Podsumowanie Tygodnia 21.06 – 27.06.2017

Avatar

27. 6. 2017Podsumowania Tygodnia

Zaraz zamkniemy pierwsze półrocze 2017 roku. Nawet nie wiem kiedy to tak naprawdę zleciało! Przed nami wakacje i sezon urlopowy, ale mam nadzieję, że wciąż będą pojawiać się ciekawe newsy i nie będę musiał ograniczać objętości kolejnych Podsumowań. Tymczasem zobaczcie jakie nowe rozwiązania wdraża Facebook i jakie kampanie zwróciły moją uwagę w zeszłym tygodniu.

Nowinki

☑ Facebook wykonuje kolejny krok jeśli chodzi o rozwój platformy pod kątem video. Niektórzy użytkownicy aplikacji na Androidzie zauważyli zakładkę, która zbiera polecane video. I to z różnych kategorii. Także pewnie niedługo przeglądanie i wyszukiwanie klipów stanie się o wiele prostsze oraz bardziej intuicyjne. Ciekawe jaki ruch w odpowiedzi wykona Youtube.

Facebook-Video-screens (1)

Link do newsa: https://thenextweb.com/facebook/2017/06/23/facebook-is-testing-a-revamped-videos-tab-to-serve-up-curated-clips-on-your-phone/?amp=1

☑ Instagram Stories rosną jak na drożdżach i korzysta z nich już ćwierć miliarda ludzi. Pragnę przypomnieć, że Snapchat ma ok. 166 milionów użytkowników, czyli zostaje coraz mocniej w tyle. Skąd taka popularność tej funkcji na IG? Wydaje mi się, że przede wszystkim na jej korzyść działa dobra integracja z resztą platformy i łatwiejsze wyszukiwanie nowych treści niż u konkurencji.

recode stories

Link do newsa: http://www.socialmediatoday.com/social-networks/instagram-stories-now-250-million-daily-users-increasing-pressure-snap-inc

☑ Emitujecie reklamy facebookowe za pomocą Audience Network? Dotychczas mogło się wydawać, że mało kto z nich korzysta w Polsce, ale właśnie do tej sieci reklamowej dołączyła Agora. Czyli teraz Wasi klienci mogą dotrzeć do nawet 10 milionów użytkowników, którzy przeglądają mobilne serwisy tego wydawcy. Jeśli jest tam Wasza grupa docelowa, to warto zastanowić się nad wykorzystywaniem tego umiejscowienia reklam.

Link do newsa: http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/gazeta-pl-i-wyborcza-pl-w-facebook-audience-network

Kampanie

☑ Studio konesera to nietypowa kampania wykorzystująca talent komediowy digital influencera (Dema) i znanych celebrytów. W najnowszym odcinku możemy zobaczyć krótką rozmowę z Michałem Milowiczem, która ma na celu… No właśnie nie chcę Wam psuć zabawy. Cenię tę kampanię przede wszystkim za dostosowanie do dystrybucji na Facebooku, humor i komunikację samego produktu gdzieś w tle. 721 tysięcy odsłon klipu tylko na FB, to też całkiem solidny wynik.

Link do case’u: http://admonkey.pl/nowy-odcinek-studia-konesera-samsung-smart-tv/

☑ Nie jest to najnowsza kampania, ale na pewno warta uwagi. Mustang jakiś czas temu wypuścił aplikację webową, która odczytując ruch telefonu tworzyła animację jazdy samochodu nowego Mustanga po torze. Po zapisaniu naszej trasy mogliśmy obejrzeć video z przejazdu prawdziwego samochodu. Po co Wam to dzisiaj pokazuję? Chociażby dlatego, że chciałbym widzieć więcej takich realizacji, które wykorzystują immersję ze światem marki.

123

Link do case’u: http://adsoftheworld.com/media/digital/ford_pocket_mustang

☑ Z czym Wam się kojarzy marka EB? Mi przede wszystkim z czasami dzieciństwa, kiedy marka reklamowała się w telewizji i połowa ogródków restauracyjnych miała parasole z charakterystycznym logo. W zeszłym tygodniu agencja VML wypuściła jednak nowy spot dla tej marki, zupełnie ją repozycjonujący. EB chce się komunikować z młodszą grupą wiekową, w bardziej lifestyle’owy i miejski sposób. Polecam zwłaszcza poniższy spot z bardzo ciekawą narracją nawiązującą do hasła “Tymczasem EB”.

Link do case’u: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=49841

Inspiracje i statystyki

☑ Kolejny raport opracowany przez dział badawczy Facebooka, tym razem dotyczący tego jak konsumujemy media. Oczywiście ogromna rola mobile’u jest tutaj oczywistością, ale okazuje się, że również VR oraz wirtualni asystenci mają coraz więcej tortu. Jeśli chodzi o rolę urządzeń mobilnych, to ona wpływają przede wszystkim na ilość oglądanych video (wzrost o 71% w Wielkiej Brytanii), jak i czas spędzony z klipami (5 razy większy niż spędzony na konsumpcji zdjęć w social media). Kiedyś byłoby to trudne do pomyślenia, bo nawet filmy na Youtube oglądało się dopiero po podłączeniu do WiFi.

Link do artykułu:  http://www.socialmediatoday.com/social-business/facebook-releases-new-report-key-media-consumption-trends-infographic

☑ Kiedyś pionowe video było uważane za obciach i objaw braku umiejętności operatorskich. Teraz tego typu klipy są trendem i najbardziej atrakcyjnym formatem dla osób konsumujących video za pomocą urządzeń mobilnych. Dlaczego wydawcy powinni jak najszybciej wykorzystywać wertykalne klipy w swojej taktyce publikacyjnej? Jakie treści najczęściej są tworzone w taki sposób? Dowiecie się tego z poniższego artykułu.

Link do artykułu:  http://www.adweek.com/digital/digital-publishers-have-been-slow-to-adopt-vertical-video-ads-is-that-about-to-change/

☑ Wokół prowadzenia działań komunikacyjnych na Facebooku narosło sporo mitów. Na szczęście są takie firmy jak Sotrender, które dzięki dostępowi do ogromnej ilości danych mogą takie zabobony rozwiać w jednym wpisie blogowym. A z poniższego dowiecie się na przykład, że ten sam content wcale nie musi działać tak samo dobrze dla różnych branż oraz tego, że więcej fanów wcale nie oznacza wyższego zaangażowania. Warto przeczytać, zapisać sobie na później i wykorzystywać jako argument w dyskusji z klientami.

Link do artykułu:  https://www.sotrender.com/blog/2017/06/8-facebook-myths-that-you-shouldnt-believe/

Dzięki za czas spędzony na lekturze powyższego Podsumowania. Jeśli macie jakieś sugestie dotyczące tego jak możemy je ulepszać razem z Newsfeed.pl, to piszcie w komentarzach. Jeśli wszystko jest ok, to nie wstydźcie się i kliknijcie lajka lub udostępniajcie dalej.

To Cię może zainteresować

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shares