ile uznasz za słuszne, a następnie określ różne grupy odbiorców. Pamiętaj, że copy i kreacja będą zawsze takie same jak w oryginalnej reklamie. Kluczem jest jednak to, że każda kopia reklamy, mimo, że skierowana do różnych grup, zbiera reakcje, komentarze i udostępniania do wspólnej puli. Jeśli dobrze to wykorzystasz, to zyskasz duże zaangażowanie i wiele nowych interakcji.

Wnioski

Ta prosta sztuczka z wykorzystaniem ID posta powinna pomóc Wam wycisnąć maksimum z Waszych najefektywniejszych postów. Pamiętajcie, że możecie wykorzystywać ten sposób jak często chcecie, jednak obserwujcie statystyki. Jeśli jednej grupie dana reklama się znudzi – zwyczajnie przełącz grupę odbiorców na inną i serwuj jej świeżą reklamę z wyrobionym już wcześniej “społecznym dowodem słuszności”. Powodzenia!

Sprawdź również: Przewodnik po narzędziu analitycznym Facebooka

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares