Raiffeisen 6-krotnie obniża CPL dzięki kreacji dynamicznej

Agnieszka Chabrzyk

25. 4. 2018Case studies

Konkurencja na rynku kredytowym jest tak ogromna, że przyciągnięcie potencjalnych klientów to nie lada wyczyn. Bank Raiffeisen do swojej nowej kampanii wybrał Business Factory – agencję digitalową z Brna, z którą współpracuje już od 2015 roku.

Raiffeisen testuje kreacje dynamiczne

Współpraca z partnerami marketingowymi Facebooka ma wiele zalet. Dostęp do najnowszych rozwiązań zanim są do dyspozycji innych reklamodawców jest jedną z nich. Raiffeisen był jednym z pierwszych czeskich banków, który przetestował Dynamic Creative Optimization (DCO), czyli dynamiczną optymalizację kreacji.

Raiffeisen 6-krotnie obniża CPL dzięki kreacji dynamicznej

Nie zawsze łatwo jest ustalić, jaka kombinacja tekstu z obrazem działa najlepiej na Twoją grupę docelową, tym bardziej, gdy targetujesz większe grupy odbiorców. Jednak nowy algorytm Facebooka jest w stanie rozwiązać ten problem automatycznie.

Możesz zaoszczędzić czas spędzony na testowaniu różnych kreacji, ale to nie wszystko! Dynamiczna optymalizacja kreacji pozwala na pokazanie odpowiedniej kombinacji tekstu i obrazu właściwym klientom. Dostarczasz więc tylko taką reklamę, która ma najwyższe prawdopodobieństwo przyciągnięcia właściwego użytkownika lub zaangażowania go do pożądanego działania.

Przeczytaj też: Jak Modanisa wykorzystała dynamiczną optymalizację kreacji by zwiększyć ROI o 80%

Wpływ kreacji dynamicznej na wyniki

Celem kampanii było wskazanie wszystkich głównych zalet produktu Quick Loan (szybka pożyczka) i dotarcie do odpowiednich odbiorców. Reklamy kredytów są zazwyczaj dość drogie, ale w tym przypadku udało nam się tego uniknąć. A wyniki, które osiągnęliśmy dzięki nowemu formatowi reklamy zaskoczyły nas bardzo pozytywnie (o czym za chwilę).

Cała kampania oparta była na tej samej historii, którą wykorzystano w reklamie telewizyjnej. Poznajemy Arthura, charyzmatycznego detektywa, któremu towarzyszy piękna asystentka Victoria. Ze względu na głośną muzykę Victoria nie jest w stanie usłyszeć wypowiedzi Arthura, w efekcie czego jesteśmy świadkami swoistej gry słów wynikającej z podobieństwa pomiędzy „Puccini” a „Půjč mi” (czeskie określenie oznaczające „Pożycz mi pieniądze”).

Quick Loan w okresie kampanii oferowało klientom najniższe na rynku oprocentowanie w wysokości 4,9% co było w tamtym czasie najlepszą ofertą na rynku. Poza przedstawieniem oczywistych korzyści, musieliśmy przygotować strategię w taki sposób, aby móc pokonać konkurencję i zapewnić leady dobrej jakości w możliwie najniższej cenie.

Sprawdź również: Jak wykorzystać Facebook Leads do zbierania wartościowych leadów

Pomimo dużych nadziei jakie pokładaliśmy w algorytmie stojącym za dynamicznymi kreacjami nie chcieliśmy polegać tylko na nich. Poza tym zależało nam na tym by mieć bezpośrednie porównanie. Z tego względu zdecydowaliśmy się, w tym samym czasie, przetestować zarówno zarówno kreacje dynamiczne, jak i ręcznie optymalizowane formaty standardowe.

Wynik testu bardzo pozytywnie nas zaskoczył: optymalizacja dynamiczna znacząco zwyciężyła w starciu ze standardowymi formatami, które miały bardzo małą liczbę konwersji. Dlatego niemal natychmiast zrezygnowaliśmy z tych reklam na rzecz skuteczniejszej kreacji dynamicznej w formie wideo.

A jakie były wyniki biznesowe? Zdaniem klienta – więcej niż zadowalające:

  • Dotarliśmy do prawie 300 000 użytkowników, którzy byli zainteresowani kredytem,
  • Kampanie z kreacją dynamiczną miały 6-krotnie niższy CPL niż standardowe reklamy,
  • Wskaźnik konwersji dla kreacji dynamicznej wyniósł 5,90 %.

Reklama wideo – dlaczego warto?

Przetestowaliśmy standardowe formaty reklam, które były wykorzystywane wcześniej (pojedynczy obraz i karuzela), kreację dynamiczną i reklamy wideo z krótkim spotem opisanym powyżej. Zastosowaliśmy także precyzyjnie zaplanowany remarketing, aby dotrzeć do nowych klientów, którzy przejawiali zaangażowanie w kontakcie ze spotem video.

Treści wideo są często łatwiej przyswajalne przez użytkownika niż sam tekst pisany, czy slogan reklamowy. W tym przypadku potencjalny klient Raiffeisen miał szansę, aby zapamiętać obejrzaną reklamę na długi czas i zapoznać się z marką.

Raiffeisen 6-krotnie obniża CPL dzięki kreacji dynamicznej

Dynamiczna reklama w formie video – co można dzięki niej osiągnąć?

  • Szybkie rozpoznanie marki na rynku przez klientów,
  • Powiększenie grupy odbiorców,
  • Stworzenie potrzeb zakupowych u użytkowników.

 

„Byliśmy pozytywnie zaskoczeni wynikami kampanii Quick Loan. Kreacja dynamiczna współtworzona przez Business Factory na pewno zostanie wykorzystana przez nas w przyszłych kampaniach.”

Jakub Černý,
Specjalista ds. digital marketingu. Raiffeisen Bank

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares