Podsumowanie Tygodnia 18.07 – 25.07

25. 7. 2017Podsumowania Tygodnia

Powoli zamykamy lipiec i omijając wszelkie tematy polityczne mam dla Was kolejne dziewięć ciekawych treści do przeczytania. W dzisiejszym Podsumowaniu pochylam się trochę nad tym, że Facebook wprowadza Stories dla fanpage’y, jak Wargaming wykorzystuje social ads oraz jak konsumujemy video na FB i Instagramie według najnowszych raportów.

Nowinki

☑ Jedna z tych nowości, która jednocześnie może zmienić podejście marek do tworzenia contentu w social media i może być też totalnym niewypałem, który zniknie za kilka miesięcy. Kiedy Stories na Instagramie mają się świetnie, na samym Facebooku raczej nie są zbyt często używane (mówię z obserwacji własnej oraz tego co pojawia się na ten temat w serwisach branżowych). Także na razie poobserwowałby sytuację i jeśli jednak fanpage’owa odmiana tej funkcji się przyjmie, to można zacząć coś pod to robić.

wersm-facebook-pages-stories

Link do newsa:  http://wersm.com/stories-are-coming-to-your-facebook-page/

☑ Grupy połączone z fanpage’ami z kolei wydają mi się ciekawym pomysłem na kanalizowanie i lepsze zarządzanie niektórymi dyskusjami lub jako miejsce do zebrania najbardziej aktywnych/responsywnych użytkowników. W dużej mierze może być to też przydatne narzędzie dla mediów lub do celów employer brandingowych. Na pewno nie będzie to powszechnie wykorzystywany kanał komunikacji, ale jeśli chcemy rozdzielić to co mówi marka na dwa nurty (fanpage i grupa) bez angażowania pracowników w sposób imienny, to na pewno taka opcja będzie przydatna.

20108436_10103899863723631_461274764991723328_n

Link do newsa:  https://www.theverge.com/2017/7/20/16002616/facebook-groups-feature-pages-administrators

☑ Ostatni z newsów ucieszy zwłaszcza tych wydawców lub marki wykorzystujące content marketing, którzy zaczęli publikować za pomocą Instant Articles. FB udostępni w specjalnym panelu analitycznym masę nowych informacji na temat odbiorców i czytelników, korelując ich z danymi wewnątrz platformy. Taka behawioralna dostawka do klasycznego mierzenia ruchu przez Google Analytics plus z analiz Facebooka wynikło, że Instant Articles ogólnie wpływają pozytywnie na generowanie ruchu poza platformę.

2-macbook-front-views-1024x657

Link do newsa:   http://wersm.com/facebook-rolls-out-a-new-instant-articles-analytics-tool/

Kampanie

☑ Wieden+Kennedy jak zwykle dowozi, tym razem we współpracy z Hondą. Stworzony został spot, który pokazuje koncepty w jakich mogłaby zostać stworzona reklama w połączeniu z danym gatunkiem filmu oraz modelem samochodu. Ciekawa zabawa konwencją i storytellingiem, która doskonale sprawdzi się w komunikacji digitalowej. Widać zwłaszcza inspiracje kinem akcji w stylu Szybcy i Wściekli lub serialami takimi jak Stranger Things.

eyJ4MSI6MTc1LCJ4MiI6MTE3OCwieTEiOjAsInkyIjo1NjUsInciOjEwMDQsImgiOjU2NX0=

Link do case’a:  http://nowymarketing.pl/a/14774,honda-zabiera-nas-w-podroz-przez-proces-tworczy-reklamy

☑ Jak rozwinąć pewne aktywa, które od dawna posiada marka? Można to zrobić chociażby tak jak Tymbark we współpracy z agencją Gong, tworząc funbota. Jest to aplikacja, która korzystając z machine learningu w czasie rzeczywistym komentuje wgrywane przez użytkowników zdjęcia. Rozpoznaje też obiekty oraz lokalizacje widoczne na fotkach i odpowiada w zindywidualizowany sposób. Całkiem sympatyczna rzecz połączona z działaniami konkursowymi marki.

FunBot_Gong_Tymbark

Link do case’a: https://marketingprzykawie.pl/espresso/kapsel-tymbarku-bedzie-komentowal-zdjecia-internautow/

☑ Kojarzycie model rozliczania reklam w formie Reach & Frequency? To właśnie z niego skorzystała firma Wargaming chcąc dotrzeć do maksymalnie dużej grupy graczy w wieku 18-54 lat. Poprzez reklamy video mogli wygenerować bezpośrednie przejście na stronę gry i zachęcić do jej pobrania. Według późniejszego audytu Nielsena poprzez Facebooka marka dotarła do 89% grupy docelowej w Niemczech. Wynik o 71% lepszy niż na Youtube lub Twitchu, czyli platformach ściśle ukierunkowanych pod video.

123

Link do case’a: https://www.facebook.com/business/success/wargaming

Inspiracje/Statystyki

☑ Preferowane rozmiary grafik w social media co jakiś czas się zmieniają. Dochodzą nowe formaty lub warianty, zasady promocji oraz wytyczne związane ze skalowaniem do urządzeń mobilnych. Jeśli chcecie być na bieżąco, to warto dodać poniższy artykuł Agora Pulse do Waszych zakładek i sprawdzać aktualizacje co jakiś czas. Bo pojawiły się chociażby video cover photo, a prym w naszych newsfeedach wiodą long posty dostosowane do mobile’u.

Link do artykułu:  https://www.agorapulse.com/blog/facebook-image-sizes

☑ Gdzie oglądamy video na Facebooku i Instagramie? Przede wszystkim w domu. O czym warto pamiętać przy tworzeniu videoklipów? Aby przyciągnąć uwagę możliwie najszybciej i zaprojektować całość tak, by mogła działać bez dźwięku. Więcej inspiracji i danych znajdziecie w opracowaniu od Social Media Today, a dla prawdziwie żądnych wiedzy social media geeków jest też cały świeży raport od FB.

fb tv stats1

Link do artykułu: http://www.socialmediatoday.com/social-business/facebook-releases-new-report-video-consumption-behaviors-facebook-and-instagram

☑ Ten artykuł to prawdziwa perełka jeśli chodzi o budowanie modeli dystrybucji oraz ekosystemów contentowych. See, Think, Do, Care to zasadniczo takie podejście, którym powinien kierować się każdy twórca treści, który chce żeby odbiorca poczuł się doceniony, a jego uwaga poświęcona naszemu contentowi cenna. Kaushik opisuje jak poprzez analitykę sprawić, że z czasem będziemy mieć coraz więcej lojalnych i powracających klientów, a nie pustych odsłon.

Link do artykułu: https://www.kaushik.net/avinash/see-think-do-care-win-content-marketing-measurement/

Dzięki za czas spędzony na lekturze powyższego Podsumowania. Jeśli macie jakieś sugestie dotyczące tego jak możemy je ulepszać razem z Newsfeed.pl, to piszcie w komentarzach. Jeśli wszystko jest ok, to nie wstydźcie się i kliknijcie lajka lub udostępniajcie dalej.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares