OSHEE: Budowanie świadomości marki za pomocą reklam wideo na Facebooku

Szymon Szott

18. 1. 2019Case studies

Znana marka OSHEE przy współpracy z Business Factory (www.bfactory.com) zakończyła swoją pierwszą, szerokozasięgową kampanię reklamową na Facebooku dla kategorii wód witaminowych. Zanotowano duży wzrost świadomości marki i ponadprzeciętny, 11-punktowy wskaźnik zapamiętania reklamy. Za sukcesem kampanii stoją reklamy wideo stworzone ze sportowcami i influencerami. Udało się również pokazać, że Facebook może świetnie wzmacniać przekaz kampanii ATL (TV).

OSHEE: Budowanie świadomości marki za pomocą reklam wideo na Facebooku

Ich historia

Marka OSHEE została stworzona przez polskich marketerów i fanów sportu – Dariusza Gałęzewskiego i Dominika Dolińskiego. Obecnie pod brandem OSHEE znajduje się ponad 50 produktów obecnych na 27 międzynarodowych rynkach.

Ich cel: Rozpowszechnić markę

Celem kampanii dla OSHEE było zbudowanie świadomości marki wśród jak największej ilości osób mieszkających w Polsce. Dodatkowym celem było zainteresowanie odbiorców nową linią produktów – wodami witaminowymi Vitamin Water.

OSHEE: Budowanie świadomości marki za pomocą reklam wideo na Facebooku

Nasze rozwiązanie: Wykorzystanie reklam wideo

OSHEE pracowało z agencją Business Factory, która jest oficjalnym Facebook Marketing Partnerem. Współpraca zaowocowała stworzeniem krótkich, przyciągających uwagę filmów, wykorzystanych w kampanii na Facebooku i Instagramie. Łącznie powstały aż cztery wersje, zaadoptowane z reklamy OSHEE wyświetlanej w telewizji. Działały one równocześnie.

Reklamy OSHEE były krótkie, przystosowane pod mobile, zoptymalizowane pod Facebooka. Wykorzystywały wizerunek futbolowej gwiazdy Roberta Lewandowskiego oraz popularnego vlogera Vina Miltona.

Działania rozpoczęły się w lipcu 2018 roku, kiedy to OSHEE zaprezentowało reklamy szerokiej grupie odbiorców, zbudowanej z osób mieszkających w Polsce w wieku 16-49 lat. Kampania była zoptymalizowana pod zasięg, a same reklamy pojawiały się w aktualnościach Facebooka, Instagrama oraz w Instagram Stories. Następnie przeprowadzono brand lift, aby ocenić wpływ reklam na odbiorców.

OSHEE: Budowanie świadomości marki za pomocą reklam wideo na Facebooku

Nasz sukces: Maksymalna wydajność

4-tygodniowa kampania wideo dla OSHEE zakończyła się znaczącym wzrostem świadomości marki, tworząc solidny fundament pod przyszłe kampanie.

OSHEE: Budowanie świadomości marki za pomocą reklam wideo na Facebooku

Użyte rozwiązania

OSHEE: Budowanie świadomości marki za pomocą reklam wideo na Facebooku

Mariusz Ryciak, Head of Brand, OSHEE


Nasza kampania Vitamin Water na Facebooku była komplementarna do kampanii ATL, która działała w tym samym czasie. Po raz pierwszy w historii OSHEE wypróbowaliśmy tego rodzaju płatną aktywność zasięgową w mediach społecznościowych. Informacje o odbiorcach, które uzyskaliśmy dzięki kampanii, są niezwykle cenne – dowiedzieliśmy się na przykład, że 91% wyświetleń filmów miało miejsce na urządzeniach mobilnych.

Opublikowano: Facebook

5 odpowiedzi na “OSHEE: Budowanie świadomości marki za pomocą reklam wideo na Facebooku”

  1. Basia pisze:

    A ‘klik’ to nie kwestia znanej buźki w reklamie?

  2. Szymon Szott Szymon Szott pisze:

    Pani Basiu,
    oczywiście, wykorzystanie influencerów ma zawsze duży wpływ na wyniki kampanii, jednak dobór odpowiedniej “twarzy” jest kolejnym wyzwaniem dla marketera :)
    Pozdrawiamy!

  3. Basia pisze:

    Panie Szymonie,

    Jeśli na kampanie jest przeznaczony odpowiednio duży budżet, to żadne wyzwanie jeśli się ma dobrze określoną grupę docelową. :)

    Pozdrawiam również!

  4. Darek z Websoul pisze:

    tak juz byla o tym mowa nie raz, ze video bedzie generowalo znacznie wieksze zasiegi niz zwykle wpisy. A dobór twarzy… cóż to kwestia także budzetu reklamowego w myśl jaki budżet taka twarz :D
    pozdrawiam Darek z websoul

  5. ML pisze:

    17% osób obejrzało film do końca? Czy to aby na pewno powód do dumy? Czy to nie efekt nie do końca odpowiedniego targetowania reklamy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares