Platforma Watch jako miejsce do oglądania i tworzenia programów

4. 9. 2017Nowości z Facebooka

Facebook prezentuje nową platformę, która nazywa się Watch. Ułatwi nam ona wyszukiwanie i oglądanie programów, które nas interesują. Twórcom treści daje kolejną możliwość, by zainteresować publiczność i na tym zarobić. Watch działa w komórce, w przeglądarce i na telewizorze.

Facebook przykłada do treści video ogromną wagę. Znajdziemy je dziś również w rozmowach w Messengerze. W sieciach społecznościowych znaczenie filmów jest coraz większe, a regularne aktualizacje przydają się również twórcom spotów. Facebook ma swoje powody, by promować video. Takie treści motywują do dyskusji, łączą ludzi i integrują społeczność. Są też atrakcyjnym sposobem, na pozyskanie uwagi użytkownika.

Dla użytkowników

Facebook nie chce jednak poprzestać na wspieraniu pojedynczych nagrań. Zamierza stworzyć jedno miejsce, w którym użytkownicy będą mogli oglądać ulubione kanały, przeglądać stare odcinki seriali i wszelkiej maści treści video – czego dusza zapragnie. Funkcja ta ma stać się oczywiście natywnym elementem aplikacji Facebook.

Co więcej, platforma Watch jest w pełni spersonalizowana. Oferować ma m.in. funkcję Watchlist, dzięki której będziemy otrzymywać powiadomienia o nowych odcinkach ulubionych seriali. Będzie także możliwość przeglądania i poznawania całkiem nowych kanałów, które Facebook zasugeruje na podstawie naszych zainteresowań lub zainteresowań znajomych.

Znajdziemy tu też sekcję „Most Talked About”, która podsunie nam programy, o których użytkownicy mówią najczęściej, sekcję „What’s Making People Laugh” z filmami, które zebrały najwięcej reakcji „Haha“oraz np. sekcję „What Friends Are Watching”ulubionymi kanałami naszych znajomych.

Podczas oglądania video możemy dodawać komentarze lub reakcje, ale też komunikować się z innymi oglądającymi. Możemy porozmawiać o ulubionym programie z innymi w grupach dyskusyjnych. Powstają też Show Pages – alternatywa dla standardowych stron na Facebooku.

mobile-show-page-no-callouts-580x1024[1]Dla twórców i marketingowców

Watch oferuje też możliwości dla twórców treści video. Mogą oni znajdować publiczność, tworzyć społeczność i zarabiać na tym. Zdaniem Facebooka największą szansę na osiągnięcie sukcesu mają głównie poniższe rodzaje nagrań:

  • live show umożliwiający bezpośredni kontakt z fanami,
  • kanał bazujący na jednej historii albo kanał ze stałym tematem przewodnim,
  • wydarzenia live, które łączą społeczność.

Gatunek jest dowolny – od komedii, przez reality show, aż po transmisje sportowe.

Przed marketingowcami rozciągają się nowe horyzonty reklamy. Watch prezentuje bowiem nowy in-stream video ad placement, który dostępny będzie dla kampanii zoptymalizowanych w następujących celach: video views, brand awareness, page post engagement i reach. Umożliwi wstawianie reklam trwających 5-15, które będą wyświetlane w filmach dłuższych niż 90 sekund. Inne formy reklamy nie będą na razie możliwe.

Nowość dostępna jest na razie dla wybranych użytkowników i twórców w USA. Niebawem powinna zostać udostępniona na całym świecie.

To Cię może zainteresować:

Komentarze

Shares