Nowości w reklamach dynamicznych

26. 10. 2017Nowości z Facebooka

W tym artykule zaprezentujemy kilka interesujących nowości. Pokażemy, jak skutecznie wykorzystać katalog produktów i zwiększyć efektywność reklam dynamicznych.

Zasady dokonywania drobnych zmian w feedzie

Większość spośród reklamodawców, którzy nie mieli nigdy kontaktu z reklamami dynamicznymi, z pewnością pamięta do dziś  swoją reakcję na widok czerwonego wykrzyknika sygnalizującego błąd podczas wgrywania katalogu produktów. W większości przypadków błędy tego typu są spowodowane przez nieścisłości lub brakujące dane w feedzie źródłowym.

Jakość katalogu produktów ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania reklam dynamicznych. Facebook oferuje teraz możliwość wprowadzania drobnych poprawek bezpośrednio w Business Managerze, bez konieczności kontaktu z pomocą techniczną.

Co możemy zmieniać? Wiele opcji:

  • Reguły umożliwiają zastępowanie wartości nierozpoznawanych przez Facebook

InStock – in stock

  • Format ceny

155 zł– 155 PLN

  • Tłumaczenie wartości

Neu – New

  • Zmiana wielkości liter

Na początku zdania: NIEBIESKA SUKIENKA MARKI XY. – Niebieska sukienka marki XY.

Na początku wyrazów: SAMOCHÓD ŠKODA – Samochód Škoda

Wszystko wielkimi albo wszystko małymi literami.

Instrukcję edycji feedu znajdziemy w ustawieniach Business Managera w zakładce “Katalogi produktowe”. Wybieramy odpowiedni feed i wchodzimy w ustawienia. Drugą pozycją w ustawieniach są reguły edycji feedu.

Nowości w reklamach dynamicznych

Broad audience targeting

Reklamodawcy z całego świata mogą wykorzystywać reklamy dynamiczne również w części akwizycyjnej kampanii. Ten sposób pozwala nam zaoszczędzić czas i pieniądze na grafice i w pełni wykorzystać katalog produktowy.

Jednocześnie możemy wybrać całą kategorię produktów, a Facebook automatycznie będzie wybierać produkty, które cieszą się w reklamach największą popularnością. W ten sposób oszczędzamy czas, który musielibyśmy poświęcić na testowanie.

Reklamy dynamiczne w akwizycji pozwalają nam więc oszczędzić czas. Można jednak polemizować, czy taka sama grafika reklamowa na wszystkich etapach procesu zakupowego jest dobrym pomysłem, czy będzie prowadzić do ślepoty banerowej.

Cele ustawiamy z poziomu zestawu reklam.

Nowości w reklamach dynamicznych

Edycja grafiki w feedzie

Feed często generowany jest automatycznie na podstawie kodu strony internetowej. Jeżeli na stronie nie ma zdjęć produktowych w odpowiednim formacie lub nie mają one wymiarów wymaganych przez Facebook, często zdarza się, że klient widzi w reklamie tylko część zdjęcia lub rozmazany kontur produktu.

Nowości w reklamach dynamicznych

Teraz możemy dostosowywać zdjęcia w feedzie bezpośrednio w ustawieniach katalogu produktowego.

Mamy do wyboru trzy możliwości dostosowania. Pierwszą jest rozciągnięcie grafiki do wymiarów wymaganych przez reklamę, drugą – dostosowanie wymiarów przez uzupełnienie grafiki białym tłem. Ostatnią opcją jest przycięcie grafiki do wymaganych wymiarów.

Nowości w reklamach dynamicznych

Dodanie szablonu z ceną

Już teraz reklamodawcy w USA mogą wzbogacić zdjęcia z katalogów produktowych szablonem, w którym możemy dynamicznie wpisać cenę produktu, zniżkę wyrażoną w procentach lub cenę po zniżce.

Szablon może mieć kształt prostokąta, okręgu lub trójkąta w różnych kolorach. Możemy również wybrać odpowiednie umieszczenie szablonu.

Nowości w reklamach dynamicznych

Reklamodawcy korzystający z zaawansowanych narzędzi do zarządzania kampaniami na Facebooku prawdopodobnie mają dostęp do większości tych funkcji już od dłuższego czasu. Zaawansowane funkcje pracy z grafiką w reklamach dynamicznych oferuje między innymi edytor szablonów w narzędziu ROI Hunter. Przy pomocy tego narzędzia możemy wpisać do grafiki w zasadzie dowolną zmienną z feedu.

Nowości w reklamach dynamicznych          Nowości w reklamach dynamicznych

Nowości w reklamach dynamicznych

Jeżeli testowałeś nowe funkcje reklam dynamicznych, podziel się wrażeniami w komentarzu!

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares