Najnowszy raport Facebooka – jak użytkownicy oglądają wideo?

Szymon Szott

10. 9. 2018Porady

Wyniki naszych i zagranicznych kampanii nie mogą się mylić – wideo to najbardziej angażująca forma treści, jaką możemy wykorzystać w social mediach. Jest to szczególnie istotne w kontekście Facebooka.  Nie ma w tym nic zaskakującego – średnio każdego dnia użytkownicy portalu oglądają ponad 100 mln godzin filmów.

Materiały wideo zyskują na popularności również ze względu na zmiany w algorytmie newsfeeda, który zmusza strony do zmiany strategii podejścia do mediów społecznościowych, aby zachować dotychczasowe zasięgi. Facebook nie pozostawia jednak reklamodawców samych sobie – portal oferuje nowe narzędzia do tworzenia materiałów wideo, a nawet nowe wskaźniki, które pozwolą lepiej mierzyć sukces kampanii wideo.

Korzystanie z zapewnianych narzędzi nie gwarantuje jednak sukcesu. W celu maksymalizowania zysków musimy przede wszystkim wiedzieć, jakie typy wideo generują największe zainteresowanie oraz do jakich grup kierować dany kontent, aby budować pożądane zaangażowanie.

Pisaliśmy niedawno o tym, że Facebook udostępnił globalnie funkcję Facebook Watch, która pozwala na odkrywanie ciekawych materiałów wideo i interakcję z twórcami. Pojawienie się tego formatu zaowocowało nowym raportem Facebooka na temat optymalizacji wydajności treści wideo wśród różnych grup wiekowych i typów konsumpcji – ma on pomóc markom lepiej zarządzać możliwościami, jakie oferuje format wideo.

Administracja portalu jest świadoma, że użytkownik chce otrzymać coś zupełnie innego oglądając filmik z wakacji przyjaciela, niż oglądając wieczorem film na Netflixie. Jest to oczywiste, jednak warto o tym wspomnieć, ponieważ kreacja używana w reklamach na Facebook Watch powinna być odmienna od tej, z której skorzystasz w reklamach np. w newsfeedzie.

wideo na facebooku

“Z jednej strony mamy odkrywanie – ludzie przeglądają swój feed lub Stories, aby dowiedzieć się co nowego dzieje się u znajomych, rodziny czy celebrytów. Chcą odkryć nowości i zainspirować się, wejść w interakcję. […] Z drugiej strony mamy środowiska takie jak TV czy Netflix, które są multifunkcjonalne – ludzie odkrywają nowy kontent i konsumują go dłużej. Dla przykładu, ludzie odkrywają surfując po kanałach TV i wybierając show lub film do oglądania przez kilka minut lub godzin.”

Tutaj wkracza Facebook Watch – już teraz ludzie oglądają w nim wideo 5 razy dłużej niż w newsfeedzie. Warto o tym pamiętać, aby kierować reklamy na określony grupy odbiorców – choć wydawałoby się, że łatwiej przykleić je na każdą dostępną platformę. Warto również nadmienić, że według raportu ludzie młodzi będą mniej skłonni do poświęcenia uwagi reklamom wideo.

“Na przykład osoby w wieku 18-24 lat poświęcają reklamom o 25% mniej uwagi niż osoby w wieku 65+. Dotyczy to również reklam telewizyjnych.”

Wszystkie dane z raportu pozwolą Wam lepiej planować i realizować Wasze kampanie na Facebooku. Poniżej kilka kluczowych wytycznych od Facebooka dotyczących produkcji reklam video:

1. Dostosuj przekaz do tego, czego oczekują Twoi odbiorcy – z doświadczenia lub wyników

Forma przekazu powinna być ściśle związana z tym, jak zachowują się odbiorcy. Dla przykładu – Relacje to świetne miejsce na luźniejsze materiały, np. sceny zza kulis. Newsfeed to miejsce na zaplanowane i efektywne materiały angażujące odbiorcę. Treści “In-stream” sprawdzą się w dłuższym storytellingu lub przedstawieniu nowego produktu.

2. Buduj reklamy oparte o zachowania odbiorców

Biorąc pod uwagę zaniżone zasięgu – lepiej sprawdzają się krótkie formy reklamowe i to nie tylko na urządzeniach mobilnych. Dostosuj ich długość do konkretnej grupy – jeśli chcesz trafić do pokolenia Y, zastosuj 6-sekundową reklamę wideo. W przypadku targetowania na starsze roczniki, możesz z powodzeniem skorzystać z materiałów 15-sekundowych. Sprawdź koniecznie nowe narzędzie Facebooka do tworzenia wideo – pomoże Ci ono przygotować świetną kampanię wideo.

3. Mierz skuteczność swoich działań na podstawie tego, gdzie wyświetlana jest reklama

Mierzenie skuteczności wideo w określonym umiejscowieniu i dla konkretnej grupy pomoże Ci ocenić jakość kreacji i jej efektywność. Warto jednak zapoznać się z wytycznymi Facebooka odnośnie pomiaru marketingowego, aby mieć pewność, że mierzone przez nas metryki nie dają błędnych wniosków.

Pełny raport znajdziecie tutaj – “How People Are Watching Video and What This Means for Advertisers

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares