Jak optymalizować landing page pod mobile, aby zwiększyć sprzedaż?

Szymon Szott

10. 12. 2018Porady

Przewiduje się, że już w 2021 roku ponad połowa wszystkich sprzedaży w e-commerce będzie generowana na urządzeniach mobilnych. Nie dziwi więc fakt, jak szalenie ważna jest poprawna optymalizacja stron sklepów i landing page’y pod urządzenia mobilne. Jak podejść do tego tematu? Jak optymalizacją strony zwiększyć zyski ze sprzedaży?

Już dziś, według badań Facebooka, 56% klientów w US wykorzystuje do zakupów świątecznych jedynie urządzenia mobilne. Natomiast podczas zeszłorocznego Black Friday, 40% wygenerowanego zysku stanowiły transakcje zawarte za pośrednictwem smartfonów. Warto w tym miejscu wspomnieć, że jeszcze w 2016 roku było to jedynie 29%. Trend ten będzie tylko rósł, dlatego tak ważna jest poprawna optymalizacja pod urządzenia mobilne. Oto kilka trików optymalizacyjnych, które pomogą Ci podnieść zyski wykorzystując landing page:

Stwórz spójny przekaz

Wejdź w buty swojego klienta – czego oczekujesz klikając w reklamę? Jeśli chcesz zapewnić przyjazne dla klienta doświadczenia, musisz zaprojektować stronę docelową tak, aby była naturalną kontynuacją reklamy. Landing page musi rozpoczynać komunikację tam, gdzie zakończyła reklama.

Niezwykle ważne jest również to, aby zachować spójność elementów graficznych, kolorystyki oraz przekazu. Dla przykładu: jeśli reklamujesz kupon zniżkowy, a reklama ma za zadanie zachęcić do kliknięcia w niego – landing page powinien tę komunikację kontynuować, np. wyświetlić informację “kupon zniżkowy został aktywowany”. Jeśli natomiast promujesz produkt lub usługę, wykorzystaj deep link, aby przenieść klienta do docelowej podstrony. Kierowanie go w tym momencie na stronę główną skutecznie obniży wyniki kampanii.

Zaprojektuj stronę z myślą o komórkach

Nie żyjemy w roku 2001 – obecnie, jeśli chodzi o projektowanie landing page’y, mniej znaczy więcej. Najefektywniejsze są te strony, które zawierają prosty layout, wykorzystują jedynie kilka wizualnych dodatków, spójną komunikację i zachęcają odbiorcę do podjęcia konkretnych akcji.

Zastanów się, gdzie Ty chcesz, aby spoglądali Twoi klienci oraz jakie działania chcesz, aby podjęli. Przemyślałeś to? Teraz dostosuj układ wizualny i tekst tak, aby odpowiednio kierować zachowaniem klienta. I pamiętaj – ekran komórki to nie 27-calowy monitor! Copy musi być większe, tak samo jak przyciski. Treści muszą być “pod zasięgiem kciuka”, tak aby dało się je bezproblemowo przewijać.

Zapewnij bezproblemowe zakupy

Wchodząc w rok 2019, musimy zdawać sobie sprawę, że ludzie wolą dokonywać zakupów na urządzeniach mobilnych, niż na komputerze. Co więcej, klient nie jest naiwny – Twoją ofertę porówna z innymi sklepami. Jak zdobyć przewagę?

  • Twoja strona musi ładować się szybko – badania wykazały, że 40% użytkowników opuści Twoją stronę, jeśli będzie ładowała się zbyt wolno – tj. dłużej niż 3 sekundy. Wykorzystaj sprawdzone narzędzia pomagające sprawdzić prędkość Twojej strony, takie jak PageSpeed Insights od Google, Pingdom lub GTmetrics.
  • Zrezygnuj ze wszelkich “odciągaczy” – chcesz, aby klient dokonał zakupu, dlatego skup się na tym i wszelkimi dostępnymi metodami kieruj go właśnie do złożenia zamówienia.
  • Postaw na zakupy bez rejestracji i nowoczesne metody płatnościbadania UIE wskazują, że udostępnienie zakupów bez konieczności rejestracji pozwoliło pewnemu gigantowi wygenerować zyski większe o 300 milionów dolarów. Spróbuj również udostępnić metody płatności takie jak Apple Pay czy Google Pay.

Nakieruj klienta na akcję, którą chcesz, żeby podjął

Chcesz, aby użytkownik skonwertował w klienta prawda? Powiedz mu to! Twoje CTA (Call To Action) powinno być jasne, klarowne i dosadne. Jeśli Twoja strona wymaga przewijania lub przechodzenia pomiędzy podstronami, CTA powinno pozostać spójne i widoczne przez cały czas. Dostosuj je tak, aby wyraźnie odróżniało się od tła.

Potrzebujesz więcej porad?

Przedstawiliśmy Ci tylko kilka najważniejszych punktów, które pomogą podnieść efektywność reklam i landing page’y. Jeśli potrzebujesz dokładniejszych porad, koniecznie odwiedź poradnik Facebooka, który znajdziesz tutaj.

To Cię może zainteresować

Jedna odpowiedź do “Jak optymalizować landing page pod mobile, aby zwiększyć sprzedaż?”

  1. Iqarius pisze:

    Ponieważ termin „OPTYMALIZACJA” stał się ostatnio modny na internecie i zacząl wypierać frazę „pozycjonowanie”. Projekt IQ-arius nie mógł nie zauważyć tego zjawiska. Stąd pomysł na artykuł „Temat modny – Optymalizacja strony internetowej”. http://projekt.iqarius.pl/2018/12/optymalizacja-strony-internetowej/ gdzie publikujemy linki do najciekawszych wpisów internetowych w tym temacie. Jednocześnie nowoczesne podejcie do starego tematu “Landing Pages” zaowocowało najnowszym linkiem http://projekt.iqarius.pl/2012/09/landing-pages/
    Wasz artykuł dostał się na naszą listę rekomendacji.
    Gratulujemy,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares