Reklama karuzelowa w Instagram Stories – zobaczcie wyniki naszego testu

Tomáš Havlík

25. 3. 2018Case studies

Reklama karuzelowa w Instagram Stories to nowy format wprowadzany przez Facebooka, regularnie udostępniany kolejnym reklamodawcom. Czy warto wprowadzić ten format do swoich działań reklamowych i swojej strategii?

Nowy format reklamy jest o tyle interesujący, że daje marketerom większe pole do popisu, oferując jednocześnie więcej reklamowej przestrzeni. Pierwsze przeprowadzone przez nas testy potwierdzają, że wyniki reklamy karuzelowej są fantastyczne! Jak wyglądały rezultaty działań przeprowadzonych przez Business Factory?

Reklama karuzelowa w Instagram Stories - zobaczcie wyniki naszego testu

Jak wyglądały testy?

Testy były przeprowadzane w zasadzie od razu po tym, gdy nowy format reklamowy został nam udostępniony. Format był wykorzystywany w różnorakich celach reklamowych – dla konwersji, ruchu czy instalacji aplikacji. Przedstawiane poniżej rezultaty to dane z naszych wewnętrznych testów, dla naszych marek i projektów. Wskazujemy także przykłady reklam innych reklamodawców, których karuzele wydały nam się interesujące i angażujące.

Prowadząc testy chcieliśmy zobaczyć prawdziwy wpływ reklam karuzelowych na wyniki. Dlatego też różne zestawy reklam były emitowane tym samym grupom docelowym. Nie zmieniały się kryteria targetowania, a same reklamy. W jednym z zestawów była to pojedyncza grafika, a w drugim reklama karuzelowa.

Tak stworzone grupy odbiorców pozwoliły nam przeprowadzić rzetelne testy i wyciągnąć wiarygodne wnioski co do skuteczności obu formatów.

Reklama karuzelowa w Instagram Stories - zobaczcie wyniki naszego testu

Jak wyglądały wyniki?

Po tygodniowych testach rezultaty były bardzo interesujące – reklama karuzelowa znacząco wygrała ze standardowym formatem! Tak duża różnica zaskoczyła nawet nas.

Zacznijmy od standardowych wskaźników reklamowych. Karuzela pozwoliła uzyskać dwa razy wyższy współczynnik CTR, czyli dwa razy więcej kliknięć!  Koszt za kliknięcie był także o 50% niższy w porównaniu do reklamy w formie pojedynczego zdjęcia.

Reklama karuzelowa na Instagramie wypadła także lepiej w przypadku instalacji aplikacji i konwersji zakupowych. CPI, czyli koszt za instalację aplikacji, był o 2,38 raza niższy, a koszt zakupu produktu (CPP – cost per purchase) był o 2,32 raza niższy.

Rezultaty testów dają jednoznaczną wiadomość – większa przestrzeń reklamowa niesie za sobą wyższe współczynniki konwersji. Jeśli marketerzy mogą przekazać więcej komunikatów czy kreacji reklamowych, to osiągają lepsze rezultaty.

Sprawdź również: Facebook wprowadzi wyczekiwane reklamy w Stories

Reklama karuzelowa w Instagram Stories - zobaczcie wyniki naszego testu

Podsumowując, z naszej strony porada jest prosta – marketerzy w żadnym wypadku nie powinni się bać reklam karuzelowych w Instagram Stories, bo wstępne testy pokazują, że osiągane przez nie wyniki są znacząco lepsze niż klasyczne formaty reklamowe! Warto wyprzedzić konkurencję i już uwzględnić nowy format reklamowy w swojej strategii na najbliższe miesiące.

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares