Facebook zaktualizował wskaźniki dotyczące reklam wideo

Szymon Szott

3. 8. 2018Nowości z Facebooka

Portal ogłosił, że wprowadza znaczące uaktualnienia w obrębie wskaźników reklam wideo. Pojawiła się również informacja o nawiązaniu stałej współpracy Facebooka z firmą Moat, która specjalizuje się w reklamowych procesach analitycznych. Ma ona weryfikować ilość i długość odtworzeń wideo-reklam.

Do dnia dzisiejszego, reklamy wideo były mierzone w ten sposób: ilość spędzonego czasu na oglądaniu wideo przez jednego użytkownika kumulowała się z każdym wejściem i ponownym odtworzeniem materiału. Reklamodawca był również w stanie określić procent obejrzenia danego filmu oraz korzystać ze wskaźnika “30-Second Video View”.

Co się zmienia?

Dwa ostatnie wskaźniki, o których wspomnieliśmy przed chwilą, zostały usunięte. Portal podaje, że stało się tak, ponieważ stały się one całkowicie zbędne, biorąc pod uwagę inne dostępne metryki. Facebook twierdzi również, że były rzadko używane. Jest to już kolejne uszczuplenie dostępnej bazy wskaźników – w lutym br. ich liczba zmalała o ponad 20. Straciliśmy możliwość korzystania m.in. z wskaźnika “kwota wydana dzisiaj” czy “kliknięcia przycisku”.

Warto przeczytać: Wskaźnik trafności a efektywność kampanii

Zmienił się również sposób mierzenia spędzanego na oglądaniu filmu czasu. Od wczoraj Facebook mierzy wskaźniki “3-second view” i “10-second view” jedynie na podstawie niepowtórzonych sekund odtworzenia. Oznacza to, że odbiorca będzie musiał spędzić np. trzy pełne sekundy oglądając film. Wcześniej dopuszczalne było powrócenie do filmu i “dopełnienie” czasu oglądania.

wskaźniki newsfeeda

Na biznesowym blogu Facebooka pojawiła się informacja, że zmiany wprowadzane są na prośbę wielu firm.

Weryfikacja Moat

Administracja portalu wprowadza również nowy wskaźnik – “Video Plays” – w Menadżerze Reklam oraz API reklam. Jest to w tym momencie istotna metryka, która odróżnia wyświetlenia wideo od jego realnych odtworzeń.

Jest to ciekawa zmiana, biorąc pod uwagę, że Facebook daje reklamodawcom możliwość ustawienia spersonalizowanej miniatury, na wypadek, gdyby wideo nie otworzyło się w newsfeedzie odbiorcy. W takiej sytuacji rośnie wskaźnik “video impression”. Nowa metryka zbiera wyłącznie odtworzenia filmu.

Facebook podaje, że już niedługo, reklamodawcy będą mieli możliwość wykorzystać Moat do weryfikacji nowego wskaźnika.

Wskaźniki ważnych wydarzeń

Pojawiły się również nowe wskaźniki, które naliczają się po osiągnięciu różnych punktów w filmie (podczas jednorazowego oglądania) lub przewinięcia do danego punktu. Te wskaźniki to:

  • Obejrzenie filmu do 25%
  • Obejrzenie filmu do 50%
  • Obejrzenie filmu do 75%
  • Obejrzenie filmu do 100%

Dzięki nim, o wiele łatwiejsza będzie analiza uzyskiwanych rezultatów oraz obserwacja zachowań użytkowników.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares