Jak przygotować skuteczną kampanię B2B na Facebooku

5. 7. 2018Porady

Powszechnie wiadomo, że Facebook jest potężnym narzędziem do tworzenia kampanii B2C – dzięki dzisiejszym możliwościom jesteśmy w stanie stworzyć bardzo precyzyjnie określoną grupę odbiorców. Czy możliwe jest jednak stworzenie grupy odbiorców charakteryzującej się wysokim procentem konwersji, jeśli nie sprzedajemy produktu odbiorcom końcowym, a firmom? Przyjrzyjmy się tej kwestii trochę dokładniej.

Business Factory z powodzeniem rozpoczęliśmy niedawno kampanię, której grupa docelowa nie miała ze sobą nic wspólnego, z wyjątkiem pozycji zawodowej. Wydawać by się mogło, że są to wystarczające informacje przy tworzeniu grupy docelowej. Praktyka jest jednak całkowicie inna, a doświadczenie podpowiada, że podobne grupy odbiorców często bywają nieefektywne.

Jak obniżyć cost per lead dzięki kreacji dynamicznej?

Zadajmy więc sobie pytanie – ile osób podaje na Facebooku swoje aktualne stanowisko pracy i jaki procent tych osób byłby rzeczywiście docelowymi odbiorcami, gdy takie samo stanowisko pracy mogą obejmować pracownicy z zupełnie różnych branż?

Celem opisywanej kampanii było uzyskanie bardzo istotnych leadów w postaci kontaktów do dyrektorów finansowych i innych top menedżerów dużych firm. W skrócie – osób decyzyjnych w kwestii dokonywania konkretnych, dużych zamówień. Spróbujemy Wam przybliżyć, jakich zasad trzeba było przestrzegać podczas kompletowania tych kontaktów, by osiągnąć sukces.

Zaoferuj w zamian korzyści

Jeśli chcesz uzyskać wrażliwe dane użytkowników (np. numer telefonu), do których skierowana będzie Twoja kampania B2B, musisz w pierwszej kolejności odkryć wspólną rzecz, którą ta publika by doceniła. Trzeba się będzie nad tym głęboko zastanowić i od tego rozpocząć planowanie kampanii.

Czy ludzie z Twojej grupy docelowej to marketingowcy, analitycy finansowi, prawnicy, a może menedżerowie na wysokich stanowiskach? Co łączy poszczególne stanowiska i co ułatwiłoby tym ludziom pracę? Czy byłaby to analiza procesów marketingowych, sporządzone przez Ciebie porównanie wyników finansowych firm z Twojej branży z większej liczby państw, a może unikatowe, specjalistyczne materiały do tworzenia konkretnych umów? Kreatywność nie zna granic. Zadbaj o to, by zawartość oferowanej w zamian korzyści była wyjątkowa, wysokiej jakości i trafnie dobrana dla Twojej grupy docelowej.

Wyklucz odbiorców

Jeśli już wymyśliłeś doskonałą wartość dodaną, którą chcesz reklamować w celu utworzenia odpowiedniej grupy odbiorców, trzeba się zastanowić, czy istnieje również inna grupa odbiorców, która doceniłaby tę oferowaną w zamian korzyść, ale dla Ciebie nie ma żadnej wartości. Mogą to być, na przykład, studenci wyższych uczelni. Podczas tworzenia reklam można ich wykluczyć lub ograniczyć ich liczbę poprzez stworzenie granicy wiekowej odbiorców. Przy ściśle targetowanych reklamach wykluczenie jest bardzo skutecznym sposobem na precyzowanie grupy docelowej.

Dokładne targetowanie reklam – 20 sposobów.

Wykorzystuj “odbiorców lookalike”

Jeśli już posiadasz bazę danych obecnych lub dawnych klientów, bardzo dobrze może sprawdzić się niestandardowa grupa odbiorców – 1% lookalike. Twórz Custom Audience również z odbiorców, których uzyskałeś dzięki punktom powyżej. Szukasz przecież osób do nich podobnych pod względem zachowań, czy w tym wypadku pozycji zawodowej.

Dobrowolna zgoda

Jeśli tworzysz kampanię B2B, podczas której oczekujesz, że kontakty, które uzyskasz, okażą zainteresowanie Twoją ofertą, kluczowe jest, żeby użytkownicy byli świadomi tego, że pozostawiają Tobie swoje dane kontaktowe. Muszą wiedzieć także, w jakim celu to robią. CTA powinno być klarowne oraz zrozumiałe. Przy takich kampaniach zalecamy wykorzystanie reklamowego celu “Pozyskiwanie kontaktów”, który pozwala zbierać kontakty bezpośrednio na Facebooku.

Nie zawsze cena za kliknięcie jest decydująca

Podobne kampanie często charakteryzują się wysoką ceną za kliknięcie. Nie musi to jednak koniecznie oznaczać rzecz negatywną, a wręcz przeciwnie! Jeśli Twoja grupa odbiorców będzie trafna, cena za lead może być kilkakrotnie niższa niż przy innych kampaniach, mimo wysokiego CPC. Dlatego zamiast na cenę za kliknięcie radzimy patrzeć na ogólny wynik – liczbę zebranych adresów e-mail lub pozyskanych klientów. Dzięki temu inwestycja zwróci Ci się w formie nowych zamówień.

Życzymy powodzenia przy kampaniach B2B.

Jak Peugeot osiągnął niższy cost per lead?

To Cię może zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares