Luxurena: wzrost ROI dzięki wykorzystaniu dynamicznych wideo kolekcji na Facebooku

Agnieszka Chabrzyk

29. 5. 2018Case studies

Luxurena to, pod względem internetowej sprzedaży oryginalnych zegarków, jedna z topowych marek na Bliskim Wschodzie. Zwiększenie ROI z inwestycji na Facebooku dla produktów luksusowych to nie lada wyzwanie. Podjęliśmy jednak rękawicę. Jeśli chcielibyście się dowiedzieć co zrobiliśmy i jaki przyniosło to rezultat to czytajcie dalej.

Wyzwanie

Z Luxureną współpracujemy już ponad rok. W tym czasie udało się stworzyć dobrze funkcjonującą strukturę kampanii i wprowadzić automatyczne reguły, które znacząco ułatwiły pracę nad kolejnymi kampaniami na Facebooku. Jednak wraz z wzrastającym kosztem za kliknięcie i coraz silniejszą konkurencją w regionie, naszym celem stało się dalsze skalowanie kampanii bez uszczerbku dla ROI czy CPT (cost per transaction). Do tej pory w reklamach wykorzystywaliśmy głównie dynamiczną reklamę produktową (co to jest DPA?) i grafiki statyczne. Podstawowym pytaniem było – jak zwiększyć ROI wykorzystując jedynie lepsze kreacje graficzne?

luxurena case study

Co zrobiliśmy? Postawiliśmy sobie dwa kluczowe cele w pracy nad tą kampanią:

  • Przetestowanie nowych formatów, które nie wymagają dodatkowych środków
  • Zwiększenie skali działań bez zmniejszania dotychczasowego ROI

Rozwiązanie

Po konsultacji wewnątrz zespołu, doszliśmy do wniosku, że kluczem do sukcesu jest wykorzystanie nowych formatów, które potencjalnie mogłyby przynieść znaczącą poprawę wyników działań. Postanowiliśmy zatem wykorzystać automatyczne kolekcje wideo. Wykorzystując istniejący już zestaw produktów przygotowaliśmy odpowiedni szablon wideo i utworzyliśmy reklamę opartą o wideo kolekcje. Dzięki temu nie tylko ulepszyliśmy kreacje, ale za pomocą filmiku wyświetlaliśmy podlinkowane produkty także w „stopce” reklamy.

Sprawdź również: 5 kroków, by uzyskać zwrot z inwestycji (ROI) w social media

Chcieliśmy przetestować skuteczność nowej kampanii w porównaniu do już działających reklam. Jak to zrobiliśmy?

  • Zduplikowaliśmy istniejące kampanie i zmieniliśmy umiejscowienie reklamy, dostosowując je do wideo kolekcji.
  • Podmieniliśmy reklamy graficzne na kolekcję wideo. W ten sposób jedyną różnicą między oboma kampaniami była reklama.
  • Na koniec utworzyliśmy test A/B, by wymiernie porównać efektywność obu kampanii.

Wyniki

Rezultaty testu były w zasadzie oczywiste już pierwszego dnia – różnica od początku była znacząca. Wyniki jednoznacznie wskazywały na przewagę kolekcji wideo w opracowanym przez nas lejku sprzedażowym. Największe zmiany zaobserwowaliśmy w Arabii Saudyjskiej – koszt za kliknięcie zmniejszył się o połowę, CTR zwiększył się dwukrotnie, a ROI wzrosło o 58%. Wow!

luxurena kolekcja wideo

Po takich wynikach nie było odwrotu. Teraz rozpoczynamy dla Luxureny testy kolekcji wideo także na Instagramie z nadzieją na podobny wynik jak ten poniżej.

Arabia Saudyjska
ROI CPA CPC CTR CPM
Wideo 10.61 4.49 0.06 1.81% 1.02
Statyczne grafiki 6.73 7.09 0.11 0.93% 1.07
Różnica (%) +57.65 -36.67 -45.45 +94.62 -4.67

Pamiętajcie – bądźcie zawsze gotowi, by wypróbować i zaadaptować nową funkcjonalność. Analizujcie do jakiego stopnia wpływają one na wyniki i jeżeli rezultaty są obiecujące na stałę wprowadzajcie je do swojej strategii marketingowej.

Więcej case studies przeczytasz tutaj!

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares